Sotilaspoliisi ampui isännän vieressä olleen koiran
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010785506.html
Oliko ylireagointia? M-i sivuston mukaan koira ei ollut agressiivinen (koiran kasvattajan mukaan) mutta tämän lehtijutun mukaan oli?
Kommentit (35)
Olisi ampunut sen sotilasalueelle tunkeutuneen kielitaidottoman desantinkin.
Vierailija kirjoitti:
Miten omistaja ei huomannut sotilasalueen kylttiä kun se on monella kielellä. Sitä ihmettelen.
Oli käynyt siellä koiran kanssa jo aiemminkin. Ei vain ollut sattunut sp-partiota tullut vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen koiraiihminen, mutta olen sitä mieltä, että ihmisen päälle käyvä koira tulisi aina lopettaa. Tässä tapauksessa koira oli jo kerran käynyt kimppuun ja yritti uudestaan kun sotilaspoliisi ampui. Suren koiran puolesta, kaikki on omistajan syytä. Huolella pidetty ja kasvatettu koira ei käy kimppuun vaikka ärsyyntyisi.
Oliko edes hyökännyt? Jutussa puhutaan "tarttui hihaan" . Pahalta ylireagoinnolta kuulostaa tuo ampuminen. Varuskunta-alueen olemisen verukkeella vastuu sysätään koiran omistajalle.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä tässäkin olisi voinut selventää, ettei kyseessä ollut varusmiespalvelustaan suorittavasta, vaan kantahenkilöstöön kuuluvasta.
Olletikin sp-ylikersantti kyseessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen koiraiihminen, mutta olen sitä mieltä, että ihmisen päälle käyvä koira tulisi aina lopettaa. Tässä tapauksessa koira oli jo kerran käynyt kimppuun ja yritti uudestaan kun sotilaspoliisi ampui. Suren koiran puolesta, kaikki on omistajan syytä. Huolella pidetty ja kasvatettu koira ei käy kimppuun vaikka ärsyyntyisi.
Oliko edes hyökännyt? Jutussa puhutaan "tarttui hihaan" . Pahalta ylireagoinnolta kuulostaa tuo ampuminen. Varuskunta-alueen olemisen verukkeella vastuu sysätään koiran omistajalle.
Älä höpise. Henkilö ulkoiluttaa koiraansa luvatta alueella. Koira hyökkää sotilaspoliisia kohti. Tässä ei ole mitään epäselvää, oikein toimittu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko koiraa edes ammuttu? Taitaa olla jonkun teidän ulkomaalaisrakastajien keksimä juttu jotta pääsette haukkumaan suomalaisia ja Suomen puolustusvoimia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten omistaja ei huomannut sotilasalueen kylttiä kun se on monella kielellä. Sitä ihmettelen.
Oliko myös kyriilisillä kirjaimilla kirjoitettu? Testasiko Paranovin pojat varusmiesten valmiutta?
ainakin lehtikuvassa siellä kyltissä komeilee kyrilliset myös eli ei voi sanoa että nje ponimaju
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koirat ei normaalisti tartu hihaan. Ei omat eikä vieraat.
Ampuminen kuulostaa ihan perustellulle.
Vierailija kirjoitti:
Olet oikeassa, koiran pitää olla omistajan tai ulkoiluttajan hallinnassa.
Mur ha infossa kerrotaan että aidatulla alueella ollut rys sä koirineen ja koiran on ampunut sotilaspolisi. Sen ihan päivänselvää mikäli asia on näin että Venäjän trollausta on koko pas ka.
Sinne ei ole normaalilla ihmisellä mitään asiaa. Ei koiran kanssa eikä ilman. Pysykööt rys sät poissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni hyvä esimerkki ihmisestä, joka saa ihmiset inhoamaan koiria. Jos kerran oli itse vieressä, niin olisi estänyt koiran kiinnikäymisen.
Itseäni vastaan on tullut mi IA vapaita koiria metsässä, eikä yksikään ole yrittänyt päälle. En usko, että koira oli ihan normaali.
Jos omistaja on ollut alueella useasti, niin pitäisi hänen tietää missä on. Tullut autolla kaukaa, vai vuokrannut mökin läheltä, vai asuu tuolla?
Vierailija kirjoitti:
Mur ha infossa kerrotaan että aidatulla alueella ollut rys sä koirineen ja koiran on ampunut sotilaspolisi. Sen ihan päivänselvää mikäli asia on näin että Venäjän trollausta on koko pas ka.
Sotilaspoliisi on siis suorittanut työnsä esimerkillisesti. Ehdotankin että hänet palkitaan itsenäisyyspäivänä vapaudenristillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sotilaspoliisi on siis suorittanut työnsä esimerkillisesti. Ehdotankin että hänet palkitaan itsenäisyyspäivänä vapaudenristillä.
Myös ylennys olisi hyvä antaa sankarille joka pysäytti sotilasalueella liikuskelevan venäläisdesantin sotilaskoiran.
Koira oli jo kerran purrut hihasta yritti uudelleen hyökätä