Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

NYT JYSÄHTI VOL 2! Pörssisähkön keskihinta vuonna 2024 on ollut vain 5,8 senttiä kilowattitunnilta. Kiinteähintaiset, hoi!

Vierailija
24.10.2024 |

Pörssisähkön keskihinta vuonna 2024 (sis. alv):

Tammikuu 13,18 snt/kWh

Helmikuu 6,40 snt/kWh

Maaliskuu 7,36 snt/kWh

Huhtikuu 6,07 snt/kWh

Toukokuu 4,37 snt/kWh

Kesäkuu 4,47 snt/kWh

Heinäkuu 2,09 snt/kWh

Elokuu 1,57 snt/kWh

Syyskuu 7,03 snt/kWh

KESKIMÄÄRIN 5,8 snt/kWh

Vain yhtenä ainoana kuukautena yhdeksästä pörssisähkö ollut kalliimpaa kuin 8 sentin kiinteähintainen. :D Miten tässä voi enää perustella 8 sentin sopparin järkevyyttä, kun saman sähkön saa myös 5,8 sentillä eikä pörssisähkösoppari edes sido määräajaksi?

Miten tässä nyt taas näin kävi? Tulikin reilu 5 sentin pörssisähkö. Missä on se 4 euron pörssisähkö, jolla ihmisiä peloteltiin pari vuotta sitten?

Kommentit (572)

Vierailija
201/572 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

oho. no meillä kuluu vuodessa noin 700 kilowattia, niin se on aivan sama mitä se sähkö maksaa. 

Mikä järki oli sitten edes kommentoida tänne?

Vierailija
202/572 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanonpa vaan, että kyllä tulee monelle itkua ensi vuonna, kun on otettu kulutusvaikutuksella oleva määräaikainen. Sähköyhtiöt lupailee kulutusvaikutukseksi 0-3 senttiä, vaikka tuota ei voi luvata etukäteen. Ihmiset eivät ymmärrä tuota kulutusvaikutusta eivätkö edes sitä, että käytännössä kyseessä on pörssisähkö eikä kyseinen sähkösopimus suojaa yksittäisiltä piikkitunneilta. 

Tätä lukiessa tulee mieleen väistämättä se, että sinä et taida täysin ymmärtää kulutusvaikutusta ja sitä, miten se lasketaan.

Nimenomaan ymmärrän. Huomasin kyllä, että sähköyhtiöt markkinoi tuota houkuttelevalla tavalla ja noista on ollut paljon keskustelua esimerkiksi pörssisähköryhmässä, kun ihmiset eivät ole ymmärtäneet miten k

Ihan oikeastiko kopsasit suoraan sähköyhtiön sivuilta? Kerropa vielä esimerkki siitä, että miten se kulutusvaikutus käytännössä muodostuu? Milloin hyödyt ja milloin ei? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/572 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

monestikko tätä samaa keskistelua käydään 

jos olet sähkölämmittäjä, niin tarvitset kylmällä järkevän hintaista sähköä. Joka tunti. Kiinteällä hinnalla suojaat itsesi pahimmassa tapauksessa katastrofilta, kun hinta on mitä on ja ulkona 30 pakkasta. Sinä myös maksat siinä vakuutusta ja turvaa siitä.

Moniko sähköllä lämmittävä ottaa riskin? Minä en. 

Viime joulukuussakin oli tunteja että oli luokkaa euron per kWh. Kiinteällä hinnalla se on silloin se sama 8c/kWh.

Jokainen saa tehdä vapaassa maassa kuten itse haluaa 

Vierailija
204/572 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pörssiläinen ja viime keväästä lähtien on ollut sähkölaskut niin pieniä että laskuttavat 2kk jaksoissa. Siirrot ja verot on laskutettu jo vuosia 2kk jaksoissa. Katsoin äppistä niin siirrot ja verot 2kk lasku on vaihdellut 40...55€:n välillä viimeisen 12kk aikana. Okt kaukolämmöllä, sauna lämpiää joka ilta ja sähköllä.

Vierailija
205/572 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen koukussa pörssisähköön.

Haluan sähköä aina vain enemmän ja halvemmalla. Himoitsen negatiivisia tunteja kuin Nalle Puh hunajaa.

Jos pörssisähköä voisi piikittää suoraan suoneen niin ottaisin yliannostuksen joka tunti.

Pösänarkkari

Vierailija
206/572 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jos olet sähkölämmittäjä, niin tarvitset kylmällä järkevän hintaista sähköä. Joka tunti. Kiinteällä hinnalla suojaat itsesi pahimmassa tapauksessa katastrofilta, kun hinta on mitä on ja ulkona 30 pakkasta. Sinä myös maksat siinä vakuutusta ja turvaa siitä.

Viime joulukuussakin oli tunteja että oli luokkaa euron per kWh. Kiinteällä hinnalla se on silloin se sama 8c/kWh.

