Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi niin monella ihmisellä on tarve päihtyä? Täyttävätkö he jonkinlaista tyhjiötä sisällään?

Vierailija
22.10.2024 |

Monesti päihteidenkäyttäjät perustelevat, että "se on kivaa". No on varmasti joo, mutta kyllä pitää osata selvinpäinkin olla kivaa ja yleensä nousuja seuraa myös laskut ja se ei ole kenenkään mielestä kivaa.

Kommentit (177)

Vierailija
61/177 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvän fiiliksen takia varmaankin!

Eihän siitä viinastakaan kunnon fiiliksiä saa kuin teininä muutamia kertoja ja sitten se homma laimenee jo väkinäiseksi.

Vierailija
62/177 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pe ei jaksa juhlia ja La jos juhlii, siihen menee koko päivä/ilta ja vielä koko seuraava päivä eli su menee nukkumiseen ja pahoinvointiin, eli koko vkl katoaa savuna ilmaan.

Ja tuosta pitäisi vielä maksaa...ei todellakaan ole sen arvoista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/177 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kännissä on vaan niin kiva olla. c",)

Vierailija
64/177 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku koulutettu perheen isäkin vetää väkisin niitä viikonloppu kännejään?

En ymmärrä, pakko muka jatkaa tuota teiniporukalla opittua tapaa, nyt on viikonloppu, nyt otetaan viinaa?

Ymmärtäisi jos tämä tapahtuisi vain jossain kouluttamattomien vait-rässien piirissä mutta ei.

Todella uskomatonta, tässä miehet ovat ehdottomasti naisia tyhmempiä.

T mies henkilö

Vierailija
65/177 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pe ei jaksa juhlia ja La jos juhlii, siihen menee koko päivä/ilta ja vielä koko seuraava päivä eli su menee nukkumiseen ja pahoinvointiin, eli koko vkl katoaa savuna ilmaan.

Ja tuosta pitäisi vielä maksaa...ei todellakaan ole sen arvoista.

Kuka enää käyttää alkoholia? Vanhanaikaista ja moukkamaista. On erinomaisia päihteitä, mistä ei tule huonoa oloa moneksi päiväksi. Ei kaikki jää koukkuun. Monet käyttää silloin tällöin ihan vaan huvin vuoksi. Vaikeahan se on ymmärtää ettei kaikki ole samanlaisia. Joillekin riittää pitsinnypläys, joillekin ei.

Vierailija
66/177 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei päihtymisen mukavuus estä hauskanpitoa selvinpäin. Naurattaa aina kun joku kuivakurkku rutisee että minä en tarvitse viinaa pitääkseni hauskaa. En minäkään, mutta välillä on kiva pitää hauskaa päissään.

Kokeile sinäkin ap joskus. Alkoholi rentouttaa ja saa ajatukset lentämään ihan eri tavalla.

Vierailija
67/177 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksiä ja olutta!!! Ah!

Vierailija
68/177 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Jeesusta elämässä, ei rauhaa.

Vierailija
69/177 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myös monet eläimet päihtyvät tarkoituksella. Joten ehkäpä raittius onkin se outo poikkeama?

Katselin tänäkin syksynä upeita punakärpässieniä, ja niistä olivat oikeasti luonnon eläimet paloja haukkailleet.

Ihan kuin särkylääkkeissä ihmisillekin niin eläimilläkin on vatsassa erillaisia entsyymejä ja on geneettisiä poikkeavuuksia minkä johdosta yhdelle myrkyllinen sieni ei aiheuta toiselle mitään.  

Vierailija
70/177 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei päihtymisen mukavuus estä hauskanpitoa selvinpäin. Naurattaa aina kun joku kuivakurkku rutisee että minä en tarvitse viinaa pitääkseni hauskaa. En minäkään, mutta välillä on kiva pitää hauskaa päissään.

Kokeile sinäkin ap joskus. Alkoholi rentouttaa ja saa ajatukset lentämään ihan eri tavalla.

Minä taas nautin siitä kun ajatus ei lennä alkoholin vaikutuksen alaisena. Vihdoinkin tulee hiljaista ja rauhallista.

Vierailija
71/177 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taas nautin siitä kun ajatus ei lennä alkoholin vaikutuksen alaisena. Vihdoinkin tulee hiljaista ja rauhallista.

Sitten sinun ei kannata juoda.

Vierailija
72/177 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei päihtyneenä pidetty hauska estä pitämästä hauskaa myöt päihtymättömänä.

Kävin viime kesänä kaksilla festareilla. Toisilla festareilla olin koko reissun selvin päin. Toisella reissulla oli kyytipoikana pilveä, sieniä ja vähän alkoholia. Molemmat reissut aivan yhtä kivoja, eri tavoin vain.

