Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Varakkaan tuttavan kommentit, mitä näistä pitäisi ajatella?

Vierailija
23.10.2024 |

Eli minulla on tuttava, joka on jo vanhempi naishenkilö. Hän lähestyy eläkeikää. Ovat miehensä suhteellisen varakkaita, on oma firma jne.

Tämä tuttu on viime aikoina alkanut sanoa kaikenlaisia outoja kommentteja rahaan liittyen. Mm erään liikkeen alennusmyyntiä selitti minulle pitkään. Siis niin, ettei - 20 % tuotteen hinnasta ole paljon, sehän on esim 100 euron tuotteesta vain 20 e. Ja 20 e ei ole MITÄÄN kuulemma.

Tätä siis painotti pitkään, että miten se 20 e ei ole mitään, ei yhtään mitään. Katseli samalla minua oudosti ja kai odotti jotain kommenttia? En sanonut sitten mitään siihen...

Samaa vakuutteli kerran eräästä tuotteesta, johon minulla ei ollut varaa ettei se 5 e ole mitään. No, minulle oli kun ei ollut rahaa. Ja olin sen kertonut.

Ja pari kertaa on huolaillut erään kerrostalon ulkonäköä, miten se näyttää ihan kaupungin vuokra-asunnoilta. Jne jne.

En tiedä, mitä näistä pitäisi ajatella? 

Kommentit (69)

Vierailija
1/69 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halveksii köyhiä tai on köyhien todellisuudesta täysin vieraantunut? 

Vierailija
2/69 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä haluaa ostaa tuotteet vasta kun paremmat tarjoukset, itsekin odotan ja ostan mielellään vasta vaikka joulun jälkeen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/69 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupungin vuokra-asunnot ovat ainakin jossain vaiheessa olleet tulorajallisia eli niitä on tarjottu vain kaikista köyhimmille, no ajat muuttuvat, mutta vanhojen ihmisten käsitykset ehkä ei..

Vierailija
4/69 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä haluaa ostaa tuotteet vasta kun paremmat tarjoukset, itsekin odotan ja ostan mielellään vasta vaikka joulun jälkeen. 

Tuttu siis osti ne tuotteet noista alennuksista, eikä jäänyt odottamaan isompia aleja. Hän oli sitä mieltä, että ne alennukset olivat ihan yhdentekeviä, koska se - 20 % ja esimerkin 20 e ei ole rahana mitään. Ei yhtään mitään.

Ap

Vierailija
5/69 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuntee AP:n paremmin kuin hyvin ihan tahallaan sanoo tällaisia asioita? 

Vierailija
6/69 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on se silleen oikeassa, että jos sulla ei ole varaa siihen 5 euron tuotteeseen, niin ei se kahden kympin alennus sadan euron tuotteesta oikeasti muuta tilannetta mitenkään. Ei siihen edelleenkään ole varaa.

Ts ei se, että jotain saa alennuksella tarkoita, että siihen olisi varaa tai edes että se kannattaisi ostaa.

Vierailija
7/69 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupungin vuokra-asunnot ovat ainakin jossain vaiheessa olleet tulorajallisia eli niitä on tarjottu vain kaikista köyhimmille, no ajat muuttuvat, mutta vanhojen ihmisten käsitykset ehkä ei..

Kyllä niissä taloissa ihmisiä se inhottaa että ne on aina pelkkää vuokralaista täynnä eikä omistavaa poppoota tippaakaan.

Vierailija
8/69 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä hän vaan on vieraantunut "huonompiosaisten" todellisuudesta.

Kerroin yhdelle tuttavalle, myöskin varakas vanhempi rouva, siitä miten ruoka-apukassien tarve on lisääntynyt ja että ihmiset alkavat syödä heti kun kassin käsiinsä saavat. Hän oli täysin ihmeissään ja kysyi silmät suurina "MIKSI?"

Daa, ihmisillä on nälkä...

Vierailija
9/69 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No on se silleen oikeassa, että jos sulla ei ole varaa siihen 5 euron tuotteeseen, niin ei se kahden kympin alennus sadan euron tuotteesta oikeasti muuta tilannetta mitenkään. Ei siihen edelleenkään ole varaa.

Ts ei se, että jotain saa alennuksella tarkoita, että siihen olisi varaa tai edes että se kannattaisi ostaa.

Siis nuo tapahtuivat eri kerroilla. Ensi kerralla, tuttu oli sitä mieltä että - 20 % tuotteen hinnasta ei ole mitään. Eli esim 100 euron tuotteesta sai vain 20 euron alennuksen, ja tutun mielestä 20 euroa ei ollut mitään.

Hän kertoi minulle pitkään, miten se 20 e ei ollut hänestä mitään. Tuttu oli ollut siis ilman minua kaupoilla silloin ja kertoi myöhemmin tämän alennus jutun.

No, menin kerran tutun kanssa kauppaan ja hän koitti kovasti saada minua ostamaan erästä tuotetta joka maksoi 5 e. Olin oikeasti rahaton ja koitin nätisti selittää sitä ja siitähän riemu repesi. Se on vain 5 e eikä se ole mitään..

