Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Newsflash: "En haluaisi erota ongelman X" takia takaa sen, että tuo parisuhdeongelma ei tule koskaan ratkeamaan

Vierailija
25.09.2023 |

Tosi monta kertaa olen lukenut tapauksista, joissa A on harmissaan seksin puutteesta, alkoholin käytöstä, ajankäytöstä tai jostakin muusta asiasta kumppaninsa B:n käyttäytymisessä. Ja näissä tilanteissa se A aina sanoo: "Miten voisin ratkaista asian? En halua erota tämän takia!"

Tässä kohtaa mennään juuri metsään. Koska kumppani tietää tasan tarkkaan, ettet tule eroamaan tämän asian takia, hän ei tule muuttamaan käyttytymistään millään lailla. Ihmiset eivät tee vaikeita ja kipeitä muutoksia, ellei ole pakko, ja sinä kerrot tässä suoraan, ettei ole pakko.

Vasta kun teet selväksi, että kyseessä on kynnyskysymys, alkaa tapahtua.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi myös oppia elämään asian kanssa.

Vierailija
2/16 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos puolisoani haittaa esim. raittiuteni, niin en mä ala juomaan viinaa vaan vaihdan kumppania. Alkaa joo tapahtua, siinä olet oikeassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta. Tämäkin on aina vaihtoehto.

Vierailija
4/16 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tulla 20 vuoden päästä Tiktokkiin katkerana vaimona kertomaan kuinka avioliitto ei kannata. Tapansa kullakin.

Vierailija
5/16 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin totta. Kummasti kumppanin prioriteetit vaihtuivat, ja moni este seksin tieltä kaikkosi, kun ystävällisesti ilmoitin, että seksitön monogaaminen suhde ei sitten tosiaan kelpaa minulle.

Vierailija
6/16 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä, mitä tarvitset. Sitten jää kuuntelemaan vastausta. Toinen kyllä kertoo teoillaan kaiken tarpeellisen.

Vierailija
7/16 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluaisi erota ongelman X (entinen Twitter) takia.

Vierailija
8/16 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos puolisoani haittaa esim. raittiuteni, niin en mä ala juomaan viinaa vaan vaihdan kumppania. Alkaa joo tapahtua, siinä olet oikeassa.

Jep, tämä on paras ratkaisu. Olen itsekin jättänyt kumppanin, joka ei käyttänyt alkoholia eikä viihtynyt baareissa. Vaikka hän koetti vakuuttaa, etteivät nuo asiat haittaa, se ei kyllä tainnut olla totta. Ja sitäpaitsi toiselta on lupa odottaa vähän enemmän kuin sitä, ettei jokin asia aktiivisesti haittaa.

Vierailija
9/16 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mielta. Miehen alkoholin kaytto hairitsi (muuttui v-maiseksi kannissa) ja olin sanonut asiasta useampaan otteeseen, kunnes totesin etta jos viela kerran tapahtuu niin jatan hanet. Ei ole tapahtunut enaa.

Tosin ei toimi jos toinen jatkaa perseilyaan joka tapauksessa, uhkaus pitaa myos toteuttaa tarvittaessa.

Vierailija
10/16 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mielta. Miehen alkoholin kaytto hairitsi (muuttui v-maiseksi kannissa) ja olin sanonut asiasta useampaan otteeseen, kunnes totesin etta jos viela kerran tapahtuu niin jatan hanet. Ei ole tapahtunut enaa.

Tosin ei toimi jos toinen jatkaa perseilyaan joka tapauksessa, uhkaus pitaa myos toteuttaa tarvittaessa.

Kyllä. Tyhjät uhkaukset vain opettavat toiselle, ettet tarkoita, mitä sanot.

Vierailija
11/16 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täysin totta. Kummasti kumppanin prioriteetit vaihtuivat, ja moni este seksin tieltä kaikkosi, kun ystävällisesti ilmoitin, että seksitön monogaaminen suhde ei sitten tosiaan kelpaa minulle.

Lähtikö kumppanisi sitten hakemaan seksiä muualtakin vai miten tuo pitää ymmärtää?

