Lamaannuttava stressi töistä
Oon tässä vaan töiden jälkeen ollut ihan lamaantunut työstressistä. Miten hoidatte tällaista jos itsellänne ollut? Työmäärä ei töissä vähene,vaan lisääntyy vaikka esimiehelle asiasta sanottu. Nyt tarveis vinkkejä miten palaudutaan minimaalisella vapaa-ajalla töistä? Työt matkoineen joka päivä vähintään 12h.
N32
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei muu auta ota lopputili. Ei kannata pilata elämäänsä työn takia.
Tämä. Mutta työ olisi superkiinnostavaa jos työmäärä olisi millään tavalla katsoen kohtuullinen. Pelkään että jos lähden, en löydä yhtä lailla haasteellista/kiinnostavaa työtä tilalle.
-ap
Onko toi tilanne jatkunut kauan? Mun ex vaimo kesti n3 vuotta. Sit alko hajota fysiikka ja psyyke
Vuoden alusta saakka, eli siitä kun aloitin.
-ap
Onko ollut vielä fyysisiä oireita? Mun ex vaimolla alkoi päänsäryt tossa vaiheilla.
Ei onneksi ainakaan vielä. Mitä nyt vkloput menee välillä aika väsyneissä tunnelmissa.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei muu auta ota lopputili. Ei kannata pilata elämäänsä työn takia.
Tämä. Mutta työ olisi superkiinnostavaa jos työmäärä olisi millään tavalla katsoen kohtuullinen. Pelkään että jos lähden, en löydä yhtä lailla haasteellista/kiinnostavaa työtä tilalle.
-ap
Onko toi tilanne jatkunut kauan? Mun ex vaimo kesti n3 vuotta. Sit alko hajota fysiikka ja psyyke
Vuoden alusta saakka, eli siitä kun aloitin.
-ap
Onko ollut vielä fyysisiä oireita? Mun ex vaimolla alkoi päänsäryt tossa vaiheilla.
Ei onneksi ainakaan vielä. Mitä nyt vkloput menee välillä aika väsy
Sit jos ja kun alkaa tulla näitä niin on pakko tehdä jotain. Tossa vaiheessa alkaa tulla myös sitä et sä et enää välitä. Kyl täs pärjätään. Itkien töihin ja kotiin.
Sinulla on pitkä työmatka, kannattaisi muuttaa lähemmäksi työpaikkaa tai pystytkö tekemään osittain etätyönä?
Se, että sinulla on pitkä työmatka ei ole työnantajan ongelma. Kuulostaa siltä, että ongelmasi on työmatkat ja niiden vuoksi ei ole aikaa palautumiselle.
Oletko asiantuntijatyössä? Asiantuntijalla on yleensä vastuu itse priorisoida työtehtäviä. Kaikkea ei välttämättä ole edes tarpeellista saada valmiiksi tänään, ensi viikolla, ensi kuussa, ensi vuonna tai koskaan. Jos työ on suorittavaa tai työtehtävät ovat sen luonteisia, että on saatava tiettyyn päivään mennessä tehdyksi, priorisoi. Tee tärkeimmät ja se mikä jää tekemättä, on esimiehen ongelma ratkaista. Sinä olet asiasta jo sanonut, se riittää.
Iso kiitos kaikille vastauksista. Luen ne vielä myöhemmin ajatuksella uudelleen läpi. Tästä oli jo apua tämän hetken epätoivoon :)
-ap
Kannattaa mennä käymään työterveydessä. Voit keskustella vaihtoehdoista, voisitko saada keskustelutukea, sairauslomaa, lääkitystäkin jos on tarvetta? Kannattaa lähteä liikkeelle mieluummin nopeammin kuin hitaammin.
Minun monen kuukauden ajan burnout ohitettiin aiemmassa työpaikassa, siitä ei saanut puhua töissä! Keksivät kaikkea muuta sairautta mitä minulla muka oli poissaollessani, leikattua kasvainta ym! Ihmettelin miksi töissä itkettiin kun palasin, selvisi kun työkavereille oli annettu ymmärtää etten ehkä selviä pahanlaatuisesta kasvaimesta ja leikkauksesta! Muutamalle kerroin salaa miten asia oli ja mikä sen aiheutti. Johtajat yrittivät valkopestä toisiaan, ettei tuo käy ilmi ja koska meidän osastolla oli huonoa ja eriarvoista kohtelua muutenkin.
Olin huonossa kunnossa työn takia, en minkään muun ja sain ahdistuskohtauksia kotona, ja korvissa soi ja kehossa tärisi stressin takia. Olin todella loppu ja halusin vaan kuolla joka aamu kun lähdin töihin.