Ap

Vierailija
10/69 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä niissä taloissa ihmisiä se inhottaa että ne on aina pelkkää vuokralaista täynnä eikä omistavaa poppoota tippaakaan.

Ja sekä on muka joku ihmisarvon mittari? 

Vierailija
11/69 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 prosenttia on mielestäni huono alennus. Vatvot muiden sanomisia liikaa.

Vierailija
12/69 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuttavallasi tarve tuntea paremmuutta vähävaraisiin nähden? Nuo kommentit vuokra-asunnoista ja alennusten vähättely minusta kuulostaa siltä. Mitä mieltä itse olet tuosta? Miksi et kommentoi hänelle suoraan ja ilmaise mielipiteitäsi?

Kerrot, että tuttava lähestyy eläkeikää. Minusta on aina kuulla jonkun ikääntyvän olevan asenteiltaan mustavalkoinen, materialistinen yms. Kypsään ikään tulleen ihmisen odottaisi saavuttaneen jo hiukan henkistä kehitystä ja ymmärrystä elämästä ja ihmisyydestä. Se, että jokuu asuu vuokra-asunnossa vähennä tuon ihmisen ihmisarvoa, ihan älytöntä jaotella ihmisiä jonkun asumismuodon perusteella.

Vierailija
13/69 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä hän vaan on vieraantunut "huonompiosaisten" todellisuudesta.

Kerroin yhdelle tuttavalle, myöskin varakas vanhempi rouva, siitä miten ruoka-apukassien tarve on lisääntynyt ja että ihmiset alkavat syödä heti kun kassin käsiinsä saavat. Hän oli täysin ihmeissään ja kysyi silmät suurina "MIKSI?"

Daa, ihmisillä on nälkä...

Veikkaan tätä. Ei vain tajua köyhien todellisuutta. Ei varmaan osaa edes kuvitella, että köyhälle 20 e on iso raha. Tai että 5 e voi olla pahimmillaan useamman päivän ruokaraha. 

Vierailija
14/69 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttusi ols voinut ostaa sulle sen 5€ jutun, ihme vänkäämistä josnyritti ostattaa jotain sulle omilla rahoillasi.

Hyvillä tuloilla on se ja sama maksaako joku juttu 20€ enemmän tai vähemmän, siinä mielessä se ei ole mitään. Toisaalta samalla  summalla yksi syö pari päivää hyvin, joten onhan se jotain.

Vierailija
15/69 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhälle kaikki on kallista

Vierailija
16/69 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täh?

Vierailija
17/69 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustele alennuksista tuttusi kanssa, mitä mieltä olet niistä. Nyt pyörittelet jälkikäteen asioita ja sinua harmittaa asiat. Pyri olemaan avoin keskusteluissa, äläkä ole kuuntelevana osapuolena.

Vierailija
18/69 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halveksii köyhiä tai on köyhien todellisuudesta täysin vieraantunut? 

Tyypillinen kokoomuslainen. AP pysy eukosta kaukana, vaikuttaa rasittavalta.

Vierailija
19/69 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitäpä tuosta mieltään pahoittamaan, kun kerran jaksat tuollaista tuttavaa kuunnella.

Vierailija
20/69 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tuttavallasi tarve tuntea paremmuutta vähävaraisiin nähden? Nuo kommentit vuokra-asunnoista ja alennusten vähättely minusta kuulostaa siltä. Mitä mieltä itse olet tuosta? Miksi et kommentoi hänelle suoraan ja ilmaise mielipiteitäsi?

Kerrot, että tuttava lähestyy eläkeikää. Minusta on aina kuulla jonkun ikääntyvän olevan asenteiltaan mustavalkoinen, materialistinen yms. Kypsään ikään tulleen ihmisen odottaisi saavuttaneen jo hiukan henkistä kehitystä ja ymmärrystä elämästä ja ihmisyydestä. Se, että jokuu asuu vuokra-asunnossa vähennä tuon ihmisen ihmisarvoa, ihan älytöntä jaotella ihmisiä jonkun asumismuodon perusteella.

En ole osannut sanoa oikein mitään, nuo tilanteet ovat tulleet niin yllättäen. Olen itse köyhä, eli eivät nuo kommentit kivalta tunnu. Ja jotenkin mietin, ettei kyseessä voi olla ihan vahingossa suusta päässyt sammakko/ohi mennyt ajatus tms.

Esim sitä, miten 20 e ei ole mitään niin tuttu jankytti todella kauan silloin. Liian kauan, kun en edes osallistunut keskusteluun. Jäi outo olo, että halusi minun kai sanovan jotain(?) mutta en tajunnut, että mitä?

Ja tuohon, että se yksi kerrostalo näyttää kaupungin vuokra kerrostalolta on tuttu pallanut noin 4 eri kertaan. Oikeastaan aina, kun olen ollut hänen kyydissään ja olemme ajaneet siitä ohi. Eli hän palaa aina samaan asiaan.

Olen kuullut, että häntä on kuulemma joku haukkunut ylimieliseksi. Tästä tuttu pahoitti mielensä eikä ymmärtänyt syytä. No, jos kommentoi samaan tyyliin muillekin niin.. 

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kahdeksan