Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei rikkaat tajuu kuinka vaikeeta on käyhän elämä?

Vierailija
24.10.2024 |

Sitte vaan huudellaan että oma valinta ja mee töihin.

Kommentit (71)

Vierailija
41/71 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miksi köyhät eivät mene töihin tai kouluun? En ole edes rikas ja silti ihmettelen.

Noihin kumpaankaan ei noin vain mennä vaan hakeudutaan ja tullaan ehkä valituksi.

Ammattikouluun pääseminen ei ole mikään einsteinprojekti.

Ammattikoulun käyminen ei tarkoita että saa töitä

Ei tarkoitakaan. Siksi kannattaa valita työllistävä ala eikä mitään taidepölöilyä.

Vierailija
42/71 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi niiden pitäisi tajuta, nehän on jo rikkaita. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla ihmisillä ei ole kykyä asettautua toisen ihmisen asemaan. Ihmiset jotka halveksivat heikommassa asemassa olevia ihmisiä, luovat itselleen vastaavanlaisia kokemuksia tulevaan.

Vierailija
44/71 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kuvitella, että on kurjaa. Siksi kannattaisikin huolehtia, ettei jää köyhäksi,

Vierailija
45/71 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla ihmisillä ei ole kykyä asettautua toisen ihmisen asemaan. Ihmiset jotka halveksivat heikommassa asemassa olevia ihmisiä, luovat itselleen vastaavanlaisia kokemuksia tulevaan.

Karma. Tiedän tyypin, jolla on seuraavassa inkarnaatiossa vaikea neurologinen sairaus.

Vierailija
46/71 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeesti. Ei rikkaat huutele mene töihin juttujaan. Ne nauttii elämästään. Ja ymmärtävät miten pieni raha todellisuudessa menee köyhiin. Ei heidän pidä ymmärtää köyhiä.

Vaan kuluttaa rahansa.

Rikkaan perheen lapselle yritetään neljäkymppisenä huudella työpaikkakiusaamisen ohella tonnin pyörästä ja iphonesta. Enkä mä edes ymmärrä mitä kateus on. Kun oon vain iloinen kun joku kuluttaa ja työllistää. Ja lisäksi kamujen vehkeet on kyl vähän kalliimmat, kuin lähihoitajan palkalla osarilla ostetut.

Mut juu keskituloiset ja köyhät niitä mene töihin huutojaan huutaa. Rikkaat ei ole niin tyhmiä. Että luulisivat tämän tilanteen täystyöllisyydellä parantavansa.....markkinatalous,tuottava työ. Vienti. Yms.

Vierailija
47/71 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesitte varmaan että se rikkaus on revitty köyhien sälkänahasta turha selittää muuta,ilman duunaria ei olisi maailmassa yhtään rikasta.

Vierailija
48/71 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeastaan se on juuri toisinpäin. Sitä oikein ihmettelee miten jotkut tekevät niin ilmiselvästi typeriä valintoja, jotka johtavat köyhyyteen. Että jos itse olisi samassa tilanteessa (tai kun on ollut samassa tilanteessa) niin valitsisi aivan toisin.

Vierailija
49/71 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: Kaikki eivät niitä saa, koska eivät ole välttämättä riittävän sinnikkäitä tai käytä kaikkia mahdollisia keinoja työn hankkimiseen. Valittavat asiasta mielummin vauvapalstalla, kun tämänkin ajan voisi käyttää itsensä sivistämiseen tai työmahdollisuuksiensa kartoittamiseen.

Puhut peetä. Minulla on 5 perustutkintoa ja 2 korkeakoulututkintoa. Olen hakenut töitä 15 vuotta. Arvaatko opintolainojeni määrän? Arvaatko nykyisen palkkani? Arvaatko jääkö siitä mitään opintolainojen jälkeen? 

Miksi hankit viisi perustutkintoa? Oletko seonnut?

Koska oli pakko saadakseni lopulta töitä. Minulle olisi riittänyt 1, mutta työnantajille ei.

Uskomaton nuija.

Vierailija
50/71 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeastaan se on juuri toisinpäin. Sitä oikein ihmettelee miten jotkut tekevät niin ilmiselvästi typeriä valintoja, jotka johtavat köyhyyteen. Että jos itse olisi samassa tilanteessa (tai kun on ollut samassa tilanteessa) niin valitsisi aivan toisin.

Juurikin näin. Niinkuin tää yksi joka kouluttautui viisi kertaa.

