Janne Puhakalle järjestetään muistotilaisuus Senaatintorilla
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010783023.html
Tilaisuuden järjestävät Ihmisoikeusliitto, Seta ja Helsinki Pride -yhteisö.
Kommentit (393)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tympii koko sateenkaariporukka.
Mulla on 16-vuotias poika. Olimme hiljattain matkoilla sateenkaariväen suosimassa eurooppalaisessa suurkaupungissa. Poika on ylpeä lihaksistaan ja esiintyy lämpimillä keleillä usein tiukassa "vaimarissa". Olin pöyristynyt kuinka eräät miehet tuijottivat häntä avoimesti ja jopa osoittivat toisilleen tai kommentoivat ääneen, hänen ollessa a) selvästi alaikäisen näköinen babyface ja b) äitinsä seurassa.
Tuli todella ärsyyntynyt mieli koko homoskeneen. Aiemmin mulla ei ole ollut oikein minkäänlaista mielipidettä, mutta tuo sai tuntemaan vastenmielisyyttä. Mistä ylimielinen asenne että ollaan kaiken arvostelun ja asiallisen käytöksen vaatimuksen yläpuolella?
Ihan yleistä tietoa että nuoruus on homopiireissä
Edellisen logiikka on tasoa 'entä sitten jos miekin kun tuo toinenkin kerran'.
Itsellä ei kyllä ole minkään valtakunnan kokemusta alaikäisen itseni tai vaikkapa erittäin hemaisevan pikkusiskoni avoimesta kuolaamisesta kenenkään toimesta kun paikalla on ollut myös vanhempamme. Tuohan on ihan täyttä ylimielisyyttä. Me tehdään ihan mitä me halutaan kun me ollaan niin saamerin special, me ollaan taisteltu itsellemme tämä koskemattomuus, tyyliin Sillanpää..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on 16-vuotias poika. Olimme hiljattain matkoilla sateenkaariväen suosimassa eurooppalaisessa suurkaupungissa. Poika on ylpeä lihaksistaan ja esiintyy lämpimillä keleillä usein tiukassa "vaimarissa". Olin pöyristynyt kuinka eräät miehet tuijottivat häntä avoimesti ja jopa osoittivat toisilleen tai kommentoivat ääneen, hänen ollessa a) selvästi alaikäisen näköinen babyface ja b) äitinsä seurassa.
Tuli todella ärsyyntynyt mieli koko homoskeneen. Aiemmin mulla ei ole ollut oikein minkäänlaista mielipidettä, mutta tuo sai tuntemaan vastenmielisyyttä. Mistä ylimielinen asenne että ollaan kaiken arvostelun ja asiallisen käytöksen vaatimuksen yläpuolella?
Jos sulla on nuori kaunis tyttönen joka ei pukeudu säkkiin niin sitten vasta järkytytkin hetskumieste
Jep ja tätähän ei olla ollenkaan nostettu tikunnokkaan julkisessa keskustelussa? Eiku, mikäs se olikaan, metoo?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No nyt lähtee näköjään laukalle.
Samaa mieltä! Tämä on kauhea tragedia, mutta onko h*mon henki jotenkin arvokkaampi kuin heterosuhteessa tapetun naisen? Miksi samanlaista tapahtumaa ei järjestetä jokaiselle parisuhdeväkivallan uhrille? Jokaiselle naiselle?
Seta ei ole kiinnostunut seksuaalisesta tasavertaisuudesta vaan homojen nostamisesta jalustoille.
Seta on kyllä jättänyt homot aikapäiviä sitten genderistien, turrien ja palestiinalaisten jalkoihin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sulla on nuori kaunis tyttönen joka ei pukeudu
No ei me too liittynyt hetskumiesten alaikäiseen sekaantumiseen.
Uskon kyllä että myös homoskenessä nuoruus voi JOITAKIN kiinnostaa mutta ei todellakaan kaikkia. Ei kaikki ole mitään pedareita heteroissakaan.
Vierailija kirjoitti:
Joo sori, tämä ei sovi minun mielestäni. Irvokas ajatus, että nämä tahot käyttävät kuollutta ihmistä tuodakseen huomiota omalle liikkeelleen ja agendalleen. Seta (ja nykyisin myös Pride) kun ei todellakaan ole mikään tasa-arvon kannattaja, ja tässähän se nyt näkyy. Missä ovat muistotilaisuudet yms. kun nainen kuolee parisuhdeväkivallan uhrina? Kuinka monta julkista muistotilaisuutta järjestettiin jonkun liiton puolesta sille pikku pojalle, jonka isäpuoli poltti kuoliaaksi höyrypesurilla? Todella epäonnistunut ja loukkaava idea jo alkujaan. Jannen kuolema oli surullinen, mutta ei valitettavasti harvinainen. Miksi emme muista jokaista, joka kuolee parisuhde- tai perheväkivallan uhrina? Eikö heillä ole väliä, jos eivät ole vähemmistön edustajia? Koska sellainen fiilis tästä tulee. Jättäisivät edes kuolleet rauhaan.
