Uusia luovia tapoja säästää elinkustannuksissa?
Eli hyviksi kokemianne asioita ja vinkkejä saada mahdollisimman paljon säästettyä juoksevissa kuluissa.
kiitos asiallisesta keskustelusta. :)
Kommentit (178)
Vierailija kirjoitti:
Älä käytä vessapaperia enää lainkaan.
Käytä persepyyhettä.
Tuo ei säästä minulle mitään, en maksa vessapaperista nytkään.
Olen miettinyt, onko ainoa keino säästää ruoassa tässä vaiheessa (eli kun kaikki turha on jo karsittu jne.) siirtyä sinne lapsuuden "perunat ja soosi"-tyyppiseen ruokaan?
Ilmoita töihin olevasi kipeä ja mene leipäjonoon.
Vierailija kirjoitti:
Olen miettinyt, onko ainoa keino säästää ruoassa tässä vaiheessa (eli kun kaikki turha on jo karsittu jne.) siirtyä sinne lapsuuden "perunat ja soosi"-tyyppiseen ruokaan?
Hyvä idea. Perunat on halpoja ja soossi tulee rasvasta, sipulista, jauhoista ja suolasta.
Vierailija kirjoitti:
Ilmoita töihin olevasi kipeä ja mene leipäjonoon.
Ajattele jos törmäät pomoosi siellä!
En tiedä onko luovaa, mutta vaatteita ei tarvitse yleensä pestä niin usein kuin ihmiset pesevät. Päivän päällä ollut paita käy aivan hyvin vielä seuraavanakin päivänä.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä onko luovaa, mutta vaatteita ei tarvitse yleensä pestä niin usein kuin ihmiset pesevät. Päivän päällä ollut paita käy aivan hyvin vielä seuraavanakin päivänä.
no itellä ainakin kainalot haisee nii pahalle ettei kyllä.
Laiskana kokkaajana ostan esim. italianpataa valmispussissa ja jatkan sitä rakettispaghetilla että riittää pidempään.
Vierailija kirjoitti:
Taas on "säästövinkkejä" joilla ei oikeasti säästä mitään vaivaan nähden. Kannattaa ennemminkin keskittyä tulojen kasvattamiseen kuin nähdä tuhottomasti vaivaa parin centin säästön vuoksi.
Minä kasvatan tulevia tulojani viikoittain niin ei tarvitse idioottimaisuuksia tehdä.
Minä nuukailen ja säästän ihan harrastuksesta, vaikka taloudellisesti ei olisi mitään tarvetta. Esimerkiksi huoltoasemalla autoa ladatessa muut menevät kahville ja minä kierrän huoltoaseman pihasta tyhjät tölkit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Halvemmaksi tulee ottaa vitamiinit ja hivenaineet purkista. Esimerkiksi kalkkitabletteja syömällä säästää vuodessa ison summan, kun jättää kauppaan maidot ja juustot. Toki itselleni tuo on helppoa, sillä maito maistuu suussani kamalalta ja juusto turvottaa koko kehon.
No, jos tuollainen dieetti jollekin sopii ja toimii, niin mikäs siinä. Itse en vetäisi ruokakuluissa noin överisäästämiseksi, vaan säästän ennemmin vaatteissa ym. ostoksista. Just perjantaina ostin kirpparilta 12 eurolla syystakin sen sijaan, että olisin kävellyt jonnekin Kekäleeseen ja laittanut kahta kolmatta sataa yhteen ainoaan vaatekappaleeseen.
Tietysti vaatteet haetaan pelastusarmeijalta vaikka vitamiinit purkista otetaankin. Eihän tämä ole joko tai kysymys, vaan pienistä puroista syntyy suurta virtaa.
Vierailija kirjoitti:
Käännä kalsarit, älä pese
Lopetin kalsarien käytön, kun alkoivat maksamaan 50€ parin hassun paketti. Ihan hyvin pärjää ilmankin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä idea. Perunat on halpoja ja soossi tulee rasvasta, sipulista, jauhoista ja suolasta.
Kastikkeeseen kannattaa ostaa kuivattua sipulia. On paljon halvempaa isoissa purkeissa.
Lemmikit voi korvata hoitoeläimillä. Joskus saa rahaa, tai vaikka tuliaisia.
Eat nothing, wear nothing, dont move.= Et kuluta mitään.
Tee päätös, että mietit yön yli ainakin jokaisen muun ostoksen kuin ruuan kohdalla. Monasti yön aikana valkenee ettei itse asiassa tarvitsekaan välttämättä ainakaan juuri nyt sitä mitä ajattelit ostaa tai kannattaa sittenkin tehdä vielä lisää vertailuja ennen lopullista ostopäätöstä.
Vierailija kirjoitti:
Halvemmaksi tulee ottaa vitamiinit ja hivenaineet purkista. Esimerkiksi kalkkitabletteja syömällä säästää vuodessa ison summan, kun jättää kauppaan maidot ja juustot. Toki itselleni tuo on helppoa, sillä maito maistuu suussani kamalalta ja juusto turvottaa koko kehon.
Sinähän outo otus olet.
Vierailija kirjoitti:
Eväät töihin, pestään vain täysiä koneellisia, kävellään ja pyöräillään, kierrätetään ja suositaan kirppareita. Ilta-alet. Tässä meidän perheen hyväksi havaitut vinkit.
Noista voisin käyttää vain täydet koneelliset. Emme käy enää töissä, täältä ei mihinkään voi kävellä ja pyöräillä kun matkat niin pitkät, samoin kirpparit kaukana.
Kaveriporukan kanssa yhteisen asunnon vuokraaminen halvalta alueelta. Asumiskustannukset putoaa ja on kivaa.