Vierailija
51/71 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä! En tajua! Opiskelin kaksi korkeakoulututkintoa, sairastuin MS-tautiin ja jouduin pienelle työkyvyttömyyseläkkeelle apuvälineiden kanssa neljän seinän sisään. Joka päivä ei pääse lainkaan ylös - saatana että meninkin näin paskasti valitsemaan!

Vierailija
52/71 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: Kaikki eivät niitä saa, koska eivät ole välttämättä riittävän sinnikkäitä tai käytä kaikkia mahdollisia keinoja työn hankkimiseen. Valittavat asiasta mielummin vauvapalstalla, kun tämänkin ajan voisi käyttää itsensä sivistämiseen tai työmahdollisuuksiensa kartoittamiseen.

Puhut peetä. Minulla on 5 perustutkintoa ja 2 korkeakoulututkintoa. Olen hakenut töitä 15 vuotta. Arvaatko opintolainojeni määrän? Arvaatko nykyisen palkkani? Arvaatko jääkö siitä mitään opintolainojen jälkeen? 

Jos et työllisty tuossa ajassa useammalla tutkin olla mihinkään, on vika sinussa itsessäsi. Ihan oikeasti. Tai sitten opiskelemaan tutkinnot ovat sellaisia, että tutkintoa vastaavia työpaikkoja on 3 Suomessa ja nekin eripaikkakunnalla ja muuttaa et voi, ja mikään muu työ ei kelpaa.

Selityksiä teillä kyllä riittää

Vierailija
53/71 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miksi köyhät eivät mene töihin tai kouluun? En ole edes rikas ja silti ihmettelen.

Koska esim. toimeentulotukea voidaan pudottaa 40 % jos opiskelee. Kela aika tehokkaasti karsii opintohaluja pois. Työpaikkoja ei ole. Katso paikat. te - palvelut .fi Näet, että tänään on avoimia työpaikkoja vain 8189 kpl (kokopäiväisiä). Työttömiä on 300 000.

Miksei voi opiskella opintotuella? Näin tein itse kuten kaikki ystävänikin. Kaikkia työpaikkoja ei ilmoiteta te-palveluiden sivuilla. Aina voi myös ruveta yrittäjäksi tai lähteä ulkomaille töihin. En tajua miksi mitään näistä ei voi toteuttaa vaan pitää elää köyhänä tukien varassa vuodesta toiseen.

Et ymmärrä sitä, että tutkinnot jäävät väkisinkin ajastaan jälkeen ja opintotukikuukausien määrä on rajattu? Hallitus nosti avoimessa opiskelun opintopisteen hinnan 15 eurosta 45 euroon väittäen sen parantavan opintovalikoimaa. Aiemmin esimerkiksi minä olen joutunut ihan taloudellisista syistä johtuen tarkoituksella hankkimaan tentistä hylsyn kuukautena, jolloin on ollut vaarana ylittää 4,5 opintopistettä. Olen tenttinyt sen sitten seuraavan kuukauden tai mahdollisuuden tarjoutuessa. 

Työnantajat eivät vaikuta kovinkaan arvostavan sitä, että haen töitä sekä suoritan tutkintoani täydentäviä ja nykyajan vaatimuksia vastaavia kursseja. He luulevat avoimen yliopiston olevan jokin leikkikoulu, vaikka kurssit ovat sisällöltään ja vaatimuksiltaan samoja kuin yliopistossakin. 

Olen opiskellut ja työskennellyt myös ulkomailla. Nyt se ei ole perhetilanteen vuoksi enää mahdollista. Rekrytoijille ulkomainen tutkintoni ja työkokemukseni vastaa suunnilleen jotain valeyliopiston paperia ja mustasta pörssistä ostettua väärennöstä. En myöskään saa ikinä minkäänlaista palautetta siitä, että osaan puhua vähintään keskinkertaisesti kuutta eriä vierasta kieltä ja harrastan kieltenopiskelua muutenkin oma-aloitteisesti. Kerropa, että mitä minun pitäisi vielä tehdä parantaakseni mahdollisuuksia päästä töihin?

Vierailija
54/71 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku keksii idean ,muurahaiset tekee työn ,ideanikkarille 50 prossaa ja murkuille jaettavaksi se toinen puolikas ,näin rikkaita syntyy.

Vierailija
55/71 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska he ovat olleet vanhemmilla töissä, saaneet ilmaista rahaa perheeltä ja sukulaisilta tai 3lainaa tehdäkseen yrittäjyyttä, heillä on tili täynnä lapsilisiä pesämunaksi, ruoasta ja perustarvikkeista ei ole ollut koskaan pulaa.

