Yskä flunssassa on järkyttävä ja keuhkoihin pistää selkäpuolelle
Pitäisikö olla huolissaan vai onko normaalia?
Kävin muutama päivä sitten etälääkärillä joka kirjoitti yskänlääkettä. Ei pistänyt silloin..
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Niin ja ei kuumetta kuitenkaan, joten tuskin on mitään keuhkokuumetta. Viimeksi kun mittasin, oli lämpö 36.2.
On olemassa myös diagnoosi kuumeeton keuhkokuume.
Mitä yskänlääkettä sait?
Ärsyttää kun lääkärit ei kirjoita enää nykyään kunnon yskänlääkkeitä. Pihtailevat vaan vaikka toinen yskisi keuhkonsa pihalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ja ei kuumetta kuitenkaan, joten tuskin on mitään keuhkokuumetta. Viimeksi kun mittasin, oli lämpö 36.2.
On olemassa myös diagnoosi kuumeeton keuhkokuume.
Joo, onhan noita kaikenlaisia diagnooseja olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Paljonko sun bmi ?
25 kai.
Vierailija kirjoitti:
Paljonko sun bmi ?
Miten tämä liittyy yskään?
Vierailija kirjoitti:
Mitä yskänlääkettä sait?
Ärsyttää kun lääkärit ei kirjoita enää nykyään kunnon yskänlääkkeitä. Pihtailevat vaan vaikka toinen yskisi keuhkonsa pihalle.
Jotain sir. Ephedriniä. Kolmiolääke, mutta ei sisällä kodeiinia. En siedä kodeiinia vaan siitä menee pönttö sekaisin joten pyysin vartavasten ettei olisi sitä niin kirjoitti tätä.
Heh. Tuosta lääkkeestä se vasta pönttö meneekin sekaisin.
Ei ole normaalia. Itselläni tuo pistos oli keuhkokuumeen ensioireita. Myöhemmin tuki sahaava kuume. Terveyskeskuslääkäri ei tunnistanut näitä keuhkokuumeen oireita. Vasta sairaalassa tunnistettiin.
Olen sairastanut kuuumeetto man keuhkokuumeen. Samoin tytäreni-
Jos vähänkään epäilet keuhkokuusetta hakeudu lääkäriin. Sen kanssa ei pidä leikkiä. Keuhkokuume on vakava yleisinfektio.
Tuo kuvaamasi selkäkipu voi johtua siitä että keuhkopussiin kertyy nestettä. Mene äläkä mieti.
Onko lihasjumeja, nesteenpuutosta vai keuhko-oire tai elinoire tyyliin munuainen.
Mikä on niin vaikeaa mennä päivystykseen julkisella? Itse kävin vastaavassa tilassa ja otettiin useampi pullo verta ja lopulta keuhkokuume tuli mutta havaittiin heti.
Päivystyksessä ei joudu jonottamaan kauaa kun jonotus ei tapahdu järjestyksessä vaan omien terveystietojen perusteella. Tuossa tapauksessa pääset heti.
Resilaria pullo ja trippailet pöntöllä. Ei yskät paljoa haittaa!
Pistos viittaa keuhkokuumeeseen. Keuhkokuumeeseen ei välttämättä liity kuumetta.
Vierailija kirjoitti:
Onko lihasjumeja, nesteenpuutosta vai keuhko-oire tai elinoire tyyliin munuainen.
Hä?
Vierailija kirjoitti:
Mikä on niin vaikeaa mennä päivystykseen julkisella? Itse kävin vastaavassa tilassa ja otettiin useampi pullo verta ja lopulta keuhkokuume tuli mutta havaittiin heti.
Päivystyksessä ei joudu jonottamaan kauaa kun jonotus ei tapahdu järjestyksessä vaan omien terveystietojen perusteella. Tuossa tapauksessa pääset heti.
Heh, salli mun nauraa! Kova on luotto sairaanhoitoon sinulla. Voin kertoa, ettei TODELLAKAAN pääse jonon ohi päivystyksessä kun sanoo että selkään pistää.
Olen seurannut sivusta muutaman kerran kun pää kainalossa sinne tuleville ihmisille sanotaan että mene kotiisi siitä, mitä tänne tulet, ei sinua mikään vaivaa, sen jälkeen kun ovat makuuttaneet käytävällä vuorokauden ottamatta ensimmäistäkään putkiloa verta. Lopputuloksena on pari kertaa ollut kiireellinen leikkaus ( mm suoli kuoliossa).
Vierailija kirjoitti:
Mitä yskänlääkettä sait?
Tämä.
Vierailija kirjoitti:
Vaikeaa on sinne pääsy. Pitää soittaa ja keskustella kuinka kipeä on. Jos nyt ensin pääset puhelimella läpi. Useimmiten on asiallista toimintaa, mutta on myös kiukkuisia hoitajia, jotka kyseenalaistavat kaiken -myös lääkärin ohjeet ja lähetteen.