Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kotipizza boikottiin? Alkavat käyttää ulkomaista lihaa

Vierailija
23.10.2024 |

https://www.iltalehti.fi/ruoka-artikkelit/a/fbea37b3-c199-4323-ba06-86b…

Mulla ainakin meni vaikka olen käynyt kotipizzassa viimeksi 90-luvulla.

Kommentit (119)

Vierailija
61/119 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en ole Kotipizzassa käynyt, koska ukot ei näytä kotimaisilta ja silti heillä on ryöstöhinnat. 

Meidän paikkakunnan Kotipizza-yrittäjä on paikkakuntalainen suomalainen ja työntekijänsä myös. Siellä olemme asioineet mutta entisenä ruoantuottajana täytynee miettiä sen lopettamista.

Raaka-aineiden alkuperäkö on oleellisempaa kuin ihmisten työllisyys? 

Vierailija
62/119 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luuletteko että kulmakepappilan "lihat" on kotimaisia?

Vet ej, men de smakar bättre, har rikligare portioner och kostar mindre. Kotipizza har man frekventerat senast för kanske 15 år sedan och det räcker väl för detta liv.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/119 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupan pakastekaapeista löytyy mahtava valikoima pizzoja. Kannattaa pitää kotona muutama varalla.

Vierailija
64/119 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En maksa muutenkaan norjalaisesta pitsasta 15€, kun samaa saa pakastealtaasta vitosella.

Vierailija
65/119 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halvempaa on lähikebabissa ja jotain halpislihaa joten🤷

Vierailija
66/119 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En boikotoi. En muissakaan ravintoloissa kysele lihan alkuperää. 

Ei oo brasilialaien hullun lehmän tauti tuoreessa muistissa?

Hur är det med geografin? Är Irland en delstat i Brasilien eller hur får du det att gå ihop?

Vierailija
67/119 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en ole Kotipizzassa käynyt, koska ukot ei näytä kotimaisilta ja silti heillä on ryöstöhinnat. 

Meidän paikkakunnan Kotipizza-yrittäjä on paikkakuntalainen suomalainen ja työntekijänsä myös. Siellä olemme asioineet mutta entisenä ruoantuottajana täytynee miettiä sen lopettamista.

Niin, niitä raaka-aineitahan saa kaupasta.

Vierailija
68/119 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

rommoonit myyvät hyvvee lihhoo

hevos ja ym

Vierailija
69/119 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotimaisen lihan kulutus laskee. Tämähän on hyvä asia ilmastolle.

Vierailija
70/119 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomaista antibioottilihaa pitsaan, ei kiitos.

Vierailija
71/119 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisen neljännesvuosisadan aikana käyntini kotipizzassa voi laskea yhden käden sormin. Viimeisen 15 vuoden aikana 0, Zero, zip, zilch, nada. Kotiinkannettuja mainoksia olen joskus vilkuillut.

Kotipizzan pizzat ovat OK, mutta hinta-laatusuhde on onneton. Pizzojen kooilla kikkailu ja epämääräiset kotiinkuljetusviritelmät poikkeavat kilpailijoiden käytännöistä.

En juttele pizzani päällisten kanssa, joten minulle on ihan sama mistä ne tulevat. Maku ratkaisee. Tulikuuma pizza, uunin jälkeen lisätty valkosipuli ja Tabasco -- ja sekin on yleensä kohdallaan. Myös chili, habanero ja jalapeño ryydittävät usein pizzaani.

Ajattelen mielelläni omilla aivoillani -- ja soisin muidenkin tekevän niin -- joten halal ja kosher eivät kuulu pizzaani.

Karvakäsipizzojen ongelma on aidon kinkun korvaaminen jollakin epämääräisellä kinkkumakkaralla. Ne kun jättää väliin, lista lyhenee yleensä puolella.

En tiedä mikä kotipizzan politiikka on tässä suhteessa. Periaatteessa ei ole mikään ongelma lisätä raaka-ainelistalle lisämaksullinen kotimainen liha tai lisämaksullinen aito kinkku -- se kuka haluaa maksaa extraa on kokonaan toinen juttu.

Vierailija
72/119 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa tuo nduja pizzatäyte ulkomaan saastalta. 🤢

Monikäyttöinen nduja on periaatteessa chili-salamitahnaa -- ei mitään sen kummempaa.

https://www.meillakotona.fi/reseptit/nduja-tahna

Pancettan voi tarvittaessa korvata pekonilla ja turhan tymäkän oliiviöljyn miedommalla auringonkukka- tai rypsiöljyllä.

- - - - -

Useimmilta (kotiinkuljetus)listoilta puuttuu kaksi erinomaista vaihtoehtoa: anjovispizza ja nduja-pizza.

Kumpikin on onneksi helppo tuunata kotona esimerkiksi Pizza Margheritlasta (tjsp.) lisäämällä päälle puuttuva ainesosa omasta purkista.

Vierailija
73/119 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Boikotti, konttaan karvakäden kioskiin.

Vierailija
74/119 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh, kotimaisten raaka-aineiden käyttö ei työllistä? 

Vierailija
75/119 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tarvi ostaa kotolättyjä enää. On muitakin pitsan tekijöitä. Heidän tuote on pieni muihin verrattuna. 

Vierailija
76/119 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotipizzan tuotteet ovat olleet kotimaisia (niin olen ymmärtänyt) tähän saakka ja kotimaista työtä.

Nyt meni maku, en maksa ylimääräistä enää vs muut pizzantarjoajat

Vierailija
77/119 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ei tarvii käydä enää Kotipizzassa, sääli koska mielestäni ihan ok pizzat. Ählämopizzerioissa en käy ollenkaan kun kaikki on yhtä paskoja, maistuu vain suola ja halpa juusto, yäk. Ja karvat kaupan päälle. 

Vierailija
78/119 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupan pakastekaapeista löytyy mahtava valikoima pizzoja. Kannattaa pitää kotona muutama varalla.

Jaa kerro yksi. Mun mielestä kaikki mitä oon testannut on ollut aivan ala-arvoista sontaa. 

Vierailija
79/119 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotipizzan tuotteet ovat olleet kotimaisia (niin olen ymmärtänyt) tähän saakka ja kotimaista työtä.

Nyt meni maku, en maksa ylimääräistä enää vs muut pizzantarjoajat

Lisäksi Kotipizzan tuotteet ovat olleet laktoosittomia, niitä ei saa karvakäsiltä

Vierailija
80/119 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollut jo pitkään, ylihintaisia lättyjä joista ei nälkä lähde. Uunopinza saisi ottaa lisää tilaa, on sentään laadukasta tavaraa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kahdeksan