Miten voi olla mahdollista että velkaannumme eniten euroopassa vaikka leikkaamme menoja?
Miten tämä siis voi olla mahdollista? Valtio on karsinu menoja eli leikannu ja myös veroja on kiristetty mutta miten voimme silti velkaantua enemmän ja eniten euroopassa?
Luin hesarin uutisen https://www.hs.fi/talous/art-2000010779344.html
Minne siis ne rahat menee? Jotkut menot on noussu miljardeilla euroilla vuodessa kun leikkaamme ja otamme enemmän velkaa mutta mitkä menot?
Kommentit (687)
"Työttömyys|Työllisten määrä laski syyskuussa selvästi samalla kun työttömien määrä kasvoi."
No shit sherlock!
Olis jo korkea aika saada joku tolkku tähän loputtomaan korruptio suohon.
Ajatus siitä että 70 miljardia verotuloja ei riitä 5 miljoonan ihmisen banaanivaltion asioiden hoitoon on aivan täysin absurdi, yhtä absurdi kuin se ajatus että köyhiä kiusaamalla tilanne paranis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
100.000 virkamiehelle kenkää.
🤔 Vähän on hankalaa, kun Suomen valtiolla on noin 80 000 virkamiestä töissä. Kuten nähdään, öyhötys on helppoa, vaikka ei mistään mitään tiedäkään.
Paljonko on muita kuin virkamiehiä? Kuten YLE?
Vierailija kirjoitti:
Ajatus siitä että 70 miljardia verotuloja ei riitä 5 miljoonan ihmisen banaanivaltion asioiden hoitoon on aivan täysin absurdi, yhtä absurdi kuin se ajatus että köyhiä kiusaamalla tilanne paranis.
Tekiskö se abouttirallaa 14 donaa per nuppi tällä matikalla. Kai tommosella rahalla jo jotenki elelis jos jaettaisiin joka vuosi kaikille.
Oisko ekaks sotejohtajilta pois 18 tonnia potilaiden kuntoutoukseen mielummin!! Ketään ei kuntouteta ja ihmiset kärsii. Nämä törkeät johtajat muka näennäisesti hoitaa ihmisiä mutta saavat valita vaikka hoidoksi enkeliterapian koska sairaanhoitopiiri voi itse päättää hoidosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tekiskö se abouttirallaa 14 donaa per nuppi tällä matikalla. Kai tommosella rahalla jo jotenki elelis jos jaettaisiin joka vuosi kaikille.
Ei sillä tarvi jokaisen elää, sillä tarvii turvata yhteiskunnan toimivuus ja rauha.
Meillä OLI se, kokoomus myi koko pashkan pilkkahintaan, millä hevonvtun ismillä se ei ole maanpetos tuhota oman maansa toimivuus ja kilpailukyky?
Vtuttaa ihan yli kaiken tää että sä et vastaa mihinkään takasin, etsit vaan narsistisesti jotain vikaa yksityiskohdista uusista jutuista ja hiljenet täysin kun et pärjää, sinä olet selkärangaton vätys.
Suomen ongelma on austerity-politiikka, josta jopa Euroopan keskuspankin entinen johtaja, Draghi, varoittaa. Suomeen on vakiintunut käsitys, että leikkaaminen on oma tulonlähteensä. Valtionvarainministeriön virkamiehet ajattelevat, että mitä enemmän leikataan sitä enemmän kasvaa jakovara.
Eihän se niin mene. Leikkaukset kohdistuvat sellaisiin kohteisiin, jotka joko toimivat laskusuhdanteessa ja muutenkin taloutta tukevina. Hyvä esimerkki on koulutus. Korkeakoulutus tuottaa uusia start-uppeja ja aikuiskoulutus mahdollistaa alanvaihdon. Terveydenhuollon kautta raha puolestaan kiertää kotimaan kysyntään, näin esimerkkinä. Hallitus vie "kasvun eväät".
Hallituksen leikkaukset vain syventävät laskusuhdannetta, mikä on tyypillistä austerity-politiikalle. Eli mitä enemmän leikataan sitä vähemmän näkyy tulopuolen sarakkeessa. Se hyvä puoli hallituksen touhuissa on, että 30 vuotta jatkunut niinistöläinen rautakansleri-talouspoliitikka päättyy tämän hallituksen myötä, kun kansa saa tuta sen omassa selkänahassaan pahimman kautta, kun Kokoomus haaveilee jo eläkejärjestelmän purkamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Me maksellaan afrikkaan ja lähi-itään miljardeja, miettikääpä paljonko 30 000 täysin tukien varassa elävien elättäminen maksaa ja nämä tuli vain yhtenä vuotena 2015-2016 välillä.
