Yskä flunssassa on järkyttävä ja keuhkoihin pistää selkäpuolelle
Pitäisikö olla huolissaan vai onko normaalia?
Kävin muutama päivä sitten etälääkärillä joka kirjoitti yskänlääkettä. Ei pistänyt silloin..
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä yskänlääkettä sait?
Ärsyttää kun lääkärit ei kirjoita enää nykyään kunnon yskänlääkkeitä. Pihtailevat vaan vaikka toinen yskisi keuhkonsa pihalle.
Jotain sir. Ephedriniä. Kolmiolääke, mutta ei sisällä kodeiinia. En siedä kodeiinia vaan siitä menee pönttö sekaisin joten pyysin vartavasten ettei olisi sitä niin kirjoitti tätä.
Pönttö sekaisin? Tuleeko sulla kova ripuli siitä yskänlääkkeestä?🤭
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä yskänlääkettä sait?
Ärsyttää kun lääkärit ei kirjoita enää nykyään kunnon yskänlääkkeitä. Pihtailevat vaan vaikka toinen yskisi keuhkonsa pihalle.
Jotain sir. Ephedriniä. Kolmiolääke, mutta ei sisällä kodeiinia. En siedä kodeiinia vaan siitä menee pönttö sekaisin joten pyysin vartavasten ettei olisi sitä niin kirjoitti tätä.
Pönttö sekaisin? Tuleeko sulla kova ripuli siitä yskänlääkkeestä?🤭
Pönttö on pää, pakki on vatsa.
sivusta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä yskänlääkettä sait?
Yskänlääkkeistä ei ole juuri hyötyä yskimiseen. Tietyt helpottavat kipua, mutta syystä niitä ei enää kirjoiteta kuin leipää.
Hunajalla on sama teho, kuin käsikauppa yskänlääkkeillä. Jos on hunajaa, ota lusikallinen ja anna sulaa suussa.Tämä ei siis ole mitään huuhaata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä yskänlääkettä sait?
Yskänlääkkeistä ei ole juuri hyötyä yskimiseen. Tietyt helpottavat kipua, mutta syystä niitä ei enää kirjoiteta kuin leipää.
Hunajalla on sama teho, kuin käsikauppa yskänlääkkeillä. Jos on hunajaa, ota lusikallinen ja anna sulaa suussa.Tämä ei siis ole mitään huuhaata.
Käsikauppayskänlääkkeet on huuhaata. Kyse olikin niistä oikeista yskänlääkkeistä, jotka auttavat yskään. Niitä nämä lääkärit nykyään pihtaavat.
Molemmilla kerroilla, kun olen koronaa sairastanut, on jäänyt pitkittynyt paha yskä päälle. Viime keväänä oli tämä toinen kerta ja pienen helpotuksen jälkeen kuume nousi uudestaan 40,1 asteeseen. Tuolloin yskänpuuskissa pisti sekä rintakehän että yläselän puolelta kuin piikkejä olisi lehahtanut säteittäin ihon alta pintaan. Ikinä muulloin en ole vastaavaa pistämistä tuntenut. Päivystyksessä makasin 10 h, jonka jälkeen otettiin keuhkokuvat jne. Ei ollut merkkejä keuhkokuumeesta. Oireet ja uusiminen kyllä viittasivat siihen, että sikäli päivystykseen raahautuminen pääsiäisestä huolimatta oli perusteltua. Eli ei ole aina keuhkokuumeestakaan kyse, vaikka pahalta tuntuisikin. Tietysti hyvä varmistaa. Viereisellä pedillä verhon takana joku oli varma, että potee kuumeetonta keuhkokuumetta. Lääkäri kuului lyttäävän kokonaan sen, ihan diagnoosina hän sen mitätöi, että sellaista kenelläkään olla voisi.
Minulla itselläni flunssa alkoi noin kuukausi sitten ja kesti pitkään ja yskä on vieläkin. Mikään ei auta.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli keuhkokuume, nosti kuumeen 41,5 ottivat osastolle tiputukseen. Mä olin tosi heikkona. Yskään sain haettua Kapteeni Mustaparran yskänlääkettä joka sisältää kodeiinia. Lopetti kyllä yskän tehokkaasti. Ja tauti sai kyytiä melkoisella hevoskuurilla antibioottia. Heikko olo taudin jälkeen pitkän aikaa.
Sitäkö saa vielä sitä Mustanparran yskänlääkettä? Meidän apteekissa ei ollut enää.
Vierailija kirjoitti:
Molemmilla kerroilla, kun olen koronaa sairastanut, on jäänyt pitkittynyt paha yskä päälle. Viime keväänä oli tämä toinen kerta ja pienen helpotuksen jälkeen kuume nousi uudestaan 40,1 asteeseen. Tuolloin yskänpuuskissa pisti sekä rintakehän että yläselän puolelta kuin piikkejä olisi lehahtanut säteittäin ihon alta pintaan. Ikinä muulloin en ole vastaavaa pistämistä tuntenut. Päivystyksessä makasin 10 h, jonka jälkeen otettiin keuhkokuvat jne. Ei ollut merkkejä keuhkokuumeesta. Oireet ja uusiminen kyllä viittasivat siihen, että sikäli päivystykseen raahautuminen pääsiäisestä huolimatta oli perusteltua. Eli ei ole aina keuhkokuumeestakaan kyse, vaikka pahalta tuntuisikin. Tietysti hyvä varmistaa. Viereisellä pedillä verhon takana joku oli varma, että potee kuumeetonta keuhkokuumetta. Lääkäri kuului lyttäävän kokonaan sen, ihan diagnoosina hän sen mitätöi, että sellaista kenelläkään olla voisi.
