Ei pysty oikein enää nukkumaan
Ahdas koti ja yölläkin joka rasahduksen kuulee. Nyt yli viisikymppisenä on niin herkkä uninen ettei enää oikein pysty nukkumaan. Pitää varmaan vaan yrittää jotenkin jaksaa.
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Korvatulpat käytössä?
Jos ne auttaa, on ongelma vielä pieni.
N50
On ne käytössä, mutta ei auta.
Koita nukkua väärin. Auttoi pappavainaatakin .
Opettele hyvä rentoutustekniikka.
Opeta (=kerro) aivoillesi, että melu ja häly ei haittaa eikä estä sinua nukahtamasta ja nukkumasta.
Tiän tunteen, mulla on psoriaasis ja se kutina on kamalaa. Pakko vetää kaljaa että sammuu edes hetkeksi. Sitte lakanat on veressä kun nukkuessa oon raapinu itteäni.
KORVATULPAT avuksi. Ja palohälyttimet viritykseen.
Vierailija kirjoitti:
Nainen ja vaihdevuodet?
Juuri näin.
Vierailija kirjoitti:
KORVATULPAT avuksi. Ja palohälyttimet viritykseen.
Mitä jos lukisit ketjun ennenkuin huudat
Käypä hoito-ohjeen mukaan keski-ikäiseltä naiselta pitäisi unettomuudessa ensin varmistaa, että onko tarvetta hormonikorvaushoidolle. Se on kaikista yleisin syy unettomuuteen meillä.
Mulla jokainen ilta ja yö on taistelua unettomuutta vastaan heikonlaisesti.
Joka ilta on mahdotonta nukahtaa ja jos onnistuu niin muutaman tunnin nukkumisen jälkeen valvon 3kin tuntia.
Yösyöminen ja hiilarit auttaa joskus.
Nukahduspillereitä en haluaisi käyttää.
Kymmenisen vuotta ainakin ollut jo unet hukassa.
N50
Vierailija kirjoitti:
Käypä hoito-ohjeen mukaan keski-ikäiseltä naiselta pitäisi unettomuudessa ensin varmistaa, että onko tarvetta hormonikorvaushoidolle. Se on kaikista yleisin syy unettomuuteen meillä.
Eipä niitä julkiselta puolelta meinaa saada.
Yksi sana: hormonikorvaushoito. Kärsiminen on vapaaehtoista.
Kokeile melatoniinia. Mulla auttoi 1 mg melatoniinitabletti noin tunti ennen nukkumaan menoa.
Nukahdan helpommin ja sitä saa ilman reseptiä.
Vierailija kirjoitti:
En ole saanut vaikka olen gynekologilta niitä pyytänyt
Vierailija kirjoitti:
Kaikille ei anneta hormonikorvaushoitoa!!!!
N50
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä niitä julkiselta puolelta meinaa saada.
Eikä yksityiseltäkään.
Vierailija kirjoitti:
Kokeile melatoniinia. Mulla auttoi 1 mg melatoniinitabletti noin tunti ennen nukkumaan menoa.
Nukahdan helpommin ja sitä saa ilman reseptiä.
Hah, kun ei edes 6mg auta!
Apteekista saa reseptivapaasti unta auttavia luontaistuotteita. Esim. Novanight on hyvin tehokas. Lisäksi lääkäriltä saa myös nukahtamislääkkeitä eivätkä ne ole mitään bentsoja tai kolmiolääkkeitä. Esim. mirtsapiinia. Käytän itse novanightia ja mirtsapiinia ja nukun hyvin. Ennen oli sama ongelma.
Korvatulpat käytössä?
Jos ne auttaa, on ongelma vielä pieni.
N50