Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka hyökkäsi lenkkeilijän kimppuun Jyväskylässä

Kommentit (170)

Vierailija
61/170 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas. Pitänee alkaa pitää jotain veistä kädessä lenkillä. N27 jkl

Kannatan (terä)aseenkanto-oikeutta naisille. - M37 Hki 

Toisaalta hyökääjistä selviää vähemmälläkin. Ihan käsiä käyttämällä ja potkimalla kovaa. Sinällään teräaseet on hätävarjelun liioittelua kuten tappavat käsillä suoritetut tekniikatkin ovat lain silmissä.

Kuka tuommoisia miettii jos kimppuun käydään? Ei minua ainakaan siinä vaiheessa kiinnosta pätkän vertaa onko kyseessä hätävarjelun liioittelu tms.

Suurin osa jäätyy ja ei kykene satuttamaan hyökkääjää, koska normaalisti ihmisille on pienestä pitäen opetettu ettei saa satuttaa toista.

Sen takia esi

Mistä tiedät ettei tämä nainen ole lyönyt ja potkinut päästäkseen pakoon? Niin minä tein kun kimppuuni käytiin. Enkä hetkeäkään miettinyt mitä hyökkääjälle käy, minun puolestani saa vaikka kuolla. 

Vierailija
62/170 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos puolustaudutaan veitsellä voi olla että joudut itse syytetyksi.

Suosittelen värjäävää turvasuihketta. Vaikka juippi loikkisi karkuun, väri ei lähde ihosta/tekstiilistä kovin helposti ja auttaa syyllisen tunnistamisessa.

Mistä näitä saa ostaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/170 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö nämä viimeksi olleet käyneet jo lenkkeilevän miehen kimppuun?

Takaa päin tietenkin.

Vierailija
64/170 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saisipa ostaa laillisesti jonkin pippurisumutteen. Tai edes saisi ostaa, jotenkin

Minä hain tallinnasta. Toin kavereile kanssa.

Kiinnostuin. Mistä niitä sieltä saa?

suomestakin saa turvasumutteita ja ihan laillisesti. ei tarvitse mennä merta edemmäs kalaan

Vierailija
65/170 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei edes lenkillä saa naisena rauhassa käydä vaan joutuu pelkäämään 😡😡

Nooh nyt, yhtä lailla miesten kimppuun käydään, joten älä lähde omimaan pelkoa. Paras vain varautua siihen, että kuka vain voi tehdä mitä tahansa

Vierailija
66/170 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Oli mahdollisesti peittänyt kasvonsa". Mitähän tämäkin tarkoittaa.

Tilanne oli niin hektinen ettei uhri ollut 100 % varma asiasta tilanteen mentyä ohi. Täytyy muistaa, että häen piti taistella yksin hyökääjää vastaan (onneksi kykeni pääsemään irti!)

Vierailija
67/170 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisipa jokin näppärä keino millä voisi satuttaa mahdollisimman paljon hyökkääjää. 

Vierailija
68/170 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen värjäävää turvasuihketta. Vaikka juippi loikkisi karkuun, väri ei lähde ihosta/tekstiilistä kovin helposti ja auttaa syyllisen tunnistamisessa.

Hyökkäys tapahtuu sitten niin nopeasti että koko ajan oltava se pullo kädessä ja tarkkailtava takaa tulevia. Ihanan rentoa lenkkeilyä kyllä. 

Vierailija
69/170 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku sumutin ja hälytin täytyy ilmeisesti hankkia. 

Jos huomaa, että joku kulkee koko ajan samaa tahtia takana ja jostain syystä alkaa epäilyttää oman turvallisuutensa vuoksi, niin voi ottaa puhelimen esille ja käynnistää kameran. Alkaa vaikka ottaa itsestä selfietä, niin että takanaolija näkee myös näytön (ja itsensä siellä näytössä). Kuvat ja videot tietenkin on laitettu menemään suoraan pilvipalveluun, joten jos tapahtuu jotain, niin sieltä sitten näkee todennäköisen syyllisen naamakuvan.

