Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko sun mielestä oikein sanoa työkaverille suoraan, jos sen jatkuva valittaminen ärsyttää?

Vierailija
24.10.2024 |

Valittaa pienistä asioista, joita ei jostain syystä halua keskustella esimiehen kanssa. Valittaa toimistossa kovaan ääneen ja useana päivänä. Pakottaa toiset kuuntelemaan ja häiritsee muita. Tarkoitan siis sitä, että en kai itse tee jotain väärin jos sanon suoraan? Vai pitääkö aina vain esimiehen sanoa? 

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin kerrot esimiehelle miten äärimmäisen kuormittava tilanne on, kerrot yksityiskohtaisesti myös vaikutukset työyhteisöön. Hän ei tuolle pysty tekemään t.näk. mitään, mutta selustasi on turvattu tältä narsistiselta uhriutujalta. Heti seuraavana päivänä (tai jo saman päivän aikana) sanot asiallisesti päin naamaa (muiden läsnäollessa) miten raskasta on koko ajan kuunnella sitä ilmapiirin myrkyttämistä ja valitusta, että voisitko vähän miettiä muitakin ja ottaa aikuisena ihmisenä vastuun tunteistaan. Hän suuttuu, uhriutuu, loukkaantuu, murjottaa jatkossa, mikä ei kiinnosta ketään.

Vierailija
22/51 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valittaa esim jos työnantajan tarjoamat välipalat on puutteelliset hänen mielestään jotenkin, vääriä hedelmiä tai väärää leipää. Huutaa myös kovaan ääneen omista työasioista tai ärsyttävistä asiakkaista, jotka ei edes kuulu muille. Ihan turhaa ja lapsellista mouhotusta. Ap

Perus narsisti, näitä riittää :D

Ennen näille lähinnä naureskeltiin. Nyt aikuisuus on paikka, johon ihmiset tulevat esittämään joululahjalistoja siitä, kuinka muiden heitä pitäisi kohdella.#toksinenpositiivisuus

Yksi todennäköinen selittäjä epämiellyttävien kokemusten voimakkaalle vaikutukselle on evoluutio. Vaaran tunnistaminen ja siihen viittaavien merkkien muistaminen on ollut selviytymiselle elintärkeää. Vaikka olemme enää harvoin akuutissa vaarassa, syntyy epämiellyttävistä kokemuksista helposti miellyttäviä vahvempi muistijälki.

Kuinka tyyttyväinen sinä ap olet omaan elämääsi? Omassa päässä soivaa levyä olisi hyvä tarkistella aika ajoin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkepaperit vetäämään. 

Vierailija
24/51 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valittaa esim jos työnantajan tarjoamat välipalat on puutteelliset hänen mielestään jotenkin, vääriä hedelmiä tai väärää leipää. Huutaa myös kovaan ääneen omista työasioista tai ärsyttävistä asiakkaista, jotka ei edes kuulu muille. Ihan turhaa ja lapsellista mouhotusta. Ap

Täällä mouhottaminen muiden käytöksestä ei ole lapsellista? 

Vierailija
25/51 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimiehelle valitus: pilaa koko työilmapiirin 

Esimiestyö, (anteeksi esihenkilö) on kyllä nykyään pelkkää lastentarhan pyörittämistä. 

Vierailija
26/51 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä tein näin ja se oli virhe.

Esimies oli kertonut tälle valittajalle suoraan, että minä olin se joka hänestä valitti. Luultavasti tarkoituksella.

Sen seurauksena tämä valittaja tuli raivoamaan mulle ja siitä alkoi n. vuoden kestänyt systemaattinen kiusaaminen ja savustamisprosessi, jolla mut saatiin lopulta lähtemään tuolta. Siihen lähti mukaan näitäkin, jotka itsekin olivat aikanaan kärsineet ko. henkilön myrkyllisyydestä.

Nyt on niin huono työllisyystilanne, että kannattaa ennemmin sietää toisten huonoa käytöstä, kuin riskeerata toimeentulo tällaisen takia. Itse onneksi sain uuden työpaikan.

Ei kai nämä ole ainoat vaihtoehdot, että joko kärsii tai valittaa pomolle?

