Vaikka tätä ei saisi sanoa, niin sanon kumminkin: lapsi lopetti läheisyyden ja seksin avioliitossamme
Ei enää läheisyyttä eikä seksiä, kun vaimo laittaa kaiken huomion lapseen. Kun lapsi on hoidossa mummolassa, vaimo haluaa vain nukkua tai maata ja kaikki aloitteeni tyrmätään väsymykseen vedoten. Vetelen sitten käteen kun muutakaan ei ole tarjolla.
Liitto on sinänsä toimiva, jos sen mittariksi ottaa muun. Hän hoitaa äidin hommansa hyvin ja minäkin uskoisin olevani hyvä isä. Mutta onhan tämä iso muutos. Lapsi ei ole enää vauva, vaan 5-vuotias, mutta asiat eivät ole palanneet ennalleen. Eniten harmittaa se että kun meillä on kahdenkeskistä aikaa, vaimo alkaa puhumaan lapsesta ja se siitä lämmittelystä. Ikään kuin sillä lapsella olisi mitään hätää mummolassa. Alkaa tuntua että se on tekosyy seksin ja hauskanpidon välttämiselle. Ja vaimoni oli ennen lasta todella halukas ja spontaani.
Saa kivittää.
Kommentit (969)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas yksi heteroparisuhde, joka perustui jo alun alkaen vain ja ainoastaan seksiin ja kaatuu, kun seksi loppuu. Ylläri.
No ei se siltä kyllä yhtään kuulosta, että ap:n parisuhde olisi perustunut vain ja ainoastaan seksiin. Seksi nyt vain yleensä on yksi tärkeä osa-alue parisuhteessa ihan yhtälailla kuten vaikka vuorovaikutus tai toisen kunnioittaminen. Jos joku parisuhteen osa-alueista ei jomman kumman mielestä toimi, niin asialle täytyy tehdä jotakin.
PARITTELU voi olla osa miehen ja naisen välistä vuorovaikutusta, seksi on miesten keksimä hyväksikäyttöä mahdollistava meemi. Tässä tapauksessa poikanen kuormittaa naista vielä niin paljon, että uusi kiima ei ole alkanut. Ei se vonkaamalla tai "puhuttelulla" muutu miksikään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No niin tässäkin tuli taas ihan kummallisen vihamielisiä vastauksia.
Valitettavasti varsinkin naisilla hormonit vaikuttavat siihen että kaikki seksihalu katoaa, jopa vuosiksi. Tai kokonaan. Ja valitettavasti en osaa neuvoa tähän nyt mitään. Pikkulapsiaika on todella väsyttävää molemmille vanhemmille.
Seksuaalineuvojana tiedän, että, väsymyksen lisäksi, suurin syy siihen, että,nainen ei halua seksiä on orgasmien puute. Seksi on miehen tyydyttämistä, itselle jää vain paha mieli.
Melkoista miesvihaa tämäkin ketju osittain. Vaimo sai kyllä orgasmin joka kerta. Se vain kun seksiä oli kerran kuussa kun hänelle sopi.
No loppui sitten omakin mielenkiinto ja liittokin hetken päästä.
Tehkää toinen lapsi. Saisit ainakin hetken aikaa :D
Kuulehan ruikuttaja, helpota vaimon vastuun ja työn taakkaa. Sinä voit tehdä paljon. Muutakin kuin syyttää vaimoa ja valittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, viestisi perusteella, et ole puhunut asiasta paljon vaimosi kanssa(?) Tee tiettäväksi, että asia häiritsee sinua etkä ole tyytyväinen parisuhteeseen. Jos mikään ei muutu, harkitsisin rakastajattaren ottamista tai avioeroa.
