Peseydyttekö te uimahallissa ennen altaaseen menoa? Siis saippuan kanssa?
Minä ainakin peseydyn. Ja olen kuvitellut, että tämä on " must" ...Tuli miehen kanssa puheeksi kun toissapäivänä mentiin kaikki yhdessä halliin (minä, mies ja eskarilainen poika)...Kämpästä löytyi jostain syystä vain yksi suihkusaippua, ja sanoin miehelle, että täytyy matkalla käydä ostamassa toinen, että heilläkin on oma. Mies sanoi siihen, että eivät he tarvitse, kyllähän suihku riittää. Olin hieman ihmeissäni, että eikö ennen uintia kuulu peseytyä kunnolla -siis saippuan kanssa - ja sitten myös uinnin jälkeen. Mies suunnilleen repesi nauruun kysyen, että " peseydynkö tosiaan saippualla sekä ENNEN että JÄLKEEN uinnin" (hänen mielestään se kuluttaa ihoa)...Tähän vastasin, että eikös niin ole yleensä tapana. Mies oli sitä mieltä, että miesten puolella KUKAAN ei tee niin. Sanoin, että naisten puolella kyllä tehdään niin, ja myös opetetaan lapset tekemään niin. Mies nauroi.
Alan ymmärtää, miksi uimahalleissa vesi on usein niin likaista. MIEHET siis menevät paskoineen kaikkineen sinne altaaseen? Vai olenko minä nyt väärässä/outo hygieenia-friikki? Peseydyttekö te saippualla ennen altaaseen menoa? Entä voitteko kysyä miehiltänne, peseytyvätkö he...
ps. mieheni ei ole mikään hieltä haiseva luolamies, vaan ihan normaalisti päivittäin suihkussa käyvä, akateeminen, siisti ihminen
Kommentit (28)
Saippuaa käytän, kun olen lähdössä pois. Viimeisessä suihkussa siis.
Mistä sen huomaa? Ihmiset ui kesäisin ihan ilman mitään ongelmaa mitä ihmeellisimmissä lutakoissa. Eihän lapset usein kesällä käy minkäänlaisella pesulla ennen tai jälkeen uinnin.
Siis ensin pestään hiet ja liat pois, ennen kun mennään saunaan sitä likaa jakamaan lauteiden kautta muille. Ja uimaveteen jota voi mennä jopa suuhunkin... ja sitten tietenkin se kloori pitää pestä pois iholta. SAIPPUALLA!
Tietenkin!
Sun pitää opettaa miehelles hygieniaa!
näin kyllä tekee kaikki mun tututkin!
Silleen estetään niitä bakteereita leviämästä... jalkasientä jne.
Enpä mene uimaan vähään aikaan, alkoi iljettään ajatus että joku menee altaaseen pesemättä esim alapäätään! ;(
HYI!
mitäs taudinaiheuttajia kuvittelette saavanne?
Minä luulin, että kun siellä uimahalleissa on ne kyltitkin " peseydythän ennen altaaseen menoa" , että näin oikeasti kannattaa toimia. Myöskin naisten puolella olen yleensä törmännyt siihen, että ihmiset peseytyvät SAIPPUAN KANSSA(!) ennen altaaseen menoa...(tai näin ainakin olen luullut näkeväni)
Mutta ihan tosi, lähteekö se hiki, alapään eritteet ym. pelkällä suihkutuksella? Olenko oikeasti ainoa, joka peseytyy saippualla ENNEN altaaseen menoa?
-ap
Niitten kandeis laittaa siihen, että peseydythän saippualla.
Joo, mä käyn ensin suihkussa, ja sitten käy saippua. Yhdessä mennään kuitenkin altaaseen.
Tottahan sieltä ne tärkeimmät lähtee pelkällä vedelläkin. Ja sitä paitsi, kun viimeksi tarkistin, tämän yhteiskunnan ongelma ei ole huono hygienia, vaan liiallinen sellainen (vrt. allergiat).