Sanoo suoraan mutta ystävällisesti työkaverille. Kysy, että onko sinulla erityisen raskas vaihe elämässäsi, kun tuntuu, että olet tosi tyytymätön? Ja sitten kerro, että sinusta tuntuu kuormittavalta, kun hän purkaa tyytymättömyyttään sinuun. Tai voit vastata valitukseen sanomalla, että kannattaa valittaa niistä eväsleivistä sille joka ne hankki tai teki. Aina teflonina, et ota valituksia vastaan, vaan sanot minne voi valittaa. Etkä tosiaan ota. Et ryhdy pohtimaan ja vellomaan. Poistu vaikka huoneesta. Kyllä se loppuu.

Vierailija
27/51 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisen kanssa pärjääminen ei ole erityisen yksinkertaista. Ihmiset ovat mitä ovat ja sen kanssa on tultava toimeen. Hyödyllisempää on sen sijaan ajatella, että työssään voi onnistua vaikeuksistakin huolimatta ja palkka tulee silti tilille. 

Vierailija
28/51 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä tein näin ja se oli virhe.

Esimies oli kertonut tälle valittajalle suoraan, että minä olin se joka hänestä valitti. Luultavasti tarkoituksella.

Sen seurauksena tämä valittaja tuli raivoamaan mulle ja siitä alkoi n. vuoden kestänyt systemaattinen kiusaaminen ja savustamisprosessi, jolla mut saatiin lopulta lähtemään tuolta. Siihen lähti mukaan näitäkin, jotka itsekin olivat aikanaan kärsineet ko. henkilön myrkyllisyydestä.

Nyt on niin huono työllisyystilanne, että kannattaa ennemmin sietää toisten huonoa käytöstä, kuin riskeerata toimeentulo tällaisen takia. Itse onneksi sain uuden työpaikan.

Ei kai nämä ole ainoat vaihtoehdot, että joko kärsii tai valittaa pomolle?

Sanoo suoraan mutta ystävällisesti työkaverille. Kysy

Jos tuntuu että kärsii aamusta iltaan, niin on taatusti ikävä olo kaiket päivät. Monelle tuntuu olevan vaikea myöntää, että omilla ajatuksilla on jotain merkitystä. Kyllä niillä on. Ajatuksista syntyy asenne, joka tuottaa toimintaa. Toiminta tuottaa seurauksia ja noista seurauksista syntyy elämä. Aikuinen ihminen käyttäytyy kuin pikkulapsia jolta on viety kaikki lelut ja karkit, eikö se ole lähinnä huvittavaa kuin asia, josta kannattaa ottaa hikeä? Yritän haudata todelliset tunteeni pariakin työkaveria kohtaqn yhtä syvälle kuin sen viimekesäisen ruumiin Kruunuvuoren Metsälampeen.

Vierailija
29/51 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä voi saada vertaistukea, jopa hyviä neuvoja, hankalien tilanteiden käsittelyyn.

Tai sitten näköjään ei.

Vierailija
30/51 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso vaiva

Vierailija
31/51 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti joku kuitenkin antaa vastakaikua ja huomiota hänelle kun jatkaa aina vaan. Ei kukaan yksinään höpise. Tuo voi olla myös tapa saada keskustelua ja työpäivät kulumaan nopeammin. Jutelkaa mukavia tai jättäkää valitukset ilmaan leijumaan niin loppuu tuokin narina. Valittajat saavat yleensä ison joukon myötäilijöitä mukaansa ja se vaan yllyttää siihen.

Vierailija
32/51 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sanoin pomolle, etten jaksa sitä valitusta enää. Loppui kun pääsi juttelemaan pomon kanssa. Oli sellainen joka otti liikaa paineita kaikesta ja pelkäsi vihreitä 

Vierailija
33/51 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko mahdollista pitää vaan etäisyyttä? Mutta kuulostaa tosi rasittavalta. Itse yrittäisin ensin itse, mutta tosi ystävällisesti ja varovaisesti. Oma huono käytös on tosi herkkä juttu, ja työpaikka on työpaikka, et halua saada syytöksiä kiusaamisesta. Mutta jos ei auta niin puhuisin esihenkilölle.