He eivät käsitä elämäntarinaa, joka alkaa: Alussa oli nolla euroa. Heillä on välttämätön, eivätkä he käsitä, että joillain kaikki menee sen välttämättömän saavuttamiseen.

Sitten taas vanhempi sukupolvi ei ymmärrä mitä on olla ilman töitä. He ovat päässeet heti töihin ja nousseet työn ohessa korkeammille palleille. Kukapa lähetistä johtajaksi jne. Eivät vaan tajua, että ei pääse edes lähetiksi.

Suurin osa ihmisistä ymmärtää vain sen mitä on heille itselleen tapahtunut. Eivät pysty kuvittelemaan ja myötäelämään toisia elämiä. Eivät osaa kuvitella itseään sellaiseen tilanteeseen, kuin

Kappas, ja kätevästi unohdit tuurin omalla kohdallasi. Tyypillistä kyllä minä kaiken itse tein-ajattelua. 

Vierailija
56/71 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiesitte varmaan että se rikkaus on revitty köyhien sälkänahasta turha selittää muuta,ilman duunaria ei olisi maailmassa yhtään rikasta.

Tuntemani oikeasti rikas myönsi ihan suoraan yksissä juhlissa käyttävänsä pimeää työvoimaa asuntonsa siivoamisessa ja kesämökkiensä ja veneensä huolloissa. Sanoi, että hän antaa köyhän näkkileivän päälle kinkkusiivuja. Menin sanattomaksi. Itse en ilkeäisi mainostaa tuollaisia asioita. Olin tosin mukana avecina eli pääsin ikäänkuin katsojana seuraamaan juhlia ja ihmisten puheita sekä käytöstä. Rikas ei taida hävetä kovinkaan herkästi?

Vierailija
57/71 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska he ovat olleet vanhemmilla töissä, saaneet ilmaista rahaa perheeltä ja sukulaisilta tai 3lainaa tehdäkseen yrittäjyyttä, heillä on tili täynnä lapsilisiä pesämunaksi, ruoasta ja perustarvikkeista ei ole ollut koskaan pulaa.

He eivät käsitä elämäntarinaa, joka alkaa: Alussa oli nolla euroa. Heillä on välttämätön, eivätkä he käsitä, että joillain kaikki menee sen välttämättömän saavuttamiseen.

Sitten taas vanhempi sukupolvi ei ymmärrä mitä on olla ilman töitä. He ovat päässeet heti töihin ja nousseet työn ohessa korkeammille palleille. Kukapa lähetistä johtajaksi jne. Eivät vaan tajua, että ei pääse edes lähetiksi.

Suurin osa ihmisistä ymmärtää vain sen mitä on heille itselleen tapahtunut. Eivät pysty kuvittelemaan ja myötäelämään toisia elämiä. Eivät os

saamarin lainaukset. Tarkoitin tietenkin sitä talolla, autoilla ja 500k säästöillä lesoilijaa.

Vierailija
58/71 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ihminen voi jos esimerkiksi allergisoituu kokin, leipurin, kondiittorin tai parturi-kampaajan opinnoissa? Etenkin kun kokin ja leipurin sekä kondiittorin pitää itse maistaa kaikkea, jota on tekemässä. Tuskin löytyy yhtään työnantajaa, joka ottaa riskin anafylaksiaan kuolevasta firmassaan? Lääkärin asenne on selvä eli pitää vaihtaa alaa. Ei nuorilla ole kristallipalloa. Ihminen voi allergisoitua missä iässä tahansa ja mistä aineesta hyvänsä.

Vierailija
59/71 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntemani oikeasti rikas myönsi ihan suoraan yksissä juhlissa käyttävänsä pimeää työvoimaa asuntonsa siivoamisessa ja kesämökkiensä ja veneensä huolloissa. Sanoi, että hän antaa köyhän näkkileivän päälle kinkkusiivuja. Menin sanattomaksi. Itse en ilkeäisi mainostaa tuollaisia asioita. Olin tosin mukana avecina eli pääsin ikäänkuin katsojana seuraamaan juhlia ja ihmisten puheita sekä käytöstä. Rikas ei taida hävetä kovinkaan herkästi?

Tarjoaa työtä ja palkkaa jollekulle. Jos pitäisi kaikki oheiskulut ja verot maksaa, jäisi työllistämättä.

Vierailija
60/71 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi rikkaan pitäisi se tajuta tai välttää siitä tuon taivaallista. Tehköön rahoillaan mitä huvittaa ja eläköön elämänsä miten haluaa. Samoin tehköön se käyhä tai köyhä. Tämä yhteiskunta pitää kyllä huolen, että tuloja tasataan varsin tehokkaasti. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kolme