Lääkärit ovat aika tietämättömiä monestakin jutusta. Esimerkisi jos minulle tulisi keuhkokuume, se ei näkyisi verikokeissa tai nostaisi kuumetta, sillä saan biologista lääkettä.
sisätautien polilla asiaa pidetään itsestäänselvyytenä, muualla ei tajuta vaikka sanottaisiin että kato vi**u googlesta jos et usko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli keuhkokuume, nosti kuumeen 41,5 ottivat osastolle tiputukseen. Mä olin tosi heikkona. Yskään sain haettua Kapteeni Mustaparran yskänlääkettä joka sisältää kodeiinia. Lopetti kyllä yskän tehokkaasti. Ja tauti sai kyytiä melkoisella hevoskuurilla antibioottia. Heikko olo taudin jälkeen pitkän aikaa.
Sitäkö saa vielä sitä Mustanparran yskänlääkettä? Meidän apteekissa ei ollut enää.
Eiköhän se kokata siellä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä yskänlääkettä sait?
Yskään ei ole tehokasta lääkettä edes olemassa. Tulihan niisät vanhoista lääkkeistä vähäksi aikaa hyvä olo, mutta ei ne mitään parantaneet.
Jos kurkku kipenee yskimisestä, niin sinkkiasetaattisuihke hetkeksi helpottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä yskänlääkettä sait?
Yskään ei ole tehokasta lääkettä edes olemassa. Tulihan niisät vanhoista lääkkeistä vähäksi aikaa hyvä olo, mutta ei ne mitään parantaneet.
Jos kurkku kipenee yskimisestä, niin sinkkiasetaattisuihke hetkeksi helpottaa.
Hyvä olo? Varmasti tuli kun eka kertaa viikkoihin tuntui ettei tarvitse kakoa keuhkoja ulos suusta.
Se teho perustuikin keskushermoston lamaamiseen, mikä poisti yskän.
Ihminenhän ei voi tietoisesti vaikuttaa siihen, yskiikö vai ei, kun yskän ärsytys vaivaa. Yskä herättää unesta/estää nukahtamisen. Siihen ei paljon hunajat silloin auta.
Vierailija kirjoitti:
Mitä yskänlääkettä sait?
No, kyllä ne mulle kirjoitti kun mykoplasmassa yskin kyljet maitohappokramppuin ja yhden kylkiluun poikki. Lääkäri kysyi, että haluanko sellaista mikä toimii vai sellaista jota otetaan tavan vuoksi. No, sanoin että pistä sitä toimivaa.
Otin yskänlääkettä ohjeen mukaisen kupillisen ja yskä loppu kuin seinään. Eka vuorokausi meni hyvin. Mutta toisena oli pakko lopettaa kun päässä kuhisi kuin ois juonut kaks pannullista kahvia, sydän hakkasi ja en pystynyt nukkumaan. Henki olis varmaan menny jos olisin jatkanut lääkkeen käyttöä.
Tutkin sitten sisällön. Puolet sirefedriiniä ja loput pirtua ja jotain muuta. Ei toiminu mulle vaikka yskän se lopetti käytön ajaksi.
Minulla oli kova flunssa joka kesti kaksi viikkoa ja yskä oli karmea.Vieläkin yskittää välillä vaikka yli kolme viikkoa taudin alusta.En voinut eka viikolla edes nukkua kuin pätkiä senkin nojatuolissa.Hunaja auttoi jonkin verran ja höyryhengitys .
Lapsi sairasti koronaa, juuri tuollainen kova yskä, nukkui istuen, yskä äityi niin että oksensi paksua limaa yskiessä ja sanoi että tuntuu siltä kun kuolisi. Vähitellen alkoi helpottaa. Sairaalassa ei ollut tilaa, joten ei todellakaan lähdettyä mihinkään päivystykseen (koska juuri silloin oli se ensimmäinen korona aalto). Hunajaa ja Panadolia annoin lääkkeeksi, hoitaja neuvoi että panadol tehoaa paremmin kuin Burana. Yskänlääkettä sai myös mutta ei ollut mitään "kolmio kamaa"..
Vierailija kirjoitti:
Minulla itselläni flunssa alkoi noin kuukausi sitten ja kesti pitkään ja yskä on vieläkin. Mikään ei auta.
Mulla kesti 2kk vuosi sitten.
Sitä koronaa on edelleen paljon liikkeellä, vaikka ihmiset kuinka väittää että se on vaan normaali flunssa, niin ei se kaikille sitä oo, pikkejä en silti itsekään oo ottanut kuin kaksi ekaa ja sitten on saanut sairastaa sen jälkeen ja yks kierros sairastettu jo ennen ensimmäistä piikkiä.