Montako niiden tänne kutsujat ottivat kotiinsa omalle kontolleen asumaan. Kansan percheellä on hyvä mäkeä laskea, sanotaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sillä tarvi jokaisen elää, sillä tarvii turvata yhteiskunnan toimivuus ja rauha.
Meillä OLI se, kokoomus myi koko pashkan pilkkahintaan, millä hevonvtun ismillä se ei ole maanpetos tuhota oman maansa toimivuus ja kilpailukyky?
Vtuttaa ihan yli kaiken tää että sä et vastaa mihinkään takasin, etsit vaan narsistisesti jotain vikaa yksityiskohdista uusista jutuista ja hiljene
Mä haluisin kans vastauksen tohon kysymykseen, onko linjoilla ensimmäistäkään kykenevää oikeistolaista?
Mieluusti ilman ilkeitä valheita ja argumentointivirheitä kiitos nam tai mä alan spämmiin tänne opasta joka opettaa kaikki tunnistaan argumentointivirheet, joka ikinen päivä, uusiks ja uusiks.
Heh, tää tais olla akateemisin uhkaus ikinä, mut se on silti uhkaus, minä joko saan nyt tyydyttävän vastauksen tai minä opetan kaikki näkeen paskapuheen läpi.
Asumistukeen menee yli 2mrd euroa vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Verotulot pudonneet, kun firmat ja ihmiset konkurssissa.
Tämä taas johtuu tämän paskahallituksen aivan nurinkurisista toimista. En ole ikinä nähnyt näin täydellisen vääränlaista laman "hoitamista".
Vierailija kirjoitti:
"Työttömyys|Työllisten määrä laski syyskuussa selvästi samalla kun työttömien määrä kasvoi."
No shit sherlock!
Miksi ne ihmiset lähtevät työpaikoiltaan kun ihan selvästi sanotaan että MENKÄÄ TÖIHIN? Olen yllättynyt. t. Petteri
"Heh, tää tais olla akateemisin uhkaus ikinä, mut se on silti uhkaus, minä joko saan nyt tyydyttävän vastauksen tai minä opetan kaikki näkeen paskapuheen läpi."
Sä voit alottaa jo, ne paskanjauhamiset mitä kohta tulee tuutin täydeltä ei tule kelpaamaan rehelliselle ja kriittiseen ajatteluun kykenevälle ihmiselle.
Mä oletan et uhkailet nyt sillä illustrated book of bad arguments projektilla?
Mä autan sua levittään sen ilosanomaa jos tää menee siihen, paskapuheelle täys stoppi.
No tänne otetaan kaikenmaailman elättejä asumaan. Ukrainaan lapataan rahaa.
Koska suomeen on lapattu elätettäviä vuosia. jos tänne jokavuosi otetaan se tuhat elätettävää vähintään niin kyllä siitä aika isot kulut alkaa pikkuhiljaa tulemaan.
sen lisäksi suomessa muutenkin huonot työmarkkinat, kun omissakin kansalaisissa on paljon työttömiä.
mutta SEHÄN JOHTUU HALLITUKSESTA, pönäkkää kavereiden taskuu kapitalismia ja muilta leikaten lisää.
"Mä haluisin kans vastauksen tohon kysymykseen, onko linjoilla ensimmäistäkään kykenevää oikeistolaista?
Mieluusti ilman ilkeitä valheita ja argumentointivirheitä kiitos nam tai mä alan spämmiin tänne opasta joka opettaa kaikki tunnistaan argumentointivirheet, joka ikinen päivä, uusiks ja uusiks.
Heh, tää tais olla akateemisin uhkaus ikinä, mut se on silti uhkaus, minä joko saan nyt tyydyttävän vastauksen tai minä opetan kaikki näkeen paskapuheen läpi."
Äijä uhkailee sillä että opetat muut ajatteleen, hc meno suomessa. : D
Juuri oli uutinen että johtajien palkat noussee viime vuosina 40%
Ulkomaisten osakkeenomistajien tuotot Suomesta ovat oma lukunsa.
Kansan köyhtyminen taas nostaa sosiaali, - terveys, vankeinhoito, yms menoja.
Talouden "shokkihoito" on ennenkin tuhonnut talouksia. Ei mitään uutta.
Tjaaha, natsî-puolueen edustajat ei kestä kritiikkiä niin nyt ne menee mustien miesten taakse piiloon, ohjatakseen keskustelun muualle.
Ei auta, ei toimi, natsît vttuun.
Päinvastoin olot olisi voineet jopa parantua kun olisi paljastunut perin pohjin miten retuperäisesti täällä huolehditaan kansalaisista. Eikö sosiaaliturvammekin ollut jo ennestään alle keskitason ja nyt vielä heikennetään lisää.