Miksei rikkaat tajuu kuinka vaikeeta on käyhän elämä?
Sitte vaan huudellaan että oma valinta ja mee töihin.
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se nälkä ajoi minutkin epätoivoisiin tekoihin. Ajoin possujunaa tivolissa, olin hiihtohissien valvojana rinteessä, soitin keltaiset sivut lävitse kesätöitä hakiessani. Aloitin A:sta ja R:n kohdalle osuttuani tärppäsi ja työt alkoivat seuraavana päivänä. Ei näitä työpaikkoja ilmoiteltu missään. Työtä löytyi kun kysyi riittävän monta kertaa.
Ja silti vain osalla tärppää. Se on sama kuin urheilukilpailuissa: Vain osa pääsee palkintopallille ja loput jäävät pistesijoille. Vaikka kaikki ovat yhtä sinnikkäitä ja omissa maissaan huipulla.
Vierailija kirjoitti: Kaikki eivät niitä saa, koska eivät ole välttämättä riittävän sinnikkäitä tai käytä kaikkia mahdollisia keinoja työn hankkimiseen. Valittavat asiasta mielummin vauvapalstalla, kun tämänkin ajan voisi käyttää itsensä sivistämiseen tai työmahdollisuuksiensa kartoittamiseen.
Puhut peetä. Minulla on 5 perustutkintoa ja 2 korkeakoulututkintoa. Olen hakenut töitä 15 vuotta. Arvaatko opintolainojeni määrän? Arvaatko nykyisen palkkani? Arvaatko jääkö siitä mitään opintolainojen jälkeen?
Vierailija kirjoitti:
No miksi köyhät eivät mene töihin tai kouluun? En ole edes rikas ja silti ihmettelen.
No eivät he viitsi ja jaksa. Ovat tottuneet vätystelemään ja laiskottelemaan. Olisi liikaa vaadittu tehdä jotain itse kun Kelasta saa tukia tekemättä mitään.
Miksei köyhä mene hyväpalkkaiseen työhön ja menesty, niin loppuu köyhyys?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: Olin itsekin joskus köyhä opiskelija. Söin makaronia ja ruskeaa kastiketta. Laskujen eräpäiviä siirrettiin joka kuukausi. Kesätöissä painoin pitkää pätkää ja yritin olla säästeliäs, jotta raha riittäisi talven varalle. Opiskelujen ohessa tein ilta- ja viikonloppuhommia. Keskeytin koulunkin pariin otteeseen. Vitutti jatkuvasti, mutta ymmärsin sen sossun luulkulla kerjätessäni, että onni on vain ja ainoastaan omissa käsissäni. Siihen eivät valitukset vauvapalstalla tai sossun luukulla vaikuta. Kävin koulut loppuun, pistin itseni likoon 100% ja se on kannattanut. Enää ei tarvitse köyhäillä. Talo on maksettu, 2 uutta autoa ja yli 500k€ säästöjä. Ainoa mitä tarvittiin oli sinnikkyys ja jonkin verran älyä.
Koska sinä sait kesätyön ja osa-aikatöitä. Sinulla ei ole kuitenkaan niin paljon älyä, että et käsitä, että kai
Jos kesätöitä on tarjolla vaik 40 , ei julkisia paikkoja 20, ja hakijoita on 80, niin eikö silloin 20 jää ilman paikkaa, olivat he sinnikäämpiä tai ei, varsinkin kun ensimmäiset 40 ovat sinnikkäitä ja nämä 20 vielä sinnikkäämpiä.
Lopuille 20:lle ei riitä paikkoja.
Jolloin jäljelle jää yrittäjyys tms. marjankeruu jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: Kaikki eivät niitä saa, koska eivät ole välttämättä riittävän sinnikkäitä tai käytä kaikkia mahdollisia keinoja työn hankkimiseen. Valittavat asiasta mielummin vauvapalstalla, kun tämänkin ajan voisi käyttää itsensä sivistämiseen tai työmahdollisuuksiensa kartoittamiseen.
Puhut peetä. Minulla on 5 perustutkintoa ja 2 korkeakoulututkintoa. Olen hakenut töitä 15 vuotta. Arvaatko opintolainojeni määrän? Arvaatko nykyisen palkkani? Arvaatko jääkö siitä mitään opintolainojen jälkeen?
Miksi hankit viisi perustutkintoa? Oletko seonnut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miksi köyhät eivät mene töihin tai kouluun? En ole edes rikas ja silti ihmettelen.
