Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi niin monella ihmisellä on tarve päihtyä? Täyttävätkö he jonkinlaista tyhjiötä sisällään?

Vierailija
22.10.2024 |

Monesti päihteidenkäyttäjät perustelevat, että "se on kivaa". No on varmasti joo, mutta kyllä pitää osata selvinpäinkin olla kivaa ja yleensä nousuja seuraa myös laskut ja se ei ole kenenkään mielestä kivaa.

Kommentit (177)

Vierailija
21/177 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku hakee lohtua päihteistä, toinen muiden hyväksynnästä, kolmas virtuaalimaailmasta ja joku taas jostain ihan muusta pakkomielteestä.

Se on elämää.

Joo, ja viides ihan vain elelee elämäänsä. Ei itsensä turruttaminen ole mikään normaalitila.

Jatkuvan vitutuksen siis pitäisi antaa olla se normaalitila.  Mieluummin otan jotain kuin olen aina hermot paskana.

Pitäisköhän sun etsiä jotain terveempiä keinoja hillitä vitutusta?

Sellaisia ei ole. Vain päihteet tai siis nautintoaineet auttaa. 

No onhan niitä vaikka kuinka. Kokeilisit esim. meditointia.

Vierailija
22/177 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä ainakaan. Minä vaan ajoittain tykkään päihtymyksen tunteesta, sellaisesta euforiasta. En mitenkään pakonomaisesti sitä hae, en lääkitse sillä mitään huonoa oloa jne. Mutta välillä tuntuu mukavalta ottaa kännit, samoin kuin välillä tuntuu mukavalta vaikka syödä suklaata. Kumpikaan ei ole elämälle välttämätöntä, kummankaan käyttö ei ole itselläni jatkuvaa tai pakonomaista, mutta kummastakin saan kohtuudella käytettynä iloa. Ja miksi luopua jostain mistä on iloa, mutta ei (oikein käytettynä) käytännössä haittaa?

Päihteitä ei voi käyttää oikein sillä pienestäkin määrästä on haittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/177 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ollenkaan pidä päihtymyksen tunteesta, humalasta puhumattakaan. Mutta viini on yksinkertaisesti hyvää.  Sitä ei ole alkoholittomana ( kuraa on, sitä ei voi viiniksi sanoa). Oluen juon alkoholittomana.  Yritän välttää hiprakkaakin, mutta joskus sitä ei voi välttää, kun on hyvää viiniä illallisella.

Vierailija
24/177 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teistä nalkuttajista yksikään parisuhteessa? Kestääkö kukaan mies teitä?

Alkoholi vie estoja. Suomalaisella ei ole tapana höpöttää niitä-näitä ventovieraalle. Muutaman oluen jälkeen tilanne muuttuu.

Vierailija
25/177 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on vaan kivaa. Iloinen nousuhumala ja tuntuu että kaikki on mahdollista. 

Vierailija
26/177 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalisesti juodessa on joskus hauska päihtyä yhdessä ja nauttia aivot narikkaan -illasta. Joskus yksin ollessa juon myös, jos haluan sammuttaa aivot. Viimeksi siivouspäivänä join valkkaripullon yksin kotona, ihan vain siksi että inhoan siivoamista ja olin viivytellyt sitä liian pitkään. Tämä meni vähän spurgumeiningillä eli jokaisen ikävän siivoushomman jälkeen kävin keittiöstä shottilasillisen viiniä ja sitten jatkoin siivousta. Yksin asuvana elämänkumppanini eli kissa ei välitä vaikka vetäisin pullon päivässä.

Juon päihtymiseen asti ehkä kerran tai kaksi kuukaudessa.

Vierailija
27/177 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvän fiiliksen takia varmaankin!

Tämä. Sellainen kiva pieni nousu tuntuu hyvälle. Ei sen kummempaa. 

Vierailija
28/177 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä ainakaan. Minä vaan ajoittain tykkään päihtymyksen tunteesta, sellaisesta euforiasta. En mitenkään pakonomaisesti sitä hae, en lääkitse sillä mitään huonoa oloa jne. Mutta välillä tuntuu mukavalta ottaa kännit, samoin kuin välillä tuntuu mukavalta vaikka syödä suklaata. Kumpikaan ei ole elämälle välttämätöntä, kummankaan käyttö ei ole itselläni jatkuvaa tai pakonomaista, mutta kummastakin saan kohtuudella käytettynä iloa. Ja miksi luopua jostain mistä on iloa, mutta ei (oikein käytettynä) käytännössä haittaa?

