Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhuksen harrastama perinnöllä vihjailu manipuloinnin välineenä

Vierailija
24.10.2024 |

Onko tullut vastaan? Vihjaillaan että isoakin perintöä voi olla tulossa.. ja saadaan kohde palvelemaan itseään tämä tuleva perintö silmissään aamusta iltaan. Sitten potkaistaan tyhjää ja tyhjää näyttää pankkikirjan saldokin. Hyväksikäytetty jää hölmönä miettimään että miten tässä näin kävi.

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on niin suhteellusta. Jollekin sadantonnin talletus on pikkuraha ja kulutukseen, kun toiselle se on suuri. 

Sama asunnoissa. Jollekin puolen miljoonan asunto on on ihan perusjuttu, kun toiselke se on varakkuuden osoitus. 

Ja sekin vaikuttaa, minkä tasoisessa piireissä liikkuu. 

Vierailija
62/72 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun anoppi oli tuollainen koko sen ajan mitä hänet tunsin. Aina uhkaili poikaansa, että jos et ole sellainen ja tällainen ja jos et tee sitä ja tätä ja tuota, niin hän hylkää, jättää perinnöttömäksi ja antaa kaiken kulkukissoille. Aina se sama virsi. Kunnes mulla paloi pinna ja laitoin miehen valitsemaan joko äitinsä ja hänen mitättömän perintönsä tai minut ja lapset. Mies valitsi meidät. Anoppi veti herneet nenään ja tietysti nikotteli aikansa, kunnes välit palasi näennäisesti. Kai hän ymmärsi lopulta, että miestä ei voi rahalla kiristää olemaan hänen sätkynukkensa. Perinnönjaossa selvisi, ettei hänellä mitään rahoja ollut, kunhan vain halusi määrätä ja kyykyttää poikaansa kuten oli aina tehnyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun anoppi oli tuollainen koko sen ajan mitä hänet tunsin. Aina uhkaili poikaansa, että jos et ole sellainen ja tällainen ja jos et tee sitä ja tätä ja tuota, niin hän hylkää, jättää perinnöttömäksi ja antaa kaiken kulkukissoille. Aina se sama virsi. Kunnes mulla paloi pinna ja laitoin miehen valitsemaan joko äitinsä ja hänen mitättömän perintönsä tai minut ja lapset. Mies valitsi meidät. Anoppi veti herneet nenään ja tietysti nikotteli aikansa, kunnes välit palasi näennäisesti. Kai hän ymmärsi lopulta, että miestä ei voi rahalla kiristää olemaan hänen sätkynukkensa. Perinnönjaossa selvisi, ettei hänellä mitään rahoja ollut, kunhan vain halusi määrätä ja kyykyttää poikaansa kuten oli aina tehnyt.

Hylkäsitkö sinä äitisi vai hän roikkui perheessänne? Saitteko ison perinnön?

Vierailija
64/72 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväksikäytetty vaikuttaa olevan kovasti rahanahne. Sanot vain että ostakoot palvelut rahoillaan sinua ei hänen rahansa kiinnosta nyt tai tulevaisuudessa.

Vierailija
65/72 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hallitus leikkasi ansiosidonnaisen ja laitettiin auto pois. Puoliso on ainoa lapsi ja anopin luo 60 km. 

Eli ei voida hoitaa anoppia. 

Muuta anoppisi luokse asumaan   Kai hän yhden laiskan vävynsä hoitaa. 

Vierailija
66/72 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin jotkut tekee, kuten minun vanhempi, on uhkaillut että, jättää perinnöttömäksi, kun ei olla pahemmin yhteyksissä.

Tiedän että, hänellä on paljon varallisuutta, minun puolesta tehköön mitä haluaa niillä, hänhän sen omaisuuden on hankkinutkin. Pärjään kyllä ilman perintöäkin, vaikka en mikään kroisos olekaan.

Mutta se jos, joutuu kiristämällä saamaan yhteyttä tai palveluita on todella väärin, eikä suhde tai side ole terveellä pohjalla.

Se että, meillä on huonot välit, niin ei edes perinnöllä voi korjata, enkä edes halua sitä.

Toivon kaikkea hyvää hänelle, kaikesta huolimatta, mitta minua ei perinnöllä kiristetä.

Vierailija
67/72 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä annan mielelläni perinnön lapsilleni koska omatkin säästäväiset vanhempani jättivät minulle hyvän perinnön. Itse asiassa omat lapseni saavat vähemmän kuin mitä itse sain.

Vierailija
68/72 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän on niitä, jotka vaativat vanhuksen omaisuuden itselleen ennakkoperintönä.

Vierailija
69/72 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

olenpa kuullut niinkin jos yksi pitää huolen, käy useasti, ulkoiluttaa jne jne saa enemmän mitä muut

Vierailija
70/72 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka on niin tyhmä että juoksee jonkun perinnön toivossa yhden sätkynukkena ? Ei kai niin tyhmiä ole olemassa 

Vierailija
71/72 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä anoppi kieltäytyi hoitamasta lapsenlapsia. Toki hän on vapautensa ansainnut mutta oltiin ilman tukiverkkoja.

Pärjättiin kyllä.

Mutta en kyllä ala hoitamaan heidän asioita mutta enhän toki ole edes sukua. 

Vierailija
72/72 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmillani on putkiremontoitu kämppä ja isäni joka kerta kun nähdään, kertoo että aikovat maksaa purkiremonttilainan pois. Ja sitten mahtipontisesti lisää,  että " jää teille sitten velaton kämppä".

No joo, mikäpäs siinä, ihan hyvä, mutta ärsyttää toi asian hokeminen. Asunto ei ole edes mitenkään arvokas.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yhdeksän