Noihin kumpaankaan ei noin vain mennä vaan hakeudutaan ja tullaan ehkä valituksi.
Ammattikouluun pääseminen ei ole mikään einsteinprojekti.
Ammattikoulun käyminen ei tarkoita että saa töitä
Ei nää omaisuudet ole tyhjästä tulleet. Nuorena olin puhelimyyjä, pesulassa töissä jne. On vaadittu paljon töitä jotta olen tässä missä nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi hankit viisi perustutkintoa? Oletko seonnut?
Koska oli pakko saadakseni lopulta töitä. Minulle olisi riittänyt 1, mutta työnantajille ei.
No en tajua.
Sensijaan tajuan, että jokainen on oman onnensa seppä.
https://dynamic.hs.fi/2019/promille/
Me ollaan aivan valtavia veronmaksajia. Se on siis ihan huikeaa.
Sosiaalietuuksia ajaisin voimakkaasti alas. Se on vaan näin.
Mulla on sellainen ongelma, että mä en oikein ihan umpitollojen kanssa mielelläni [ole].
Köyhät ei tajua, miten paljon TÖITÄ on rikas tehnyt jotta ei ole enää köyhä.
Rikkaat eivät tajua koska heidän ei tarvitse.
Miksi köyhä ei tee mitään sen eteen että saisi parannettua elämänsä ja miksi rikkaiden pitäisi välittää köyhästä kun eihän köyhäkään välitä rikkaista pelkästää rikkaiden varallisuudesta jonka haluaisi itselleen.
Köyhän pääsee köyhyydestä kun itse ottaa vastuun elämästään ja asemansa parantamisesta.
T. Entinen köyhä nykyinen keskituloinen
Vierailija kirjoitti:
Ei nää omaisuudet ole tyhjästä tulleet. Nuorena olin puhelimyyjä, pesulassa töissä jne. On vaadittu paljon töitä jotta olen tässä missä nyt.
Aivan, aivan, kuinka mones tollukka olet jo tässä jonossa, joka ei vaan tajua, vaikka rautalangasta vääntäisi? 100 kuvaa sekunnissa ei riitä avaamaan silmiäsi. Elät kädet tiukasti korvilla, silmät kiinni ja hoet: minä, minä, minä minä
:D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se nälkä ajoi minutkin epätoivoisiin tekoihin. Ajoin possujunaa tivolissa, olin hiihtohissien valvojana rinteessä, soitin keltaiset sivut lävitse kesätöitä hakiessani. Aloitin A:sta ja R:n kohdalle osuttuani tärppäsi ja työt alkoivat seuraavana päivänä. Ei näitä työpaikkoja ilmoiteltu missään. Työtä löytyi kun kysyi riittävän monta kertaa.
Ja silti vain osalla tärppää. Se on sama kuin urheilukilpailuissa: Vain osa pääsee palkintopallille ja loput jäävät pistesijoille. Vaikka kaikki ovat yhtä sinnikkäitä ja omissa maissaan huipulla.
Jos ei edes koskaan yritä voittaa, ei koskaan voikkaan voittaa
Ennen vähän jeesasinkin vähempiosaisia mutta en enää.
Kun rahaa lapataan ulkomaille ja ulkomaalaisia otetaan tänne elätettäväksi niin ei sellaiseen mikään raha riitä. Nykyään pidän huolen vain itsestäni ja omistani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska esim. toimeentulotukea voidaan pudottaa 40 % jos opiskelee. Kela aika tehokkaasti karsii opintohaluja pois. Työpaikkoja ei ole. Katso paikat. te - palvelut .fi Näet, että tänään on avoimia työpaikkoja vain 8189 kpl (kokopäiväisiä). Työttömiä on 300 000.
Miksei voi opiskella opintotuella? Näin tein itse kuten kaikki ystävänikin. Kaikkia työpaikkoja ei ilmoiteta te-palveluiden sivuilla. Aina voi myös ruveta yrittäjäksi tai lähteä ulkomaille töihin. En tajua miksi mitään näistä ei voi toteuttaa vaan pitää elää köyhänä tukien varassa vuodesta toiseen.
Tässähän tämä aiemman kommentoijan esittämä pointti taas t
No kertoisitko miten henkilö x ei voisi saada opintotukea? Mikä elämänkokemus ja elämänpolku sen estää?
Kirjotusvirhe. Onneks muut tajusivat.