No kieltämättä se puhuminen asiasta jää kun tulee heti se torjunta. Minua vi tuttaa sen verran, että annan olla, en jaksa alkaa kiukuttelemaan kun se ei mitään auta enkä minä voi ketään pakottaa tietenkään. Kyllähän se vaimo sen minun pettymyksen huomaa, mutta ei se silti minulle mitään siitä sano vaan on hiljaa itsekin. Eli asia on hänelle ihan tietoista.
ap
Kun on helmoissa yksi kiukutteleva ja tarvitseva ja huomiota alituiseen janoava lapsi, niin toista siihen ei totisesti kaipaa kiukuttelemaan pillun perään. Suosittelen sinulle lähestymistavan muuttamis
Juurihan tuo kirjoitti että ei kiukuttele, mutta ei voi peittää pettymystään. Kyllä kai te naisetkin olette pettyneitä jos panettaa mutta mies ei halua. Väitän että sitten alkaa itku miksi en kelpaa jne siinä missä miehet nielee sen pettymyksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti varsinkin naisilla hormonit vaikuttavat siihen että kaikki seksihalu katoaa, jopa vuosiksi. Tai kokonaan. Ja valitettavasti en osaa neuvoa tähän nyt mitään. Pikkulapsiaika on todella väsyttävää molemmille vanhemmille.
Seksuaalineuvojana tiedän, että, väsymyksen lisäksi, suurin syy siihen, että,nainen ei halua seksiä on orgasmien puute. Seksi on miehen tyydyttämistä, itselle jää vain paha mieli.
Hyvin totta. Jos nainen saisi seksissä aina hyviâ orgasmeja, tai edes puolet kerroista, niin totta kai seksiä haluaisi enemmän. Mutta kun ei saa itse, niin tosiaan miehen panoalustana olo kiinnostaa vähemmän kuin hyvät yöunet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, viestisi perusteella, et ole puhunut asiasta paljon vaimosi kanssa(?) Tee tiettäväksi, että asia häiritsee sinua etkä ole tyytyväinen parisuhteeseen. Jos mikään ei muutu, harkitsisin rakastajattaren ottamista tai avioeroa.
No kieltämättä se puhuminen asiasta jää kun tulee heti se torjunta. Minua vi tuttaa sen verran, että annan olla, en jaksa alkaa kiukuttelemaan kun se ei mitään auta enkä minä voi ketään pakottaa tietenkään. Kyllähän se vaimo sen minun pettymyksen huomaa, mutta ei se silti minulle mitään siitä sano vaan on hiljaa itsekin. Eli asia on hänelle ihan tietoista.
ap
Nyt sä sekoitat puhumisen ja seksin ehdottamisen. Asiasta pitää puhua tilanteessa, jossa et ole tekemässä aloitetta seksiin. Ihan niin kuin muistakin suhteen asioista. Rauhallisessa ja kiireettömässä hetkessä esim näin: "Kulta, minua vaivaa se, ettemme enää harrasta seksiä. Mitä sinä ajattelet tilanteesta?" Ei siis torjuntaa, riitaa, kiukuttelua, vaan halu selvittää, mistä vaimon haluttomuus johtuu.
Kuka katkera nainen täällä trollailee? Tämäkin ketju pitäisi näyttää varoittavana esimerkkinä kaikille nuorille miehille.
Onko sulle tullut mieleen, että vaimo ei välttämättä ole väsynyt vaan se ei vaan halua harrastaa seksiä?
Aloittajan mukaan kaikki olisi ilmeisesti hyvin, jos vaimo vain antaisi. Itse miehenä miettisin todella tarkkaan, miten aiemmin seksistä pitänyt nainen ei enää halua lainkaan seksiä. Seksuaalisesti aktiivinen ihminen ei noin vain lakkaa haluamasta nautintoa. Kaikki ei siis todellakaan ole ok ja balanssissa, kuten aloittaja väittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Ehkä olisi syytä ehdottaa vaimolle parisuhdeterapiaa. Kerro, että haluat saada suhteenne taas toimimaan parisuhteena, eikä pelkästään vanhempina. Otaksun, että puutetta on muustakin läheisyydestä ja yhteydestä, ei pelkästään seksistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melkoista miesvihaa tämäkin ketju osittain. Vaimo sai kyllä orgasmin joka kerta. Se vain kun seksiä oli kerran kuussa kun hänelle sopi.
No loppui sitten omakin mielenkiinto ja liittokin hetken päästä.
Taisi teeskennellä joka kerta, että se nylkyttäminen lopppuisi mahdollisimman pian.
