Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljon rahaa tuttujen lasten joululahjoihin?

Vierailija
22.10.2024 |

Eli itselläni ei ole lapsia. Kuitenkin minulta odotetaan, että ostaisin lahjoja sisarusteni lapsille joka vuosi synttäreinä ja jouluna jne. En muista mitä itse olisin ikinä saanut keneltäkään vastalahjaksi.

Kuinka paljon itse panostaisit toisten lapsiin ja perheisiin?

t. Normaalituloinen lapseton

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tarjotaan aina ruoat ja kakut ja autokuskaamiset riippumatta kummin lahjavarustelutasosta. Ja lapsille hankitaan kivat lahjat riippumatta siitä, mitä juhlaruokaa itse saan vai saanko. En edes ajattele moisia. Aika surkeaa elämää tuollainen, että kaikki pitää ajatella oman saamisen kautta.

Vierailija
22/30 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjaa ei anneta sillä tarkoituksella, että saataisiin vastalahja. Mutta jos sillä kerran on väliä, etkö ole itse saanut lapsena lahjoja sukulaisilta?

Omituista, että et saa mitään iloa lahjojen antamisesta lapsille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin lapsellisenakin tämä on vähän hankala aihe. Omille lapsille ostetaan itse lahjat, mummeilta ja kummeilta vähän oletetaan ns. viran puolesta lahjaa. Mutta esim sinkkuveljieni en todellakaan odota muistavan lapsiani. Toisaalta sitten miehen sinkkuveli ostaa pyytämättä ja innoissaan kaikille veljienlapsilleen lahjat, ja sillä puolen sukua on muutenkin tapana lahjoa laajemmalla jakelulla. Me ostetaan vain kummilapsillemme, niitä on molemmilta puolin sukua, samoin kuin meidän lasten kummit on myös sukulaisia. Toisen lasten kummien kanssa menee hienosti päikseen, ostetaan vain kummilapselle, ei sisaruksille. Toisen lapsen kummi lahjoo molempia, mutta me ei osteta kuin kummitytölle, ei hänen (lukuisille) sisaruksilleen. Antamisen iloa en ole kieltämässä, mutta en jaksa laajentaa lahjarumbaa yli ns. pakollisten, varsinkin kun asutaan kaukana ja lahjojen ajoissa perillesaaminenkin on oma operaationsa.

Vierailija
24/30 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

0-20 €

Vierailija
25/30 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä ostin kummilapselle ilmeisesti niin kivoja lahjoja että alkoikin tulla kutsuja yhteissynttäreille koko perheen juhliin. No niin sitten kapeni tuo kummilapsen lahjaan varattu 30 euroakin kolmeen osaan eikä suinkaan 3x30 €

Millä logiikalla? Saat kuitenkin varmaan 3 kertaa ruokaa ja herkkuja, miatä maksoit sen 30€. Jos maksat nykyäänkin vain 30€ mutta odotat että sata herkkuja ja ruokaa 3 x 30€ eli 90€ edestä? Vai muistathan myös syödä myös vain 0,33% normaalimäärästä jokaisilla synttäreillä?

Mee roskiin. 

Vierailija
26/30 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostamme vain itsellemme jos jotain tarvii kun ei ole omia lapsia. Muutkin hankkivat vain oman perheensä lahjat. Miksi pitäisi muille alkaa joulupukiksi. Ei ole mitään velvollisuutta rahoittaa muiden jouluja. Voidaan vaikka säästää.

Ihanaa vapauttaa joulu joksikin ihan muuksi kuin materialistiseksi, turhaan krääsään. Hyvät ruuat ja juomat meille riittävät joulun fiilistelyyn.

Vierailija
27/30 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nolla euroa, saavat itse ostaa joulukrääsät mukuloilleen.

Vierailija
28/30 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla ei ole juuri mitään suhdetta noihin lapsiin, etkä koe ns. antamisen iloa, voit hyvin lopettaa lahjojen hankkimisen. Minusta tämä on perusasia - ei se, minkähintaisista lahjoista olisi kyse. Itse tykkäisin olla lahjoja antava täti, mutta lapsia ei lähipiirissä ole. Aavistelen kyllä, että olisi ikävää, jos lasten perheet ja hieman vanhempina he itse eivät osaisi olla mitenkään vastavuoroisia huomaavaisuudessa.

Vierailija
29/30 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä ostin kummilapselle ilmeisesti niin kivoja lahjoja että alkoikin tulla kutsuja yhteissynttäreille koko perheen juhliin. No niin sitten kapeni tuo kummilapsen lahjaan varattu 30 euroakin kolmeen osaan eikä suinkaan 3x30 €

Millä logiikalla? Saat kuitenkin varmaan 3 kertaa ruokaa ja herkkuja, miatä maksoit sen 30€. Jos maksat nykyäänkin vain 30€ mutta odotat että sata herkkuja ja ruokaa 3 x 30€ eli 90€ edestä? Vai muistathan myös syödä myös vain 0,33% normaalimäärästä jokaisilla synttäreillä?

Ei juhlissa anneta lahjoja sen mukaan miten paljon saa ruokaa ja herkkuja. Outo ajatus tuollainen. Lahjoja annetaan koska niitä halutaan antaa, ja sen arvoisia kuin tuntee omille varoilleen sopivaksi. 

Vierailija
30/30 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 300€ lahjoja ostan per jokainen sisarusten lapsi. Ole hyvätuloinen eikä tuo ole minulle suuri summa.