Yskä flunssassa on järkyttävä ja keuhkoihin pistää selkäpuolelle
Pitäisikö olla huolissaan vai onko normaalia?
Kävin muutama päivä sitten etälääkärillä joka kirjoitti yskänlääkettä. Ei pistänyt silloin..
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on niin vaikeaa mennä päivystykseen julkisella? Itse kävin vastaavassa tilassa ja otettiin useampi pullo verta ja lopulta keuhkokuume tuli mutta havaittiin heti.
Päivystyksessä ei joudu jonottamaan kauaa kun jonotus ei tapahdu järjestyksessä vaan omien terveystietojen perusteella. Tuossa tapauksessa pääset heti.
Vaikeaa on sinne pääsy. Pitää soittaa ja keskustella kuinka kipeä on. Jos nyt ensin pääset puhelimella läpi. Useimmiten on asiallista toimintaa, mutta on myös kiukkuisia hoitajia, jotka kyseenalaistavat kaiken -myös lääkärin ohjeet ja lähetteen.
Mitä helvettiä? Päivystys on paikka johon ei soiteta vaan kävellään terveyskeskukseen/sairaalan päivystykseen, ilmoittaudutaan kela kortilla tai henkilöllisyyskortilla ja sitten odottamaan. Samalla saat numerolapun joka näkyy tässä kun vuorosi on.
Jos on oikeasti kipeä niin ei vaan kun makaamaan maahan niin kyllä ottavat sinut hoitoon. Jotkut ihmiset eivät ole valmiita tekemään mitä tahansa saadakseen hoitoa vaan tyytyvät kohtaloonsa eli mahdolliseen kuolemaan. Ilman tuota normaalisti ottavat kyllä jokaisen vakavasti ellei taustalla ole mt-ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on niin vaikeaa mennä päivystykseen julkisella? Itse kävin vastaavassa tilassa ja otettiin useampi pullo verta ja lopulta keuhkokuume tuli mutta havaittiin heti.
Päivystyksessä ei joudu jonottamaan kauaa kun jonotus ei tapahdu järjestyksessä vaan omien terveystietojen perusteella. Tuossa tapauksessa pääset heti.
Heh, salli mun nauraa! Kova on luotto sairaanhoitoon sinulla. Voin kertoa, ettei TODELLAKAAN pääse jonon ohi päivystyksessä kun sanoo että selkään pistää.
Olen seurannut sivusta muutaman kerran kun pää kainalossa sinne tuleville ihmisille sanotaan että mene kotiisi siitä, mitä tänne tulet, ei sinua mikään vaivaa, sen jälkeen kun ovat makuuttaneet käytävällä vuorokauden ottamatta ensimmäistäkään putkiloa verta. Lopputuloksena on pari kertaa ollut kiireellinen leikkaus ( mm suoli kuoliossa).
Et sä mitään siellä sano vaan he katsovat sinun omakanta tietoja. Jos eka kerta uudella vaivalla, joudut odottamaan. Jos akuutti, 112.
Jos samaan vaivaan liittyvä uudelleenkäynti, pääset jonon ohi. Itse pääsin samantien kun kuume oli 40 vaikka koko päivystys oli täynnä. Oliko kolmas kerta kun kävin
Vierailija kirjoitti:
Mitä yskänlääkettä sait?
Ärsyttää kun lääkärit ei kirjoita enää nykyään kunnon yskänlääkkeitä. Pihtailevat vaan vaikka toinen yskisi keuhkonsa pihalle.
Yskänlääkkeistä ei ole juuri hyötyä yskimiseen. Tietyt helpottavat kipua, mutta syystä niitä ei enää kirjoiteta kuin leipää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikeaa on sinne pääsy. Pitää soittaa ja keskustella kuinka kipeä on. Jos nyt ensin pääset puhelimella läpi. Useimmiten on asiallista toimintaa, mutta on myös kiukkuisia hoitajia, jotka kyseenalaistavat kaiken -myös lääkärin ohjeet ja lähetteen.