Kiinteähintaisen nimeen vannovat eivät vain ymmärrä, että pörssisähkön hinta ei ole kuukauden kallein tunti. Takertuvat aina siihen pörssin kalleimpaan tuntiin, mikä kuitenkin on vain reilu promille koko kuukauden tunneista.

Ihmekös kaikki koulutetut ostavat halpaa pörssisähköä ja pienituloisemmat maksavat samasta sähköstä selvästi enemmän.

Vierailija
207/572 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pörssäri ylivoimaisesti halvin. 

Vierailija
208/572 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen myötätuntoa määriksiä kohtaan, olen pörssis.

Vierailija
209/572 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä, onneksi on halpa kiinteä 2 vuotta. 

Vierailija
210/572 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen koukussa pörssisähköön.

Haluan sähköä aina vain enemmän ja halvemmalla. Himoitsen negatiivisia tunteja kuin Nalle Puh hunajaa.

Jos pörssisähköä voisi piikittää suoraan suoneen niin ottaisin yliannostuksen joka tunti.

Pösänarkkari

Onnistuu. Leikkaa jatkojohdon toinen pää poikki ja liitä siitä tulevat kohdot niin että yksi johto menee kumpaankin käteen. Suonesi suorastaan pullistuvat halvasta pörssisähköstä. Varoitus! Saattaa aiheuttaa valtavan erektion ja ejakulaation.

Vierailija
211/572 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

8,3snt kiinteä soppari ja normaalia elämää ilman, että tarvitsee säätää kaikkea tuntihintojen mukaan. 

Vierailija
212/572 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pörssisähkön käyttäminen ei vaadi sähkön hinnan kyttäämistä. Meillä sähkölasku putosi selvästi, kun pääsimme pörssisähkön makuun reilu vuosi sitten.

Jos haluaa alle keskihinnan, niin sitten saa kytätä ja ajastaa, mutta esim. joku pyykinpesu tai tiskikoneen käyttäminen on ihan sama mihin aikaan sitä käyttää.

Vierailija
213/572 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiinteähintaisen nimeen vannovat eivät vain ymmärrä, että pörssisähkön hinta ei ole kuukauden kallein tunti. Takertuvat aina siihen pörssin kalleimpaan tuntiin, mikä kuitenkin on vain reilu promille koko kuukauden tunneista.

Ihmekös kaikki koulutetut ostavat halpaa pörss

Mulla oli pörssi sähkö vuoden 2023 tuli ylivoimaisesri kalliimmaksi kuin kiinteä olisi tullut. Oltiin esim etelässä kun sattui pakkasjakso ja pörssi maksoi ihan v.....i kk sähkölasku oli 700€.  Jos olis ollu kotona olis pysynyt aisoissa kun oltais lämmitetty takkoja 24/7.  Lasken myös hintaan 2023 vuodelle polttopuut, poltettiin enemmän kuin koskaan aiemmin. 12m. normaalisti 8. Hintaa tuostakin tuli 280€ lisää.

Vierailija
214/572 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten tossa pörssissä v......i se että mä en s.......a suostu siihen että kyttään hintaa esim saunomisen suhteen. Meil 8kw kiuas. Yks saunominen maksoi pahimmillaan 26€.. toki jos haluaa ja on intoa niin sit pörssi tulee halvemmaksi. Tiputst vaan elämänlaatua ja teet asioita sähkön hinnan perusteella.

Vierailija
215/572 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pörssi on mahdollista saada tosi halvaksi. Mä olin viime talven kotona ja rahaa ei oikein ollut.  Talo lämpee sähköllä ja puulla..

Tein tosta säästämisestä jopa harrastuksen. Käytännössä näin seurasin hintaa, korkea hinta lämmitys pois, varaja kii. Takkaan tulet. Kämpän lämpö saatto tippua 16 asteeseen.. sähkö halpeni kaikki patterit täysille ja varaja tulille, takassa ei tulia. Kämpän lämpö saatto olla 27astetta.

Siitä sitten taas hinnan noustua lämmitykset pois ja takkaan tulet. 

Pesukoneet ym pyöri aina halvoilla tunneilla.

Aiemmin sähkölaskut oli kiinteillä 300€ nyt ne oli 50-60€.

Oliko työn arvoista no ei. Mut mahdollista .

Vierailija
216/572 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että ja halvat hinnat sen kuin jatkuu vaan.

Vierailija
217/572 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halvat. Näyttää olevan 3 s kalliimpi kun mun kiinteä just nyt.

Vierailija
218/572 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Halvat. Näyttää olevan 3 s kalliimpi kun mun kiinteä just nyt.

Muutama tunti kalliimpi kuin 8c määris. Huomennakin taas superhalpa.

Vierailija
219/572 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lokakuu 2.1c/kWh 950kWh kulutuksella. Aikas halpaa.

Vierailija
220/572 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kyllä on merkillistä kun heikosta tuulesta huolimatta lähes ilmaista huomenna. Onko sähköpösöillä nyt tarkkaavaisuus herpaantunut?