Onko teistä outoa, jos yksi harratusporukan henkilö on jätetty useaan otteeseen kutsumatta illanviettoihin?
Kommentit (50)
Se olen minä. Ja varmaan juuri siksi, etten halua asentaa puhelimeeni Telegram-sovellusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko se sinä ap? Vai mistä tiedät, ettei kutsuttu. Ehkä ei ole vain päässyt.
Olen telegram-ryhmässä, jossa noita tapaamisia sovitaan. Tämä yksi ei ole ryhmässä. Minä en ole ryhmää luonut.
Miksi tämä yksi ei ole ryhmässä?
En tiedä. Ei ole kukaan häntä lisännyt siihen. Itse tajusin vasta nyt, että hän ei tosiaan ole siinä, vaikka käy harrastuksessa aktiivisesti.
Se voi olla outoa tai sitten sille on luonnollinen syy. Me emme voi sitä tietää, kysy asiasta tältä henkilöltä niin se selviää.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole outoa. Jos kyseessä ei ole harrastusryhmän virallinen tilaisuus ja kutsujana on kulloin kukakin, niin ei ole mitään pakkoa kutsua jokaista, jos ei halua. En minä ainakaan halua kotiini kleptomaania tai sellaista, jolle pitää erikseen miettiä kaikki tarjottavat ja joka sitten keksii, että ehei, tänään hän voikin syödä mitä vain.
Tietysti saa kutsua kenet haluaa, mutta aika kiusallista jättää yksi 15 jäsenen porukasta järjestelmällisesti pois.
Vierailija kirjoitti:
Se olen minä. Ja varmaan juuri siksi, etten halua asentaa puhelimeeni Telegram-sovellusta.
On sillä telegram kun on harrastuksen virallisessa ryhmässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen telegram-ryhmässä, jossa noita tapaamisia sovitaan. Tämä yksi ei ole ryhmässä. Minä en ole ryhmää luonut.
En tiedä. Ei ole kukaan häntä lisännyt siihen. Itse tajusin vasta nyt, että hän ei tosiaan ole siinä, vaikka käy harrastuksessa aktiivisesti.
Jostain syystä hän ei osaa itse pyytää että hänet otettaisiin mukaan tuohon ryhmään?
Kaikki eivät halua telegram-, whatsapp-, facebook- yms. ryhmiin. Silloin menee väkisinkin paljon asioita ohi. Viralliset asiat täytyy toki ilmoittaa muutakin kautta, jotta ne varmasti tavoittavat kaikki. Mutta muuta pölinää ei kyllä millään jaksa eikä muista välittää erikseen niille, jotka ovat itse päättäneet olla käyttämättä jotakin sovellusta ja jäädä omalla päätöksellään epävirallisen viestinnän ulkopuolelle.
Vierailija kirjoitti:
Silloinhan se on oma valinta jäädä myös ilman kutsuja jotka tuon sovelluksen kautta esitetään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jostain syystä hän ei osaa itse pyytää että hänet otettaisiin mukaan tuohon ryhmään?
"If you weren't invited, don't ask to go".
Jotkut ihmiset taantuvat kimpassa alakouluaste ikäisiksi. Käytös on myös sitä luokkaa. Omaa paremmuutta etsiskelevät sillä tavoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silloinhan se on oma valinta jäädä myös ilman kutsuja jotka tuon sovelluksen kautta esitetään.
Me ollaan kyllä meidän porukassa tähän asti pystytty lähettämään kutsut jopa max. 160 merkkiä sisältävänä tekstiviestinä sille yhdelle, jolla ei ole älypuhelinta.
Meillä töissä oli vuosia mies, jota ei kutsuttu illanviettoihin. Ihmettelin sitä aina kunnes paljon myöhemmin selvisi, että on uskovainen eikä osallistunut mihinkään, missä tarjottiin alkoholia. Uskovaisuus ei mitenkään näkynyt töissä
Kuka niitä harrasteporukan illanvietto kutsuja sitten esittää? Eikö noista yleensä vähän niin kun sovita yhdessä samoin kun siitä miten yhteyttä tarvittaessa ylläpidetään.
Vierailija kirjoitti:
Meillä töissä oli vuosia mies, jota ei kutsuttu illanviettoihin. Ihmettelin sitä aina kunnes paljon myöhemmin selvisi, että on uskovainen eikä osallistunut mihinkään, missä tarjottiin alkoholia. Uskovaisuus ei mitenkään näkynyt töissä
Usko ja alkoholittomuus ei liity toisiinsa mitenkään. Päin vastoin raamatussa viinistä kirjoitetaan paljonkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei käytä telegramia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"If you weren't invited, don't ask to go".
Harrastateryhmissä harvoin pyydellään ketään mukaan. Kyllä se osallistuminen on useinkin ihan itsestä kiinni.
Saattaisin puhua sille yhdelle tuosta ryhmästä jotain ja katsoa mitä se sanoo. Että onko edes tietoinen ryhmästä vai eikö edes halua siihen. Sillähän se selviää.
Olen alkuperäinen jäsen. Ei hän ole siitä luopunut, ei ole koskaan siellä ollutkaan.