Päihteitä ei voi käyttää oikein sillä pienestäkin määrästä on haittaa.

Älä jaksa. 

Vierailija
29/177 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku hakee lohtua päihteistä, toinen muiden hyväksynnästä, kolmas virtuaalimaailmasta ja joku taas jostain ihan muusta pakkomielteestä.

Se on elämää.

Joo, ja viides ihan vain elelee elämäänsä. Ei itsensä turruttaminen ole mikään normaalitila.

Jatkuvan vitutuksen siis pitäisi antaa olla se normaalitila.  Mieluummin otan jotain kuin olen aina hermot paskana.

Pitäisköhän sun etsiä jotain terveempiä keinoja hillitä vitutusta?

Sellaisia ei ole. Vain päihteet tai siis nautintoaineet auttaa. 

No onhan niitä vaikka kuinka. Kokeilisit e

Kokeilisit itse vaikka heroiinia, niin tietäisit että ei ole yhtään sama asia.

Vierailija
30/177 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se kaverien kanssa kaljalle meno on viikon kohokohta :D

Vierailija
31/177 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päinvastoin. Kun sisällä, päässä , liikkuu liikaa kaikenlaista ja on stressiä, niin tyhjennän sisukseni (ihan kirjaimellisestikin) ja mieleni, re-boottaan ne juomalla hiukkasen liikaa viiniä välillä.

Vierailija
32/177 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ihmettelen eniten niitä, joilla perhe, työ ja muuta sosiaalista, mutta juovat silti. Itse juon yksinäisyyteen. 

Vierailija
33/177 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Energiatyhjiötä täytän 

Vierailija
34/177 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan juoda itsekseni. En ole alkoholisti. Juon max 2 krt kk. Ja melkein aina yksin Laatuseurassa siis

Vierailija
35/177 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
36/177 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös monet eläimet päihtyvät tarkoituksella. Joten ehkäpä raittius onkin se outo poikkeama?

Vierailija
37/177 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaverissa ärsyttää se kun vähänkään on raskas päivä ollut niin heti helposti napsahtaa kaljat auki. En ymmärrä mitä se kalja nyt siihen voi auttaa ja tuntuu vähintäänkin tekosyyltä vain ryypätä.

Se on toki totta että tuollainen käyttö on vaarallista, tulee helposti riippuvuus koska raskaita päiviä elämässä riittää... Mutta siis kyllähän se siihen auttaa, kun pieni seitinohut nousuhumala muuttaa "velatkin saataviksi", väsyneen tympääntyneisyyden miellyttäväksi tyytyväisyydeksi. Eli lyhyellä tähtäimellä tosiaan auttaa, olo paranee heti, eikä tarvi jaksaa tehdä muuta kuin avata tölkki tai pullo ja juoda - raskaan päivän jälkeen ei välttämättä jaksa esim. lähteä liikkumaan saadakseen hyvän olon.

Mutta ne huolet ja raskaudet odottaa taas seuraavana päivänä ja olo on vain krapulaisempi ja huonompi.

Vierailija
38/177 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaverissa ärsyttää se kun vähänkään on raskas päivä ollut niin heti helposti napsahtaa kaljat auki. En ymmärrä mitä se kalja nyt siihen voi auttaa ja tuntuu vähintäänkin tekosyyltä vain ryypätä.

Se on toki totta että tuollainen käyttö on vaarallista, tulee helposti riippuvuus koska raskaita päiviä elämässä riittää... Mutta siis kyllähän se siihen auttaa, kun pieni seitinohut nousuhumala muuttaa "velatkin saataviksi", väsyneen tympääntyneisyyden miellyttäväksi tyytyväisyydeksi. Eli lyhyellä tähtäimellä tosiaan auttaa, olo paranee heti, eikä tarvi jaksaa tehdä muuta kuin avata tölkki tai pullo ja juoda - raskaan päivän jälkeen ei välttämättä jaksa esim. lähteä liikkumaan saadakseen hyvän olon.

Mutta ne huolet ja raskaudet odottaa taas seuraavana päivänä ja olo o

Krapula tulee, mutta minä määrään päivän!

Vierailija
39/177 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun vituttaa koko ajan,on ryypättävä..

Vierailija
40/177 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä fiilis, rentous. Aivot vapaalle!