Vihreän teen juonti
Yritän innostua vihreän teen juonnista mutta se maistuu kuumalle vedelle vaikka lisään sekaan vähän hunajaa. Miten saan vihreästä teestä maistuvaa?
Kommentit (226)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Milläs muuten pidätte 60-80 -asteisen teen juontilämpimänä? Sehän ehtii jo hautuessa kylmentyä. Vai onko tarkoitus hörppiä kylmää teetä?
Vihreää teetä ei kuulu hauduttaa pitkään, yleensä vain 1-3 minuuttia. Eipä se vesi siinä liikaa ehdi kylmentyä. Tarvittaessa kuppi tai pannu voidaan esilämmittää kuumalla vedellä, jolloin tee pysyy paremmin lämpimänä.
Vihreää teetä voi hauduttaa jopa +10 min
Juu kyllä vihreä tee voi muhia pannussa pitkäänkin.
Minä laitan pieneen teekannuun noin 3/4 osa kuumaa juuri keitettyä vettä, ja loput kylmää. Siihen ripotan vihreää teetä, laitan kannen päälle ja juon muutaman minuutin päästä ekan kupin.
Kannusta tulee kolme kupillista, kuppi siis pieni vanha eikä nykyaikainen iso kuppi. Viimeisen kupillisen kohdalla alkaa olla hieman kitkerää.
Vierailija kirjoitti:
Minä laitan pieneen teekannuun noin 3/4 osa kuumaa juuri keitettyä vettä, ja loput kylmää. Siihen ripotan vihreää teetä, laitan kannen päälle ja juon muutaman minuutin päästä ekan kupin.
Kannusta tulee kolme kupillista, kuppi siis pieni vanha eikä nykyaikainen iso kuppi. Viimeisen kupillisen kohdalla alkaa olla hieman kitkerää.
Vihreä tee menee pilalle muhiessaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vihreä tee menee pilalle muhiessaan
Joo se viimeinen kuppi on jo hieman kitkerää.
Suurin ongelma on kateelliset ja tyhmät ihmiset jotka eivät osaa keskittyä omiin asioihinsa.
Noh olikos ihmettelijä ap:lla jotain muutakin ihmeteltävää
Eri teelaaduilla on eri säännöt. Vihreä tee on kaikkein vaikein keittää, sille sopii lajikkeesta riippuen parhaiten 65-80 asteinen vesi. Myös annostelu ja haudutusaika ovat oma juttunsa ja jonkin verran myös makuasioita, mutta vihreää teetä ei yleensä kannata hauduttaa yli 3 minuuttia. Myös jos on tottunut juomaan mustaa teetä tai kahvia maidon kanssa, vihreä tee voi vaatia totuttelua koska se on parhaimmillaan ilman maitoa ja sokeria.
Ns. tavallista vihreää teetä (yleensä Clipperin Pure Green Tea) menee mulla varmaan litra päivässä. Sen lisäksi juon päivittäin pari kuppia matcha lattea, joka on suurinta herkkuani!
Vierailija kirjoitti: Lääkkeet?
Kiinalaisen lääketieteen lääkkeet, teet.
Vierailija kirjoitti:
Eri teelaaduilla on eri säännöt. Vihreä tee on kaikkein vaikein keittää, sille sopii lajikkeesta riippuen parhaiten 65-80 asteinen vesi. Myös annostelu ja haudutusaika ovat oma juttunsa ja jonkin verran myös makuasioita, mutta vihreää teetä ei yleensä kannata hauduttaa yli 3 minuuttia. Myös jos on tottunut juomaan mustaa teetä tai kahvia maidon kanssa, vihreä tee voi vaatia totuttelua koska se on parhaimmillaan ilman maitoa ja sokeria.
Edeltävä kommentti on vastaus ap:n kysymykseen. Aihetta ei tarvi käydä lisää. Aloitus poistetaan... hehhehheh
Irtoteen kalleutta joku tuolla aiemmin kauhisteli. Kannattaa katsoa kilohintoja. Kyllä se on pussitee, mikä on kallista. Niissä on vähintään tuplaten hintaa verrattuna irtoteehen. Eli kallista kuraa.
Annan koiralle jolla on kultaiset hampaat.
Vierailija kirjoitti: Lääkkeet?
Ovatko hävinneet sinulta vai muuten vaan loppu?
Oon Pasi Lightskin ja diilaan kukkaa kuin oisin plantagenis töis