Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia hitaasta rekrytointiprosessista?

Vierailija
23.10.2024 |

Onko muilla tällaista kokemusta? 

Onen hakenut uutta työtä ja siitä kun rekrytoija otti yhteyttä on kulunut jo kuusi viikkoa eikä päätöstä ole. 

Olen käynyt kolmessa haastattelussa ja psykologin testeissä ja psykologi suosittelee minua tehtävään. Kolmas haastattelu oli eilen. Lisäksi suosittelijoiden tiedot on toimitettu pari viikkoa sitten. En tajua mikä tässä kestää. Nythän kai pitäisi vaan ilmoittaa valitulle valinnasta.

Onko muilla ollut yhtä pitkiä rekryjä?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kerran yhdessä, joka kesti 2 kuukautta. Lopulta valinta ei kohdistunut minuun.

Vierailija
2/23 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma ennätys on yli 6 kuukautta kestänyt prosessi valtiolla. Hyvää kannattaa odottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin kerran yhdessä, joka kesti 2 kuukautta. Lopulta valinta ei kohdistunut minuun.

Olitko myös monta haastattelukierrosta ja psykologin testit?

Vierailija
4/23 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja. Pitäkööt tunkkinsa sanoisin. 

Vierailija
5/23 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olitko myös monta haastattelukierrosta ja psykologin testit?

Kyllä.

Vierailija
6/23 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

4kk enkka tähän asti. En edes enään muistanut koko firmaa kun sain kutsun haastatteluun

Vierailija
7/23 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme kertaa on haastateltu, psykologin soveltuvuustestit tehty ja kaikista päässyt suositusten kera läpi. Jokaisen vaiheen jälkeen tullut soitto "joojoo hyvin menee jatkossa ollaan jne yms"

Prosessi alkoi elokuussa.

Nyt jos soittavat, voin kertoa että valitsin heidän sijastaan työnantajan jolla on kykyä nopeisiin päätöksiin.

Vierailija
8/23 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin ulkomaalaisen pitäisi suoriutua prosessista alle kolmessa kuukaudessa. Kehittävät maksullisen ohituskaistan?

Vierailija
9/23 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolme kertaa on haastateltu, psykologin soveltuvuustestit tehty ja kaikista päässyt suositusten kera läpi. Jokaisen vaiheen jälkeen tullut soitto "joojoo hyvin menee jatkossa ollaan jne yms"

Nyt jos soittavat, voin kertoa että valitsin heidän sijastaan työnantajan jolla on kykyä nopeisiin päätöksiin.

No tämä mun prosessi alkoi syyskuun puolivälissä. Ja 6 viikkoa menty. Tuntuu että he pystyvät ottamaan yhden stepin viikossa. 

Mulla myös kaikki mahdolliset suositukset. Psykologin lausunto oli että suosittelee ja että vastaan täysin vaatimuksia. En tajua mikä kestää.

ap

Vierailija
10/23 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vajaan vuoden kesti nelivaiheinen rekry. Pääsin 200 hakijasta kahdeksan joukkoon. Kaksi otettiin, mutta ei minua. Kyllähän se vtutti.

Vierailija
11/23 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä odottelen vastausta jokaiseen lähettämääni hakemukseen viimeisen kahden vuoden ajalta. "Kiitos hakemuksestasi" olisi ihan kiva niin tietäisi edes että hakemus on mennyt perille. Mutta taitaapi olla liian iso vaiva.

Vierailija
12/23 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tämä mun prosessi alkoi syyskuun puolivälissä. Ja 6 viikkoa menty. Tuntuu että he pystyvät ottamaan yhden stepin viikossa. 

Mulla myös kaikki mahdolliset suositukset. Psykologin lausunto oli että suosittelee ja että vastaan täysin vaatimuksia. En tajua mikä kestää.

ap

En tiedä minne hait, mutta valtiolla kestää nimitysmuistioiden teossa. Ensin ilmoitetaan valituille, sitten lopuille. 

Vierailija
13/23 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

En tiedä minne hait, mutta valtiolla kestää nimitysmuistioiden teossa. Ensin ilmoitetaan valituille, sitten lopuille. 

Ei ole valtiolle. Iso pörssiyhtiö 

Vierailija
14/23 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävän rekryprosessi kesti 4-5 kk. Sai paikan.

Vierailija
15/23 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä työtehtävä on sellainen, että pitää käydä kolmessa haastattelussa? 

Mä odotan vieläkin vastausta työhaastatteluista, joissa kävin vuosina 2015 ja 2017.

Vierailija
16/23 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheyritys haki työntekijää. Soitin sinne ja puhuttiin pitkä puhelu kun tunnuttiin tulevan hyvin juttuun. Sovittiin haastattelu, mutta vasta parin vkon päähän. Sitten menin haastatteluun ja haastattelun jälkeen soitin ja kysyin mikä homma. Olivat hyvinkin vakuuttuneita että aikovat reilun parin viikon päähän järjestää toisen haastattelukierroksen jonne kutsutaan parhaat hakijat ekalta kiekalta ja uskovat kutsuvansa minut.

Tuon kahden viikon aikana yhteen vanhaan hakemukseeni oli reagoitu ja kysyttiin suoraan voinko aloittaa työt kolmen päivän päästä? Työsopimus allekirjoitettiin saman tien. CV + pikahaastattelu riitti.

Soitin perheyritykseen että unohtakaa koko juttu. Toiset tekee ja tarjoaa, toiset miettii ja jättää tarjoamatta. Aidosti oli harmissaan se perheyritys että miten tässä nyt näin kävi kun luulivat että heillä on hansikkaassa hyvä hakija.

Vierailija
17/23 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan ovat löytäneet jonkun verkostojensa kautta suhteilla. Nyt heitä hävettää.

Vierailija
18/23 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajat ampuvat itseään jalkaan rekryprosesseissaan. Johtunee siitä, että HR-osastoille on palkattu psykologeja ja kasvatustieteilijöitä, jotka työllistävät itseään näillä prosesseilla. HR-henkilöltähän voisi loppua työt, jos palkkaava esimies haastattelisi muutaman hakemusten perusteella ja palkkaisi mielesensä.

Viimeksi kun hain kaupungille töihin, oli psykologiset testit ja haastattelu. Prosessi vain venyi niin pitkäksi, että ehdin ennen päätöstä saada kaksi muuta työpaikkaa, joista toisessa olin jo aloittanut. Tiedä sitten, kenen etu tuollainen on. Paitsi tietysti HR-henkilön.

Vierailija
19/23 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä työtehtävä on sellainen, että pitää käydä kolmessa haastattelussa? 

Mä odotan vieläkin vastausta työhaastatteluista, joissa kävin vuosina 2015 ja 2017.

En ole itsekään ennen käynyt kolmea kertaa haastateltavana yhteen paikkaan. Yleensä on ollut kaksi haastattelua.

Tämä työ on ylemmän toimihenkilön tehtävä, ei esimiesrooli edes. Asiantuntijatyötä.

Minusta kaksi haastattelua olisi riittänyt. Kolmannessa tuntui että jutut loppui kesken.

Nyt siis odotan vastausta valitsevatko minut. Ei luulisi olevan vaikeaa tämän maratonin jälkeen.

ap

Vierailija
20/23 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täyttä roskaahan nuo prosessit on. Ei mittaa mitään todellista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kolme