Vierailija
73/177 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla sama amfetamiinin kanssa. Se ajatusten vilinä ja rauhattomuus häviää hetkeksi ja tulee hiljaisuus ja rauha.

Vierailija
74/177 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös minua alkoholi rauhoittaa, tulee ns normaali olo. Mieleni on yleensä ihan kaaoksessa. Känniä tai voimakasta humalaa en halua tai tavoittele, vaan rentoa, rauhallista oloa. En käy baareissa koskaan. 

Vierailija
75/177 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaverissa ärsyttää se kun vähänkään on raskas päivä ollut niin heti helposti napsahtaa kaljat auki. En ymmärrä mitä se kalja nyt siihen voi auttaa ja tuntuu vähintäänkin tekosyyltä vain ryypätä.

Ei se yksi kalja työpäivän jälkeen satunnaisesti ole ryyppäämistä. 

Vierailija
76/177 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvän fiiliksen takia varmaankin!

Parin tunnin hyvästä fiiliksestä seuraa monen päivän tai viikon masennus ja ahdistus, ei kannata.

Eihän tarvitse kaksin käsin kiskoa, vähempikin riittää. Eikä tarvitse ottaa ollenkaan, jos seuraukset ovat ikävät. Mä nautin siitä, että ylimääräinen hälinä aivoissa rauhoittuu, tajunnantila muuttuu ja sallii musiikista tai luonnosta nauttimisen. Esimerkiksi voin taskumattini kanssa istua pitkäänkin laiturilla horisonttia katsoen. Voin kuulla ja nähdä luonnon, tuulen, linnut, meren, kuunvalon leikin vedessä. Haistaa tietoisesti syksyn tuoksun. Seurana mulla on tietenkin parasta mahdollista, oma koira. Selvinpäin en istuskele vaan touhuan. Onko tämä ongelma jollekin? Mulle ei.

Vierailija
77/177 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin annettu selitys päihteilylle, joten sanotaanpa: Suorituskyvyn parantaminen.

Eli päihteillä parannetaan omaa suorituskykyä johonkin tilanteeseen, esim.

- Lisätään keskittymiskykyä ja aivotoiminnan nopeutta sekä luovuutta, jotta voidaan tehdä töitä nopeammin ja paremmin.

- Muutetaan oma olo seuralliseksi, jotta voisi olla parempi seuramies juhlissa.

Mikä onkaan tarkoitus, niin siihen yleensä löytyy lääke. Päihteet on aika laaja käsite. Toki pitkässä juoksussa päihteillä lääkitseminen tai juhliminen alkaa tuottaa ikäviä sivuvaikutuksia ja riippuvuutta. Mutta monella on jonkin pituinen kuherruskuukausi (voi kestää vuosiakin) päihteiden parissa, jolloin hyödyt ovat haittoja suuremmat. Tässä piileekin se ansa; ihminen kuvittelee esim. yhden vuoden huumeiden käyttämisen jälkeen että 'eihän minulle näköjään tästä niitä ikäviä seuraksia tulekaan'. Ja kyllähän jotkut tuon homman handlaakin läpi elämänsä mutta aika iso osa tippuu kuiluun.

Vierailija
78/177 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei Jeesusta elämässä, ei rauhaa.

Jeesuksen juhlissa nautittiin viiniä. Minä nautin myös. Käyn messussakin toisinaan muistamassa vapahtajaa.

Vierailija
79/177 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Traumat ja pitkältä ajalta patoutuneet tunteet, joita ei olla osattu käsitellä ja purkaa asianmukaisesti aikanaan. Kyllähän se sekoilun tarve yleensä vähenee, kun istuskelee meditaatioasennossa kaikessa rauhassa pari vuotta, ja saa pahan olonsa käsiteltyä ja purettua. Mutta yhteiskunat ei salli tällaista, ennemminkin vaan lisää ruoskaa perseelle ja mitä lujempaa menee niin sitä parempi, suunnasta viis

Vierailija
80/177 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten joku koulutettu perheen isäkin vetää väkisin niitä viikonloppu kännejään?

En ymmärrä, pakko muka jatkaa tuota teiniporukalla opittua tapaa, nyt on viikonloppu, nyt otetaan viinaa?

Ymmärtäisi jos tämä tapahtuisi vain jossain kouluttamattomien vait-rässien piirissä mutta ei.

Todella uskomatonta, tässä miehet ovat ehdottomasti naisia tyhmempiä.

T mies henkilö

Kaappihomoseksuaalisuus, jota toteutetaan tuollaisen fasaadin avulla. Poikaporukalla keräännytään "hyvältä tuntuvien" juttujen äärelle. Aidosti miehekäs mies ei koe mitään vetoa poikaporukoihin