Onko esim. Miehille vaikka homoille paikkaa puhua parisuhdeväkivallasta? En oikeasti tiedä.
Lähtihän tuo Atsonkin muistotilaisuus jonkun yksilön ideasta facessa ja levisi moneen kaupunkiin, kylään etc.
Voithan itsekin siis järjestää jotain, vai tyydytkö valittamaan netissä,kun joku toinen järjestää?
Sori,mutta sun vastaus on vähän sen tyylinen,että ei hete roille uhreille järkätä niin miksi ho moille? Järkkää,jos haluat. En varmasti tule arvostelemaan sitä.
En mä ajattele,että yksi muistotilaisuus on jotenkin joltain muulta pois.
T:hetero
Sanonpa vaan että yksikin heteromuusikko joka olisi harrastanut huumepäistä yhdyntää lapsen nähden olisi saanut pakata soittimensa lopullisesti. Nainen tai mies, ri mitään merkitystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sulla on nuori kaunis tyttönen joka ei pukeudu säkkiin niin sitten vasta järkytytkin hetskumieste
Ihanko totta? Äidin läsnäollessa? Missä tätä tapahtuu?
Vierailija kirjoitti:
Joo sori, tämä ei sovi minun mielestäni. Irvokas ajatus, että nämä tahot käyttävät kuollutta ihmistä tuodakseen huomiota omalle liikkeelleen ja agendalleen. Seta (ja nykyisin myös Pride) kun ei todellakaan ole mikään tasa-arvon kannattaja, ja tässähän se nyt näkyy. Missä ovat muistotilaisuudet yms. kun nainen kuolee parisuhdeväkivallan uhrina? Kuinka monta julkista muistotilaisuutta järjestettiin jonkun liiton puolesta sille pikku pojalle, jonka isäpuoli poltti kuoliaaksi höyrypesurilla? Todella epäonnistunut ja loukkaava idea jo alkujaan. Jannen kuolema oli surullinen, mutta ei valitettavasti harvinainen. Miksi emme muista jokaista, joka kuolee parisuhde- tai perheväkivallan uhrina? Eikö heillä ole väliä, jos eivät ole vähemmistön edustajia? Koska sellainen fiilis tästä tulee. Jättäisivät edes kuolleet rauhaan.
Jannelle ei järjestetä muistotilaisuutta hänen seksuaalisuutensa takia, vaan siksi, että hän oli Setan, Priden ja Ihmisoikeusliiton yhteistyökumppani joka oli mukana monissa ihmisoikeuskampanjoissa, oli seksuaalivähemmistöjen julkisuuden pioneeri suomalaisessa jääkiekossa, puhui suuntautumisestaan ja siihen liittyvistä kokemuksistaan avoimesti sekä kirjoitti niistä kirjan. Kuka tahansa samanlainen aktivisti saisi samanlaisen tilaisuuden, jos kuolisi traagisesti nuorena, suuntautumisestaan ja sukupuolestaan riippumatta. On todella loukkaavaa Jannea ja hänen muistoa kohtaan, että hänen aktivisminsa ja merkityksensä vähemmistöyhteisölle pyyhitään sivuun ja häntä pidetään pelkkänä homona, jotta täällä voidaan sättiä hänelle tärkeitä järjestöjä.
Vierailija kirjoitti:
Sanonpa vaan että yksikin heteromuusikko joka olisi harrastanut huumepäistä yhdyntää lapsen nähden olisi saanut pakata soittimensa lopullisesti. Nainen tai mies, ri mitään merkitystä.
Aivan. Turha väittää etteikö tässä olisi päivän selvää kaksinaismoralismia
Yrittäkää ymmärtää että toisin kuin heterosuhteissa, vähemmistösuhteissa kumppaninsa mrhan kohteeksi joutuminen on niin poikkeuksellista, että se järkyttää syvästi vähemmistökansaa, ja he haluavat järjestää kauniin muistotilaisuuden.
Valtaväestö taitaa olla niin turtunut tai välinpitämätön heterosuhteissa mrhattuja naisia kohtaan, että tällaisia tilaisuuksia ei ole heiltä nähty, mutta sehän ei nyt ole taas mitenkään tämän tilaisuuden järjestäjien vika.