Voisitteko te nyt vaan siskot sanoa, että uimahallissa PITÄÄ peseytyä SAIPPUALLA ENNEN altaaseen menoa. Niin sitten voin voittajana näyttää ketjun likaiselle miehelleni...
-ap ;-)
Sillä kun huljuttaa alapään niin ei tarvitse muiden nieleskellä syntiä ja saastaa
Siellä kun käy niitäkin naisia joilla on virtsanpidätysongelmia,niin niiden tuoksu on joskus tosi kiva kun ne suihkuun tulee. joskus ällöttänyt kun eivät muuta kun kastelevat itsensä ja menevät saunan jälkeen hikisenä vielä altaaseenkin!
Kyllä sinne mennessä pitää peseytyä saippualla!
Itse olen saanut jalkasilsan juuri uimahallista!
Eikä se ole niin outoa että sielä jotkut lontustavat sandaalit jalassa juuri tämän vuoksi!
Mieti nyt itsekin vähän ennen ku alat kloriteista höpöttään!
Itse en nimittäin todellakaan peseydy ennen uintia saippualla - en tosiaan käytä saippuaa muutenkaan juuri lainkaan, sillä ihoni on herkkä ja kuivuu helposti. En muutenkaan ole hygieniafriikki tai pelkää bakteereita. Harvoin olen sairaana, enkä ole koskaan saanut uimahallista minkäänlaista tautia. Oletan toki, että kaikki käyvät suihkussa (=peseytyvät) ennen altaisiin tuloa, mutten oleta, että he tekisivät sen SAIPPUALLA.
En koe minkäänlaista ahdistusta siitä, ettei miehesi tai kukaan muukaan miesten puolella uintiin valmistautuvista pese itseään saippualla ennen uintia. Kunhan pesevät itsensä, kunhan eivät ole _likaisia_ tai _hikisiä_ altaaseen tullessaan.
Minä tulkitsen peseytymisvaatimuksen tärkeimmäksi pointiksi sen, ettei kukaan idiootti tule suoraan SAUNASTA hikisenä uimaan. Että silleen.
no totta kai peseydyn! sekä ennen että jälkeen ja saippuan kera, ilman muuta. onhan se jo ohjeissakin ettei likaisena mennä altaaseen! hiuksetkin yleensä pesen. meidän uimahallissa on muuten kyllä saippuaa sitä varten ettei jää siitä kiinni etteikö olisi omaa.. kyllä tuo peseytymisjuttu on jo ihan lapsena opetettu asia..
sähkömies ja sekin käy uimahallissa ja peseekin itseään. Ai niin, että mitäs se sähkömies tähän asiaan kuului. No tämmöset juntitkin saa sivistyksen rippeitä noilta akateemisilta.
Voi tsiiisus....mitä se akateemisuus asiaan liittyy???
tulee ihan puhtaaksi jos ei ole ihan saastainen.
ja olen nähnyt monenlaista käyttäytymistä uimahalleissa. Toiset pesee itsensä saippualla, toiset käy suihkun alla ja toiset menee suoraa uimaan. Uimahallien vesissä on kyllä jo sellaiset klooripitoisuudet, että ne " desinfio,
eikä sieltä vedestä pitäisi mitään tauteja saada.
Jalkasilsa taas tarttuu lattiapinnoilta, vaikka kuinka pesisit jalat saippualla ennen uimaan menoa.
Ainoa tapa estää jalkasilsan leviäminen on käyttää niitä uimatossuja.
Siis ei tarvitse mitään romaania kirjoittaa uimahalli-käyttäytymisestään, mutta haluaisin tietää peseytyykö ihmiset yleensä saippuan kanssa siellä hallissa. Pieni ääneen lausumaton " riita" /" veto" on tästä asiasta miehen kanssa pystyssä. Eikö nyt oikeasti ennen altaaseen menoa peseydytä saippualla? Tai ainakin kuuluisi peseytyä?
-ap