Vierailija
12/16 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähtikö kumppanisi sitten hakemaan seksiä muualtakin vai miten tuo pitää ymmärtää?

Zumbat ja tv-sarjamaratonit jäivät pois, tilalle tuli joogaa, aistillisia kylpyjä, yhteisiä deitti-iltoja. Hän luki suosittelemiani seksiaiheisia kirjoja ja paransi kehosuhdettaan. Tämä lisäsi eroottista virettä suhteessamme ja johti seksikertojen tihentymiseen ja seksin laadun paranemiseen.

Vierailija
13/16 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole koskaan ollut tällaista ongelmaa. Johtuu varmaan siitä, että olen hyvin "no nonsense" -ihminen, jonka rajoja ei venytetä. Ihmiset käyttäytyvät hyvin, koska odotan sitä heiltä.

Vierailija
14/16 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Zumbat ja tv-sarjamaratonit jäivät pois, tilalle tuli joogaa, aistillisia kylpyjä, yhteisiä deitti-iltoja. Hän luki suosittelemiani seksiaiheisia kirjoja ja paransi kehosuhdettaan. Tämä lisäsi eroottista virettä suhteessamme ja johti seksikertojen tihentymiseen ja seksin laadun paranemiseen.

Kuulostaa hyvältä. Hienoa, että tilanne parani. Mikä on paras kirja lukea aiheesta?

Vierailija
15/16 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun useita vuosia sitten Venäjä alkoi ryppyillä Ukrainalle,... niin se taisi olla Yhdysvaltain presidentti Obama joka sanoi suureen ääneen medialle "Yhdysvallat ei tule sekaantumaan tähän, me emme tule sekaantumaan Ukrainan ja Venäjän väliseen kiistaan, tapahtui mitä hyvänsä niin Yhdysvallat tulee pysymään ulkona tuosta kiistasta". Niin se obama sanoi, julisti, lupasi, vakuutti.

Ja myöhemmin mediassa todettiin että kun Obama noin julisti niin hän teki suuren virheen. Koska tuo julistushan tarkoitti Venäjälle sitä että Venäjä saa tehdä Ukrainalle ihan mitävain, ilman että jokin ulkopuolinen taho (Yhdysvallat) siitä suuttuu, siihen sekaantuu, sitä yrittää estää. Sanomalla noin Obama näytti ikäänkuin "vihreää valoa" Venäjän hyökkäykselle Ukrainaan, sanoi Venäjälle ikäänkuin "senkus te venäläiset tuhoatte Ukrainan, me amerikkalaiset ei sitä estetä, me pysytään poissa tieltä". Aivan uskomatonta että Obama erehtyi sanomaan noin, suureen ääneen, medialle, omille kansalailleen, koko maailmalle! Tajuton moka Obamalta! Eli aivan älyvapaata, hullua, mielenvikaista, että Obama meni noin sanomaan.

Joten siis niin: ap on tuossa mielessä oikeassa. Tai siis aloittajalla on hyvä pointti. Obama sanoi tavallaan virheellisesti "Venäjä saa tehdä mitävaan, me ei sekaannuta". Ja tuo aloittajan pointti on sama eli se että tuo puoliso sanoo "mun kumppani saa tehdä mitävaan, me ei erota". Ei ole niin yhtään mitään järkee sanoa noin! Vain joku hullu sanoisi noin! Koska tuollaisen julistuksen jälkeenhän se kumppani todellakin saa tehdä ihan mitä vaan! Saa alkoholisoitua vaikka kuinka pahasti - puoliso ei hylkää, puoliso pysyy uskollisena ja lojaalisena rinnalla.

Tuollaisella julistuksella puolisolle annetaan lupa kaikkeen pahantekoon. "Sä saat tehdä ihan kaikkea, koska mitävaan sä teetkin, niin mä en suutu".

Vierailija
16/16 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa hyvältä. Hienoa, että tilanne parani. Mikä on paras kirja lukea aiheesta?

Varmaankin Emily Nagoskin Come As You Are.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yksi