Vierailija
34/51 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuva valittaminen ja toisten ihmisten ajan vieminen on muiden hyväksikäyttöä. Älä suostu valittajan jätesäkiksi. Lähde pois tilanteesta.

Vierailija
35/51 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti joku kuitenkin antaa vastakaikua ja huomiota hänelle kun jatkaa aina vaan. Ei kukaan yksinään höpise. Tuo voi olla myös tapa saada keskustelua ja työpäivät kulumaan nopeammin. Jutelkaa mukavia tai jättäkää valitukset ilmaan leijumaan niin loppuu tuokin narina. Valittajat saavat yleensä ison joukon myötäilijöitä mukaansa ja se vaan yllyttää siihen.

Voi, kyllä ne jatkavat vaikka kuinka kauan. Niin kauan kun jonkun korvat ovat samassa tilassa.

Vierailija
36/51 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai voi sanoa, mitä hävittää sulla on?

perijuuriaan myöten suuttunut työkaveri, jonka kanssa pitäisi tehdä edelleen töitä.. Mököttää ja kiukuttelee kaikesta entistä enemmän. Mahdollisesti alkaa myös saikuttamaan ja kaikki kasaantuu sitten muiden harteille.

Vierailija
37/51 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on samanlainen työkaveri. Lisäksi hän on kova haukkumaan muita selän takana ja tiuskii joillekin. Minä olen yksi niistä joille tuota tekee. Olen ottanut sen linjan, että keskityn vain niihin mukaviin ja positiivisiin työkavereihin, ja karttelen sen verran kun pystyn tätä tiuskivaa valittajaa. Kaikki pitävät tätä henkilöä hankalana ja negatiivisena. Yleinen asenne on se, että se nyt vaan on tuollainen. Ihmiset kokevat pääsevänsä helpommalla, kun eivät hakeudu hänen seuraan, eivät käy rupattelemassa hänelle, eivät ota kontaktia ellei ole pakko työasioissa.

Toisaalta surullista, kun tämä ihminen ei ymmärrä kuinka hankala persoona onkaan ja kuinka typerästi välillä käyttäytyy kiukutteluineen ja tiuskimisineen. On emotionaaliselta kehitykseltään kuin joku teini. 

Hän jää onneksi eläkkeelle neljän vuoden kuluttua. Tuollaisia läpeensä negatiivisia ihmisiä ei työyhteisöissä jäädä kaipaamaan.

Vierailija
38/51 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano sille että et jaksa kuunnella. Että sulla on töitä. Että jos se vois välillä olla ihan hiljaa. Mä oon ruvennut sanomaan yhdelle persulle, että tässä työyhteisössä ei sen rasistista paskaa kuunnella.

Jos se vielä sitä yrittää, tallennan sen ja menen esimiehen juttusille tallenteen kanssa. Esimies nimittäin jo ripitti meidät kaikki kyseessä olevista puheista ja sanoi, että jos hän joutuu uudestaan sanomaan, hän sanoo henkilökohtaisesti ja selvittää, onko henkilöllä mahdollisuuksia enää jatkaa työyhteisössä.

Nämä korvien ja työrauhan myrkyttäjät on resurssituholaisia. Kaikkihan niitä inhoavat.

Vierailija
39/51 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sinä mouhotat? Ap kyseli ohjeita ja mielipidettä. Ja me muut kerroimme sen, mutta sinä riuhtaisit hernepenkin nenääsi. Ole hiljaa tai painu helvettiin. Kätevä nyrkkisääntö kelle tahansa.

Vierailija
40/51 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esimiestyö, (anteeksi esihenkilö) on kyllä nykyään pelkkää lastentarhan pyörittämistä. 

Aina se on sitä ollut. Ennen vain lastentarhojakin pyöritettiin ruoskalla. Nykyään luotetaan ihmisten älyyn. Joillain sitä ei ole tarpeeksi. Tsemppiä ap, mullakin on ollut tuollaisia päläpäläpälävalivalivali-työkavereita. Kukaan ei pitänyt niistä, niitä vihattiin ja niille naurettiin kun ne olivat poissa.