Alkaisitko kunnallisvaaliehdokkaaksi?
Onko joku muu miettinyt ehdokkuutta kunnallisvaaleissa? Minä olen ja kolme ystävääni innostuivat kovasti, heidän mielestään sopisin hyvin ajamaan kaupungin asukkaiden asioita. Mikään puolue ei oikein kiinnosta ja he sanoivatkin lähtevänsä valitsijayhdistykseen heti ja ovat valmiita tekemään myös vaalityötä.
Mietittiin jo teemat, asiat joihin haluan muutosta ja jotka koen omakseni, samalla mietittiin ongelmiin ratkaisut ja nyt kaivetaan taustatietoja sekä kaupungin palveluista että kaavoituksesta. Pääpointti on minulla talous, kaupungin on vähennettävä väkeä talouden tasapainottamiseksi. Toisaalta myös uusi työttömien vastaanoton toiminta kiinnostaa, onko kaupungilla tarjottavana muuta kuin neuvontaa...
Asiapuoli on selkeä, nyt kartoitetaan äänestäjiä ja mistä heidät tavoittaa. Mietitään tänään strategiaa jolla asiat kerrotaan kullekin kohderyhmälle. Nettisivut on jo, samoin blogi sivusto ollut jo 2 vuotta jossa olen ruotinut kyllä kaupungin tilannettakin. Pitää varmaan aktivoitua myös instassa ja facebookissa. Lauantaina kuvataan tube-video ja se julkaistaneen marraskuun alussa. Lisäksi kuvataan matskua toiseen videoon, joka julkaistaan kunhan saadaan numero selville.
Mielestäni minulla on hyvä mahdollisuus päästä läpi. Eräs syy miksen lähde nykyisten puolueiden kelkkaan on vanhojen äijien kööri, joka ei halua että kaupunki sopeuttaa toimintojaan ja työntekijämääräänsä soten jälkeiseen aikaan. Kaupungin talous on kuitenkin niin pahasti pakkasella, että tuohon on pakko puuttua, vaikka väen vähentäminen onkin ikävämpi juttu, no, siitä ptiää puhua vaaleisssa nätisti talouden sopeuttamisena, ei suoraan irtisanomisina.
Onko muita joilla homma jo rullaa? Sen tässä on oppinut että ympärillä pitää olla vauhdikas ja toimelias tiimi, minulla 4 henkeä, jotka huolehtivat kokonaisuuden toimimisesta ja siitä että asiat tapahtuvat ajallaan. Yksin ei kyllä pärjäisi millään. Budjetti on 9000 euroa, sen pistän tähän talviprojektiin kiinni, kaikkien kaupunkilaisten hyväksi.
Kommentit (3)
Ei puolue ole tärkein asia kunnallisvaaleissa, ei enää. Tärkeintä on saada sinne hyvä tyyppi, tyyppi joka uskaltaa ottaa asioita mietintään, uskaltaa sanoa ja uskaltaa olla tarvittaessa eri mieltä. Hyvä valtuutettu on myös yhteistyökylyinen ja kuuntelutaitoinen. Juoruja ja lokaa tulee varmasti jokaiselle, pitää muistaa että jos olet jotain mieltä, on aina joku juuri toista mieltä asioista.
Toki sote-alueiden tultua kuntien päätöksenteko on vain byrokratian päätösten vahvistamista, joitain liikenne- ja koulutusasioita toki on teknisten alojen ja liikunta-asioiden suhteen. Mutta siis ennen kaikkea hyvä, aktiviinen ja yhteistyökykyinen tyyppi on tärkeämpi kuin puolue.
Tule perussuomalaisiin, meillä saa tukea ja neuvoja. Et ole yksin.