Työstressi voi näkyä noin. Kokemuksesta puhun. Myös ikäkriisi, tai kriisi muuttuneesta kehosta tms. Myös hormonit vaikuttaa. Onko menopaussi lähellä, vai aikaa vielä? Sitten jos haluaa/ei halua lisää lapsia, niin sekin voi vaikuttaa. Ja viimeisenä vielä, fakta, hormonaalinen ehkäisy voi tehdä näppärästi niin, ettei seksiä enää harrasteta lainkaan, koska halut on nollassa! Etenkin hormonikierukka ja vielä niin, että tulee ajan kanssa hiipien ja pahenee ajan kuluessa. Sitä kapistusta en enää ikinä ota. Otan paljon mieluummin ovulaation ja sen aikaansaamat himot! Puhukaa. Oikeasti puhukaa kaikki avoimesti ja hyvin auki.
En minäkään halunnut avioliitossani seksiä muuten kuin silloin kun yritettiin saada lasta alulle. Ja kun lapset olivat syntyneet, en halunnut miestäni enää ollenkaan. Liian myöhään tajusin että me emme vain olleet yhteensopivia. Mies oli surkea sängyssä, hätäinen ja itsekäs, joi, kuorsasi ja lihoi. Kävin vieraissa, otin rakastajan ja erosin. Seksielämäni parani huomattavasti.
En ole ikinǎ kiukutellut miehelle siitä, jos hän ei halua seksiä. Ei tulisi mieleenkään.
Tasan ei käy onnen lahjat. Meillä mies menetti mielenkiinnon minuun lapsensaannin myötä. En ole hänen silmissään enää nainen, vaan pelkkä äiti.
Vierailija kirjoitti:
Ketju saa hyvin kannatusta, mutta faktahan on se, että kun kaksi pullukkaa saa toisensa niin mies tuikkaa pari kertaa ekan kuukauden aikana ja jatkossa runk kaa netin tahtiin. Se vain on totta eikä varmasti tämä parane.
En tiedä miksi edes kommentoin tähän, kun provohan tuo on, mutta olemme ihan tavallinen harrastava pariskunta, eikä meillä ole ylipainoa. Ja kai ne ylipainoisetkin saa seksiä harrastaa?
ap
Sopikaa aluksi että yksi ilta viikossa on treffi/seksi-ilta. Kun sen tietää etukäteen niin vaimokin ehkä voi jo päivällä alkaa ajatella seksiä eikä ehdottelu tule yllättäen silloin kun ei yhtään haluta ja väsyttää. Voi olla romanttistakin...sauna, kynttilän valoa, lasi viiniä, hierontaa ym
Vierailija kirjoitti:
Taas yksi heteroparisuhde, joka perustui jo alun alkaen vain ja ainoastaan seksiin ja kaatuu, kun seksi loppuu. Ylläri.
Seksi on vain yksi osa parisuhdetta, mutta sen puuttuessa niin ei se jätä ihmistä seksiä haluamatta, vaikka haluton niin toimii. Yleisesti ottaen seksi on vain yksi pieni osa siinä isossa kokonaisuudessa, miksi toisen on valinnut. Toimiva seksielämä on osalle hyvin tärkeä asia parisuhteessa.
Jos ap olisi valinnut puolisonsa vain seksin vuoksi, tuskin hän olisi jaksanut olla suhteessa jo 5 vuotta.
Itse elän naisena samanlaisessa parisuhteessa. Pidän puolisoani edelleen haluttavana. Se, miksi tässä suhteessa edelleen olen ja elän niin on se, että kaikki muu toimii ja hänen kanssaan on hyvä olla. Meillä on hauskaa ja omanlainen arkea keventävä huumori. Myös kotityöt ovat tasaisesti ja puolisonikin on sanonut, ettei vika ole minussa.
Ap, toivoisin osaavani auttaa sinua ratkaisemaan tilanteen, mutten osaa auttaa edes itseäni :D Mitä kaikkea se rakkaus ja kiintymys ihmiselle tekeekään, mutta toisaalta, en ole vielä lähelläkään suhteen päättämistä.
Tämä!