Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kohtalotovereita? Paastosokeri korkea vaikka lääkitys

Vierailija
22.10.2024 |

Metforem ja Jardiance. Mitä seuraavaksi kokeillaan?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle annettiin vaihtoehdoiksi Rybelsus (kallis) tai insuliini (halpa). Valitsin Rybelsusin ja puolen vuoden jälkeen nyt sokeriarvot hyvät.

Vierailija
2/16 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle annettiin vaihtoehdoiksi Rybelsus (kallis) tai insuliini (halpa). Valitsin Rybelsusin ja puolen vuoden jälkeen nyt sokeriarvot hyvät.

Kauan sitä Rybelsusia otetaan? Onko elinikäinen lääke? Jostain oon lukenut, että olis vain noin vuoden "kuuri" mutta mihin ne syyt muka katoaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ollut puhetta lääkärin kanssa kestosta. Kävin just kontrolliverikokeissa ja sais nähdä soittaako lääkäri vai tuleeko vain kommentit Kantaan.

En tiedä voisiko ylipainoisilla laihtuminen (jota Rybelsus edesauttaa) vaikuttaa sokeriarvoihin parantavasti. Onhan joillain diabetes mennyt remissioon laihtumisen myötä. Mun kohdalla tämä tuskin toteutuu, koska en ollut lihava aloittaessa lääkitystä ja tästä syystä en myöskään saa siitä kelakorvausta.

Vierailija
4/16 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla laski Rybelsuksella paino ja verensokeri, mutta piti lopettaa sivuvaikutusten takia.

Vierailija
5/16 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko saanut ruokavalio-ohjausta? Siis yksinkertainen vinkki: Älä pidä liian pitkää paastoa yöaikana, sillä joillain nousee sokeriarvo hyvin nopeasti jo aamuyön tunneista alkaen. Illalla runsas proteiinipitoinen iltapala/päivällinen. Nämä oli vinkit mitä sain itse, tosin raskausaikana. 

Vierailija
6/16 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko saanut ruokavalio-ohjausta? Siis yksinkertainen vinkki: Älä pidä liian pitkää paastoa yöaikana, sillä joillain nousee sokeriarvo hyvin nopeasti jo aamuyön tunneista alkaen. Illalla runsas proteiinipitoinen iltapala/päivällinen. Nämä oli vinkit mitä sain itse, tosin raskausaikana. 

Viimeyönä mittasin yöllä ja oli 7,6 ja aamulla ylös noustessa 6,4. Ja illalla soin viimeksi klo 19.30.

Vierailija
7/16 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
8/16 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin sain Metformiinin ja Jardiancen lisäksi Rybelsuksen. Se normalisoi nopeasti sokeriarvot.

Vierailija
9/16 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viimeyönä mittasin yöllä ja oli 7,6 ja aamulla ylös noustessa 6,4. Ja illalla soin viimeksi klo 19.30.

Diabeetikoille hyvät arvot. Panosta ruokavalioon, mutta älä syö hiilihydraattia niin paljoa mitä ohjeissa lukee. Riittää 100-150g/pvä.

Vierailija
10/16 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla laski Rybelsuksella paino ja verensokeri, mutta piti lopettaa sivuvaikutusten takia.

Mitä sivuvaikutuksia sinulle tuli?

Vierailija
11/16 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkitys ei poissulje 2-tyypin diabeetikolle sopivan ruokavalion noudattamista. Itse sain sokeriarvot kohdalleen ruokavaliolla ja painon pudotuksella, lääkitystä eb tarvinnut ollenkaan. 

Vierailija
12/16 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunta, liikunta ja liikunta. 

Vierailija
13/16 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun paastokeri on korkea, koska haiman erittämä insuliini ei riitä elimistön tarpeeseen ja siksi maksa alkaa tehdä yöllä glukoosia.

Vierailija
14/16 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla on ylipainoa, niin laihduttaminen riittää normalisoimaan sokeriarvot. Silloin et tarvitse kolmatta lääkettä.

Vierailija
15/16 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sinulla on ylipainoa, niin laihduttaminen riittää normalisoimaan sokeriarvot. Silloin et tarvitse kolmatta lääkettä.

Jardiancen aloittamisen jälkeen painoa on lähtenyt 10 kg (vuosi takana alemmalla painolla). Ei tunnu riittävän. Pitää varmaan jatkaa painon pudottamista.

Vierailija
16/16 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinun paastokeri on korkea, koska haiman erittämä insuliini ei riitä elimistön tarpeeseen ja siksi maksa alkaa tehdä yöllä glukoosia.

Rasvamaksa aiheuttaa sitä, että maksa alkaa tuottaa yöllä paastossa ylen määrin glukoosia. Keskivartalolihavuus viittaa rasvamaksaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän neljä