Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaikki akateemiset kaverit ja perheenjäsenet työttömänä. Putkiasentajana töitä niin moneksi kuukaudeksi eteenpäin että pakko myydä "ei oota"

Vierailija
23.10.2024 |

Hinnan voi oikeastaan laittaa mille tahansa tasolle, niin useimmat asiakkaat maksavat. Sama on HVAC-asentajilla ja riippuen millä alueella Suomessa, myös nuohoojilla (etenkin kunnissa joissa valtaosa asukkaista eläkeläisiä jotka eivät enää pääse yksin katolle).

Saan minimaalisella työn määrällä ~5-6 tonnia verojen jälkeen. Jos olisi työnarkomaani joka ei ikinä pidä viikonloppuvapaita niin olisi viisinumeroinen palkka kun verot ja maksut otetaan pois.

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, milloin kerkiät rassaamaan meidän putkia?

T. timppa, börje ja jockke

Vierailija
42/59 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Akateemisella hölynpölytittelillä ei löydä töitä, eikä näitä kukaan tarvitse mihinkään.

Miten kerrot, ettet ole koulutettu, kertomatta, ettet ole koulutettu. 

Tiedoksi, että akateemisia ammatteja on aika paljon muitakin kuin folkloristiikan tutkija. Voit googlata, mitä se tarkoittaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

poika ei ole työtön, akateemisen koulutuksen saanut  ja erikoistuu

Vierailija
44/59 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen akateeminen ja töitä riittää. 

fiksaan muuten putket ja röörit ihan itse, lähes aina yksinkertainen homma jonka osaa parin YouTube videon katsomisen jälkeen. Tartte mitään ylihinnoiteltua putkimiestä ottaa hommiin. 

Sen minkä säästät, menetät talon arvon laskussa, tai viimeistään silloin kun tulee vesivahinko ja et saa mitään korvauksia vakuutuksesta, kun olet omin päin mennyt nikkaroimaan

Vierailija
45/59 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä maksetaan tuollaisia summia? Tulen teille töihin heti huomenna.

t. putkari 5v kokemuksella, brutto 3500

Vierailija
46/59 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi tässä vaiheessa Riikka änd Petteri-kautta olla selvää että kivaa, helppoa ja hyvä palkkaista käsien heiluttelua ei riitä jokaiselle amkista, korkeakoulusta ja yliopistosta valmistuneelle. Lääkärit, juristit ja lentäjät yms. ammattien paras a-luokka ei räydy työttöminä edelleenkään oli suhdanne mikä vaan.

Perustyöt joihin yhteiskunnan rakenne perustuu eivät katoa vaikka tulisi keinoälyä lisää, somea lisää ja sisällöntuottamista joka toisesta älylaitteesta koska eläkkeelle jää koko ajan vanhoja konkareita ja uusiokansalaiset eivät näitä likaisia ja raskaita töitä halua tehdä-puhumattakaan että niitä tarjotaan koijari hr-rekryvuokrafirman nollatunti-määräaikaisella sopimuksella. Tosin Afrikan miehet tosin tekee likaisiakin töitä sekä itäblokin miehet. Islam-taustaiset eivät tule Suomea nostamaan siksi maaksi joka tämä on kultakausina ollut.

Ei mikään yhteiskunta pyöri sillä että älylaitteilla kuvataan omaa persettä kapeilla alusnaruilla varustettuna ja siitä saadaan kryptisten pilvipalvelujen takaa rahaa. Jonkun pitää se vesiputki korjata ja roskis tyhjentää jokaiselta asujalta.

Vierailija
47/59 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se akateeminen on kumminkin parempi.  Liioittelet putkimies töitäsi. 

Vierailija
48/59 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ex-opetusministeri Li Anderssonin koulu-uudistus alkaa näkyä. Ammattikoulutusta hyljeksittiin, mutta hum.kandeja ja muita vasemmistolaisia "kirjastotätejä" ylikoulutettiin.

Lähde?

... korkeakoulutettujen osuuden nostaminen 50 prosenttiin työikäisistä vuoteen 2030 mennessä.

Opetusministerinä toimivan Anderssonin mukaan tavoitteen saavuttaminen määräaikaan mennessä on kuitenkin varsin vaikeaa.

Pidän tärkeänä pitää kiinni monialaisesta tieteestä ja siitä, ettei kouluteta vain työelämän tarpeisiin

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/li-andersson-korkeakoulutettujen-os…

Vierailija
49/59 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ex-opetusministeri Li Anderssonin koulu-uudistus alkaa näkyä. Ammattikoulutusta hyljeksittiin, mutta hum.kandeja ja muita vasemmistolaisia "kirjastotätejä" ylikoulutettiin.

Lähde?

... korkeakoulutettujen osuuden nostaminen 50 prosenttiin työikäisistä vuoteen 2030 mennessä.

Opetusministerinä toimivan Anderssonin mukaan tavoitteen saavuttaminen määräaikaan mennessä on kuitenkin varsin vaikeaa.

Pidän tärkeänä pitää kiinni monialaisesta tieteestä ja siitä, ettei kouluteta vain työelämän tarpeisiin

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/li-andersson-korkeakoulutettujen-os…

Elikä Andersson ei halunnut ammattikoulutusta, koska työelämä olisi siitä hyötynyt. Mutta kallispalkkaisia, ylikoulutettuja paperinpyörittelijöitä hän halusi.

On Anderssonin luoman poliittisen ohjelman syy, miksi koulutus ja työt ei kohtaa.

