Mummomaiset kasvot. Auttaako näihin mikään?
Olen alkanut näyttää jotenkin ihan mummelilta yhtäkkiä, kasvonpiirteet muuttuneet siis. Ikää vasta 42 enkä ole tähän vielä valmis :(
Kommentit (17)
Tiedät varmaan itsekin, että eihän siihen auta muu kuin plastiikkakirurgia.
Useimmat meistä vaan hyväksymme sen, että alkaa näyttää vanhalta, se on luonnollista ja ok. Itselle oli jopa helpotus, kun aloin näyttää jossain 45 paikkeilla mummelilta, kaikki ulkonäköpaineet häipyi sen siliän tien koska tajusin että ei ulkonäkö voi mun elämässä enää olla mikään mun valtti mihin keskityn. Annoin harmaiden hiustenkin vapaasti kasvaa esiin, enkä ole enää angstannut oikeastaan mistään ulkonäköni piirteistä sen jälkeen, kun ikääntymiseni hyväksyin.
No itse en ole edes vielä 40 ja sama et et...
kasvojooga? elämäntavat uusiksi: ulkoilua, liikuntaa, veden juonti, riittävät yöunet, ei tupakointia?
Minäkään en ymmärtänyt, millaiset ne mummomaiset kasvot ovat.
Voidetta, sopivat. Kosteutta. Silmänympärysseerumia joskus. Jos on iho-ongelmia, ne erikseen. Jos on kuiva "mummoiho" yhtäkkiä tai vahamainen näkymä, kannattaa pestä pinta / kosteusliina ja voide. Kaikille tulee täti- ja mummohetkiä, että säikähtää vähemmän tai "kauheasti". Ehkä vähemmän turvottavia ainesosia kuten vehnämössöt, liika sokeri, liika suola (ei liian vähän tai jos hikoilee), ei alkoholia. Vitamiinit ok, luonnolliset paras. Nestettä sopivasti, ei liian vähän, ei liikaa. Kävely saa ihon hehkumaan vähän.
Törröhuulet nuorentaa. Vinkkinä vaan.
Vierailija kirjoitti:
Eri, mutta mulla ainakin monia juttuja: silmät ja posket painuneet syville kuopille, leukaperät ja kaula roikkuu helttoina, silmien alla on ryppyjä, otsassa on ryppyjä, korvat ja nenä on selvästi kasvaneet nuoruusvuosista... Ikää 50. Mua ei tosin nämä haittaa, jotenkin tunnen jopa kivaksi että olen nyt selvästi osa sukuni naisten perinnettä, kun näytän ihan äidiltäni ja isoäidiltäni :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri, mutta mulla ainakin monia juttuja: silmät ja posket painuneet syville kuopille, leukaperät ja kaula roikkuu helttoina, silmien alla on ryppyjä, otsassa on ryppyjä, korvat ja nenä on selvästi kasvaneet nuoruusvuosista... Ikää 50. Mua ei tosin nämä haittaa, jotenkin tunnen jopa kivaksi että olen nyt selvästi osa sukuni naisten perinnettä, kun näytän ihan äidiltäni ja isoäidiltäni :D
Oletko alipainoinen jos kuopalla posket. Ei se muita tosin haittaa yhtään. Ehkä asiat yksilöllisiä.
Vierailija kirjoitti:
Onko kasvot valahtaneen? Tullut ryppyjä? Vai miten näytät mummolta?
Kasvojen alaosa on jotenkin jykevä ja iho näyttää paksulta.
Ap
Heh, tämä nyt aloittajaa tuskin lohduttaa mutta itse 42-vuotiaana saan miehiltä huomiota enemmän kuin koskaan ennen! Syy lienee siinä että olen hyväksynyt sen etten ole enää nuori mutta olen sisäisesti seksikäs. Eli neuvoni: itsevarmuutta kehiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko alipainoinen jos kuopalla posket. Ei se muita tosin haittaa yhtään. Ehkä asiat yksilöllisiä.
Normaalipainon ylärajalla olen. Mutta joo, luulen että naama olisi paremman näköinen, jos olisin pyöreämpi, mutta sitten taas maha kasvaisi enkä sitä halua. Ja toisaalta tosiaan tuo koko ulkonäkö ei enää elämässäni näyttele minkään sortin roolia, ei haittaa että näytän nyt vähän haudasta nousseelta kuoppaposkineni ja tummine kuoppa-silmänalusineni :D Mä sanon ett äolen heroin chic :D
Mulla alkoi myös naama mummoontua, vaikka olen vasta 40. Aloin tehdä kasvojumppaa, fiksasin ruokavaliota terveellisemmäksi (vähensin sokeria lähinnä) ja sen myötä laihduin 10 kiloa, aloin pitää ihosta parempaa huolta ja nyt vuoden jälkeen tilanne on jo paljon parempi, posket ei roiku ja marionetti-juonteet on selvästi madaltuneet.
Ryppyjä ei onneksi hirveästi ehtinyt vielä kehittyä, otsassa on muutama ohut juonne ja silmäkulmiin tulee hymyrypyt, mutteivät ole koko ajan näkyvillä vielä.
Asialle voi siis tehdä paljonkin ilman mitään kirurgiaa ja täyteaineita, jos mummoutuminen haittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kasvojen alaosa on jotenkin jykevä ja iho näyttää paksulta.
Ap
Tuo jykevä kasvojen alaosa on se valahtamisen ensimmäinen aste. Kasvot muuttuu neliömäisemmiksi ja alapainotteisemmiksi. Siihen ei auta kuin kasvojenkohotus. Iho usein paksuuntuu esivaihdevuosi-iässä neljänkympin jälkeen, huokoset voi myös isontua jne. Kyllä se siitä sitten menopaussin jälkeen ehkä 10 vuoden päästä ohenee taas, liikaakin.
Vierailija kirjoitti:
Mulla alkoi myös naama mummoontua, vaikka olen vasta 40. Aloin tehdä kasvojumppaa, fiksasin ruokavaliota terveellisemmäksi (vähensin sokeria lähinnä) ja sen myötä laihduin 10 kiloa, aloin pitää ihosta parempaa huolta ja nyt vuoden jälkeen tilanne on jo paljon parempi, posket ei roiku ja marionetti-juonteet on selvästi madaltuneet.
Ryppyjä ei onneksi hirveästi ehtinyt vielä kehittyä, otsassa on muutama ohut juonne ja silmäkulmiin tulee hymyrypyt, mutteivät ole koko ajan näkyvillä vielä.
Asialle voi siis tehdä paljonkin ilman mitään kirurgiaa ja täyteaineita, jos mummoutuminen haittaa.
Niin, kohtalainen laihtuminen jos ei sillä mene liian laihaksi, voi hyvinkin tehdä tuollaisen vaikutuksen. Kun ne kasvolihakset ja kudokset on jo veltostuneet, niin jos kasvoissa on enemmän rasvaa niin on enemmän kudosta joka roikkua, ja sen laihduttaminen pois voi auttaa. Mutta jos menee liian laihaksi, sitten taas helposti rypyt korostuu. Ja jos pudottaa painoa liikaa, niin tahtoo jäädä 40 jälkeen ryppyistä tyhjää nahkaa pussittamaan. Eli ei toimi kaikilla, mutta jos on joku max 20 kiloa pudotettavaa ja sen pudottaa, voi hyvinkin nuorentaa merkittävästi ja vähentää roikkumisia, kaksoisleukoja jne.