Parhaimmillaan Jannen tapaus lisäisi puhetta miesten tekemistä väkivaltarikoksista kumppania vastaan. Lisäisi tietoisuutta. Homo tai hetero. Ja tunnetaitojen merkityksestä kohdata pettymyksiä, häpeää, ääritunteita jotka saa tekemään väkivaltaa.
Miehet on yliedustettuina perhesurmissa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sulla on nuori kaunis tyttönen joka ei pukeudu
No saiko sun poika peräti katseita. Siis katseita! Mitä tapahtui läsnäollessasi? Kuiskuttelua? Ja teinityttö ei saa katseita. Eikö?
Vierailija kirjoitti:
Miksi tuota pitää surra, sehän oli pelkkä homo
Ei toi sun kommentti kerro Jannesta vaan susta enemmän. Kukaan ei oo "pelkkä". Yksi ihminen on oma pieni maailmansa, läheisille erityisen tärkeä ihminen. Janne puuhaili monenlaisia juttuja, puheita, vaikuttamistyötä, kirjoja, oli muutakin työtä esim Suunnolla, jääkiekkoili nuoruudessaan. Että fuck off.
Vierailija kirjoitti:
Yrittäkää ymmärtää että toisin kuin heterosuhteissa, vähemmistösuhteissa kumppaninsa mrhan kohteeksi joutuminen on niin poikkeuksellista, että se järkyttää syvästi vähemmistökansaa, ja he haluavat järjestää kauniin muistotilaisuuden.
Valtaväestö taitaa olla niin turtunut tai välinpitämätön heterosuhteissa mrhattuja naisia kohtaan, että tällaisia tilaisuuksia ei ole heiltä nähty, mutta sehän ei nyt ole taas mitenkään tämän tilaisuuden järjestäjien vika.
Wikipedia tietää kertoa että homoseksuaalisidsa suhteissa elävät naiset kokevat eniten lähisuhdeväkivaltaa. Biseksuaaliset miehet toiseksi useimmin, sitten bi-naiset, seuraavaksi useimmin homoseksuaalimiehet, sitten heterosuhteessa elävät naiset ja viimeisenä heteromiehet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
138: Mistä minä tiedän saako joku. Minä en saanut. Eikä erittäin viehättävä nuorempi siskoni. Törkeää, ylimielistä, rajatonta käytöstä yhtäkaikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Wikipedia tietää kertoa että homoseksuaalisidsa suhteissa elävät naiset kokevat eniten lähisuhdeväkivaltaa. Biseksuaaliset miehet toiseksi useimmin, sitten bi-naiset, seuraavaksi useimmin homoseksuaalimiehet, sitten heterosuhteessa elävät naiset ja viimeisenä heteromiehet.
Wikipedia lähteenä. Okay.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkennan: lähisuhdeväkivaltaa partnerin taholta. Löytyy kun Googlaa abuse or violence by intimate relationship partner in same sex relationships
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Wikipedia lähteenä. Okay.
Kelpaako väitöstutkimus?
Vierailija kirjoitti:
Nyt vedetään kyllä taas yli niin että tuntuu. Miksi ei ikinä opita, että juuri tämä meininki ihmisiä kohtuuttomuutensa takia ärsyttää ja tekee pelkkää hallaa sateenkaariväen asialle? Jannen kohtalo oli hirveä tragedia ja kauhea rikos. Äärimmäinen väkivalta parisuhteissa ei kuitenkaan ole mikään nimenomaisesti homojen juttu, enkä ymmärrä miksi Seta hosuu asian ympärillä. Asia olisi eri, jos Janne olisi homoutensa takia joutunut jonkin viharikoksen kohteeksi. Nyt tästä syntyy irvokas vaikutelma siitä, että koko vähemmistö pyrkii perusteetta uhriutumaan ja asettautumaan valokeilaan. Ei näin, Seta, ei taaskaan näin.
t. vanha homo
Minä en heterona näe tässä mitään väärää muistella Jannea joka toimi eräänlaisena aktivistina ja oli nousemassa hyvää vauhtia yhä enemmän julkisuuteen. Muisteltiinhan häntä kauniisti sm liigassakin. Tämä on ollut maassa hyvin puhuttu uutinen ja monia järkyttänyt. Toivoisin että tässä yhteysessä yleisesti nostettaisiin teemoja perheväkivallasta eikä vietäisi tätä vain setahommiksi vaikka toki se on huomionarvoista että j puheillaan homoudestaan toimi rohkeasti jääkiekon saralla. Perheväkivallan uhriksi joutuminen ei katso sukupuolta.
Jos sulla on nuori kaunis tyttönen joka ei pukeudu säkkiin niin sitten vasta järkytytkin hetskumiesten käytöksestä.