Vierailija
50/59 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun kaikki akateemiset tutut - siis opettajat, hammaslääkärit, logopedit, lakimiehet, lääkärit, elintarviketieteen maisterit jne. - on töissä eikä heistä kukaan ole edes sanonut, että YT:t uhkaisi. Ehkä tunnet vääränlaisia akateemisia.

Meillä kävi putkimies pari viikkoa sitten asentamassa lämminvesivaraajan. Maksun hän kyllä otti, mutta varaajan asennusta on käyntinsä jälkeen jouduttu jo kolme kertaa korjaamaan.

Noista akateemisista on aika moni julkisella sektorilla viroissaan, ei helpolla voi irtisanoa ja valtio voi ottaa aina lisää velkaa.

Vierailija
51/59 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen akateeminen ja töitä riittää. 

fiksaan muuten putket ja röörit ihan itse, lähes aina yksinkertainen homma jonka osaa parin YouTube videon katsomisen jälkeen. Tartte mitään ylihinnoiteltua putkimiestä ottaa hommiin. 

Varsinainen järjenjättiläinen olet. Hienoa! Fiksaat röörit, ettei tarvita putkimiestä. Youtube opetti ja teki putkimiehen "työn" tarpeettomaksi. 😅😅😅😅😅

Itseasiassa lääkärinkin hommat on ihan helppoja. Kannattaa tehdä niin kuin YouTubessa. Ai niin tuo olikin provo :D 

Vierailija
52/59 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä pystyisi tekemään mitään putkimiehen töitä. Ei vaan sovi itselle sellainen fyysinen ja olen tyytyväinen sisäsiistiin ohjelmistokehitykseen sillä seitsemän keuron kuukausipalkalla, vaikkei yllä siihen nettopalkkaasi. Pidin myös yliopistoajasta kun tykkään ajatella abstraktisti ja haastaa itseäni älyllisesti.

Vierailija
53/59 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuten olis ehkä mennyt läpi mutta ei sulla ole akateemisia kavereita. 

On toki. Olen tuta-inssi. Maalarin hommiin menin ainoastaan rahan (ja ehkä osittain mielenkiinnon) takia ja sille tielle jäin.

Minulle maalaaminen on terapeuttista eikä tunnu "työltä" ellei se sitten ole jossain todella korkeassa paikassa ja kylmässä sateisessa säässä. Sisämaalaus on jopa kivaa.

On myös akateemisia joilla on useampia tutkintoja, joista jokin voi olla käytännön työhön pätevöittävä.

😅 Iha varppina juu. Olet vauvapalstalla valehteleva olmi.

Vierailija
54/59 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

40 vuotta putkihommissa, nyt 60V nivelet kuluneet. Kohta varhaiseläkkeellä 2200 e/kk käteen. Costa del Sol kutsuu.

Vierailija
55/59 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuten olis ehkä mennyt läpi mutta ei sulla ole akateemisia kavereita. 

On toki. Olen tuta-inssi. Maalarin hommiin menin ainoastaan rahan (ja ehkä osittain mielenkiinnon) takia ja sille tielle jäin.

Minulle maalaaminen on terapeuttista eikä tunnu "työltä" ellei se sitten ole jossain todella korkeassa paikassa ja kylmässä sateisessa säässä. Sisämaalaus on jopa kivaa.

On myös akateemisia joilla on useampia tutkintoja, joista jokin voi olla käytännön työhön pätevöittävä.

😅 Iha varppina juu. Olet vauvapalstalla valehteleva olmi.

En yhtään ihmettelisi jos tuotanto-talouden inssi löytäisi itselleen terapeuttisen työn raksalta. Dip.insinöörejäkin on mitä erikoisimmissa töissä. Kukkakauppiaina tai suntioina.

Vierailija
56/59 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin edes kaksikymmentä vuotta nuorempi niin perustaisin putkiasennusfirman, putkifirman, LVI- firman tai mitä näitä on. Aivan poskettomat hinnat ja katteet. Olen itse rakennusalan töissä ja tuttu putkifirman omistaja- asentaja sanoi jo vuosia sitten että asuntojen putkiremonttien hinnat on ihan mielikuvituksellisia. Ja edelleen yhä mielettömämpiä, hän ei edes kehtaisi laskuttaa moisia hintoja ja pärjää todella hyvin. Tekee muutaman rivitalon ja omakotitalon putket uusiksi vuodessa ja pikkuhommia päälle.

Aikanaan tein omiin asuntoihini putkihommat itse, ei se mitään rakettitiedettä ole ja menetelmät on vielä kehittyneet niistä ajoista. Tosi hyviä laskutuksia työmäärään nähden saa putkiasennuksista ja remonteista. 

Niin, se firma kannattaisi vaikka itse vaan leikkisi johtajaa :) Ammattilaiset tekisi ne työt.

Vierailija
57/59 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
58/59 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapasin kerran yhden putkiasentajan pubissa. Oli ollut peruskoulunsa paras oppilas, mutta niin vaan varma työ veti puoleensa ja meni amikseen ja päätyi putkiasentajaksi. Oli myös mensalainen eli älykäs tyyppi ihan virallisestikin. Tiedän myös putkiasentajia, jotka ovat lopettaneet hommansa fyysisten ongelmien vuoksi. Putkiasentajat joutuvat työskentelemään hankalassa asennossa usein, mikä saattaa aiheuttaa fyysisiä vaivoja.

Vierailija
59/59 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää. Itse lvi-insinööri ja pyydetään kokoajan töihin, esimerkiksi cerniin Sveitsiin. Voitte kuitenkin lohduttautua kuinka olette parempia ihmisiä, vaikka teitä ei kukaan ikinä tule enää palkkaamaan :).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kaksi