Vierailija
70/170 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisten ei kannata lenkkeillä enää yksin.

Naisella kuuluu olla miespuolinen saattaja kodin ulkopuolella. 

Nainen selviää hyökkääjistä ihan itsekin siinä missä mies selviää.

Vierailija
71/170 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku pahis? Tuhma poika? Alkoholi, lääke, huumeet? Vai päähänpisto. Mitä aikoi oikein ? Uskaltavatko naiset mennä lenkille? Mustahuppumies, niitä on siellä täällä.

Vierailija
72/170 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä näitä saa ostaa?

Clas Ohlsonilta olen ainakin ostanut omani, näytti netin mukaan olevan suht edullinen ja laaja valikoima

Vierailija
73/170 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta hyökääjistä selviää vähemmälläkin. Ihan käsiä käyttämällä ja potkimalla kovaa. Sinällään teräaseet on hätävarjelun liioittelua kuten tappavat käsillä suoritetut tekniikatkin ovat lain silmissä.

Kuka tuommoisia miettii jos kimppuun käydään? Ei minua ainakaan siinä vaiheessa kiinnosta pätkän vertaa onko kyseessä hätävarjelun liioittelu tms.

Suurin osa jäätyy ja ei kykene satuttamaan hyökkääjää, koska normaalisti ihmisille on pienestä pitäen opetett

Uutisessa luki että pyristeli pakoon. Ei pyristellessä ole aikaa iskujen vaihtoon. Jos pakenemistilanteessa alkaa lyömään tai potkimaan, niin se on pois pakenemiseen käytetystä ajasta.

Vierailija
74/170 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli enää ei valoisaankaan aikaan parane olla (naisen) yksinään missään syrjemmällä olevalla lenkki- tai luontopolulla liikkumassa.

Kerrassaan hieno juttu. Mahtavaa suorastaan.

Kyllä keski-iässä voi jo kävellä? Jos on tukeva nainen. Tuskin ne tykkäävät etsiä keski-ikäisiä, paitsi korkeintaan lompakkoa. Yleensä nuorempia jahtaavat? Vai pitääkö keski-ikäisellä olla haarniska lenkillä ja suojukset.

Vierailija
75/170 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se nunna joka on kateissa?

Vierailija
76/170 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä näitä saa ostaa?

Clas Ohlsonilta olen ainakin ostanut omani, näytti netin mukaan olevan suht edullinen ja laaja valikoima

Googleen "värjäävä turvasumutin". Käyttöohje kannattaa lukea. Niitä voi käyttää kerran.

Vierailija
77/170 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisten ei kannata lenkkeillä enää yksin.

Naisella kuuluu olla miespuolinen saattaja kodin ulkopuolella. 

Oikeastaan naispuolinen saattaja pitäisi olla miehillä etteivät hyökkäile naisten kimppuun.

Miehille jalkapanta tai muuten seurantaan, vaikka gps:n kautta.

Vierailija
78/170 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poliisi katselee lokkeja, kun teräasein riehutaan kaduilla, joten antaa mennä vaan. 

Vierailija
79/170 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä näitä saa ostaa?

Googleen "värjäävä turvasumutin". Käyttöohje kannattaa lukea. Niitä voi käyttää kerran.

Kannattaa pyrkiä irti ja pakoon, ääntä. Vie liikaa aikaa kaivaa se esille ja hyökkääjä ottaa sen pois, ehkä itse sumuttaa sillä. Ellei ehdi.

Vierailija
80/170 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyökkäys tapahtuu sitten niin nopeasti että koko ajan oltava se pullo kädessä ja tarkkailtava takaa tulevia. Ihanan rentoa lenkkeilyä kyllä. 

Pullo on käteensopivan kokoinen. Mutta, jo se ettei ole kuulokkeita korvilla, auttaa kuulemaan takana mahdollisesti kuuluvat askeleet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan viisi