Mitä helvettiä? Päivystys on paikka johon ei soiteta vaan kävellään terveyskeskukseen/sairaalan päivystykseen, ilmoittaudutaan kela kortilla tai henkilöllisyyskortilla ja sitten odottamaan. Samalla saat numerolapun joka näk
Sinä et tiedä mistä puhut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä helvettiä? Päivystys on paikka johon ei soiteta vaan kävellään terveyskeskukseen/sairaalan päivystykseen, ilmoittaudutaan kela kortilla tai henkilöllisyyskortilla ja s
Sinä et tiedä kun et osaa perustella kantojasi. Olet vaan mutu tuntumalla liikkeellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä yskänlääkettä sait?
Ärsyttää kun lääkärit ei kirjoita enää nykyään kunnon yskänlääkkeitä. Pihtailevat vaan vaikka toinen yskisi keuhkonsa pihalle.
Yskänlääkkeistä ei ole juuri hyötyä yskimiseen. Tietyt helpottavat kipua, mutta syystä niitä ei enää kirjoiteta kuin leipää.
Keskushermostoa lamaavista yskänlääkkeistä nimenomaan on apua hakkaavaan yskään.
kaikki eivät ole nistejä. Itseasiassa aika harva on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko sun bmi ?
Miten tämä liittyy yskään?
itse asiassa liittyy muuten todella paljon, kurkkaa "keuhkotuuletus"
Keuhkokuume yms, hyvin yleisiä peitpotilailla ,lihavilla .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
He saavat ankarat moitteet pomoiltaan, jos päästävät potilaan lääkäriin asti. Suomen terveydenhoito on skandaali.
Voisko AP soittaa vaikka päivystysapuun sen sijaan että ihmettelisi täällä vauva foorumilla. :D Lääkäri sieltä laittaa tarvittaessa lähetteen päivystykseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä yskänlääkettä sait?
Yskänlääke on tarpeellinen henkilölle, joka on jo valvonut yökausia kovan yskän kourissa. Siinä voi mennä muutenkin huonoon kuntoon. Etenkin vanhemmat potilaat.
Vierailija kirjoitti:
Voisko AP soittaa vaikka päivystysapuun sen sijaan että ihmettelisi täällä vauva foorumilla. :D Lääkäri sieltä laittaa tarvittaessa lähetteen päivystykseen.
Varasin lähiajan jo yksityiselle, sain perjantaiksi. Joten no worries. Saa kai täällä silti asiasta keskustella?
Käytä sitä yskänlääkettä. Tee koronatesti, saa marketeista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä helvettiä? Päivystys on paikka johon ei soiteta vaan kävellään terveyskeskukseen/sairaalan päivystykseen, ilmoittaudutaan kela kortilla tai henkilöllisyyskortilla ja sitten odottamaan. Samalla saat numerolapun joka näk
Kyllä päivystykseen kuuluu soittaa ennen tulemista. Murtunut jalka tai joku muu oikeasti akuutti asia ei sitä soittamista vaadi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaa jossain landella noin voi toimia. Ei isoissa kaupungeissa...
Vierailija kirjoitti:
Muistan tän, tää oli karmea juttu.
Aloittaja mene nyt kipinkapin pomosi luokse töihin yskimään ja pärskimään päin se naamaa. Nehän juuri halusivat että duunarit ovat kipeänä töissä. Pomot tykkää itse sairastella.
Vierailija kirjoitti:
Varmaa jossain landella noin voi toimia. Ei isoissa kaupungeissa...
Ei landeilla ole enää päivystyksiä
Päivystys ei ole oikea paikka ap lle. Eivät he siellä ole kiinnostuneet hänen yskästään ja kuumeettomasta flunssasta, vaikka selkäpuolella olisikin pistävä tunne.
kyllä pitää olla paaaaljon kipeämpi ennen kuin sieltä mitään saa.