Minkä ikäisenä olet suunnitellut jääväsi eläkkeelle?
Entä jos suunnitelmasi siirtyy viidellä vuodella eteenpäin?
Kommentit (83)
Mun ikäluokka ei tule pääsemään eläkkeelle.
Eiköhän keho sen päätä itsekseen. Kun verot on maksettu. Attendon kuolemanleirillä.
55v. Siinä pitäisi säästöjen olla jo noin 600 000€ luokkaa eikä velkaa minnekään. Tuon pitäisi riittää helposti 3500-4000€ kuukausinostoihin siihen asti kunnes eläke alkaa juosta. Sillä sitten pitäisi pärjätä ihan mukavasti kuolemaan saakka.
Vierailija kirjoitti:
55v. Siinä pitäisi säästöjen olla jo noin 600 000€ luokkaa eikä velkaa minnekään. Tuon pitäisi riittää helposti 3500-4000€ kuukausinostoihin siihen asti kunnes eläke alkaa juosta. Sillä sitten pitäisi pärjätä ihan mukavasti kuolemaan saakka.
Kuulostaa hyvältä! Onnea matkaasi ja muista nauttia.
Toivottavasti alle vuoden päästä, en tosin uskalla edes toivoa sitä.
Vierailija kirjoitti:
En usko että olen edes elossa eläkeikänäni. Ikäluokassani tavoite eläkeikä on n. 70v. Taitaa olla nyt tällä hetkellä n. 68.
Eläm siis nyt enkä odota tuonne todellakaan.
Tarkastin syntymäajankohtani perusteella juuri tarkan otannan ja se oli 68v 10kk ja tavoite oli 70v kyllä.
Ei näytä hyvältä odottaa että pääsee eläkkeelle. Isänikin kuoli aika paljon aikaisemmin.
En varmaan ikinä. Joko eläkeikä nousee epärealistisen korkeaksi, eläkkeille ei ole maksajia tai eläkettä ei kerry tarpeeksi.
Näillä näkymin minulle kertyy eläkettä parhaassakin tapauksessa 1400e/kk. Mihin se riittää 2070-luvulla, en todellakaan tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän keho sen päätä itsekseen. Kun verot on maksettu. Attendon kuolemanleirillä.
Kaivetaan vielä haudastakin variksenpelättimeksi.
64.7,eikö se mene näin se eka.sitten 65.v...
En elä eläkeikään asti. En usko pääseväni työkyvyttömälle. Kun selkäsairauksia ei tutkita ja masennus on syvenemään päin, ettei enää jaksa edes yrittää. ollaan kellutaan, ja haetaan töitä. Jaksas sen 10 vuotta vielä olla täällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko että olen edes elossa eläkeikänäni. Ikäluokassani tavoite eläkeikä on n. 70v. Taitaa olla nyt tällä hetkellä n. 68.
Tarkastin syntymäajankohtani perusteella juuri tarkan otannan ja se oli 68v 10kk ja tavoite oli 70v kyllä.
Ei näytä hyvältä odottaa että pääsee eläkkeelle. Isänikin kuoli aika paljon aikaisemmin.
Tuntuu kieltämättä epäreilulta, että toiset ovat päässeet eläkkeelle jopa 63-vuotiaana, kun itse joutuu sinnittelemään töissä 68-vuotiaaksi. Eläkeiän pitäisi olla kaikille ikäluokille sama.
62v pitäis alkaa saada varhennettua, eli 1,5v kuluttua. Ja 65v työeläkettä. Poissa työelämästä olen nytkin, ollut jo useita vuosia.
On todella epäreilua että ennen eläkeputkeen pääsi jo 50-vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Toivon itselleni ja läheisilleni mieluummin kuolemaa kuin Attendolle joutumista.
t. lähihoitaja
Man har nog inte planerat något. Man blir på pension när det inte är roligt att jobba längre. Hoppas att det tar en god stund tills den dagen då man inte är i pensionsålder.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu kieltämättä epäreilulta, että toiset ovat päässeet eläkkeelle jopa 63-vuotiaana, kun itse joutuu sinnittelemään töissä 68-vuotiaaksi. Eläkeiän pitäisi olla kaikille ikäluokille sama.
Eläkeiän porrastaminen syntymävuoden mukaan oli poliittinen päätös.
Jäin eläkkeelle viime vuonna suunnitellusti 64 vuoden 3 kuukauden ikäisenä. Se oli ikäluokassani alin mahdollinen.