Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vielä lähes 60-vuotiaana valtava tarve miellyttää vanhempiani

Vierailija
21.10.2024 |

Mistä tällainen voi johtua. Kaikki elämäni ratkaisut teen siltä pohjalta, että miellytän vanhempiani, ja jatkan heidän elämäänsä. Mikä voi olla syynä? Onko kenellekään tuttu juttu?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/5 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko psyykkisesti irrottautunut vanhemmistasi? Oletko käsitellyt perhedynamiikkaa ja rooliasi perheessä? Oletko taloudellisesti tms riippuvaisessa asemassa? Olisiko jämäkkyydestä negatiivisia seurauksia, menisikö välit poikki, tulisiko huutoa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läheisriippuvuus, kiintymyssuhdehäiriö tms. Mutta ajattele että olet eri henkilö. Olet eri kuin kukaan tai mikään muu. Vedä huomio itseesi.

Vierailija
4/5 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti ei. Aikuisiässä, vielä 10 vuotta kotoa muutettuani, kyllä tein elämässäni valintoja, joita tiesin minulta odotettavan. Kun minä olen 60 v. olen luultavasti itsekin jo haudassa, silloin 62 v kuollut isäni on ollut haudassa jo 25 vuotta ja 61 v. kuollut äitini ollut haudassa jo 20 v. Mutta tiettyä helpotusta tunnen tässä kohtaa, kun ystävieni vanhemmat alkavat kuolla. Itselläni se on kaikki jo käsitelty. Ainoa läheiseni on 23 v tyttäreni, jonka kuolemaa tällä hetkellä pelkään.

Vierailija
5/5 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus vaaditaan esim pitkä terapiatyö, jotta saa kasvatettuaan itselleen vahvan sisäisen tuen eikä tarvitse etsiä tukea ulkopuolelta. Vanhempien mielipide kyllä useille on tärkeä läpi elämän.