Keskustalaiset tyrmistyivät Pekka Aittakummun loikkauksesta Hän ei tajua, minkä teki
Kuvassa Riikka Purra peukalo pystyssä ja naama virneessä, sai käännytettyä yhden eksyneen hullun Saksikäsileikkiin.
Kommentit (79)
Vierailija kirjoitti:
Kepulaiset ovat oikeassa. Voiko lestadiolainen Persu tietää mitä tekee? M50
Yksikään Entinen äänestäjä ei äänestä sitä ....moukka luulee että persuissa pääsee Brysseliin ...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskusta taantuu pienpuolueenksi. Moni tulee vielä siirtymään sieltä persuihin
Miettikää mitä persmäkeä ovat laskeneet! Muutama vuosi niin Sipilä oli pääministeri.
Sipilä otti persut hallitukseen, ja siinä meni suosio.
Nyt Orpo otti persut hallitukseen, ja kokoomuksen kannatus laskee koko ajan.
Ne eivät opi, että jos ottaa apinat sirkuksen areenalle, ne kakkii joka paikan.
Minun mielestä tämä loikkaus oli virhe. Olisi kannattanut olla puolueessa ja vaikka siellä laidalla ja tuoda omaa näkemystään julki. Onhan monessakin puolueessa eri laidan kulkijoita. Ääriesimerkki RKP ja myös SDP:ssä on oikeisto- ja vasemmistolaitaa.
Suomen vihvas teko kirkot vaviskaa,Norjasta tullut yhteiskristillinen julkilausuma.Woketusta ja kaikki siihen liittyvä kiellettettävä.
Kukaan ei voi pakottaa ketään pysymään puolueessa mikä ei tunnu omalta. Muutenkin pitää olla hereillä että ei kahlitse kenenkään oikeutta omiin valintoihin sen perusteella että itse ajattelee jotenkin muuten. Toinen saa kokea eri tavalla. Vanhemmilla ei myöskään pitäisi olla niin suuri oikeus päättää lasten puolesta asioita. Tämmöinen kannanotto oli HS:n mielipidepalstalla:
"Kun koulun liikuntatunnilla oli tanssia, minua ahdisti. Piti toimittaa opettajalle vanhempien ilmoitus, etten vakaumukseni vuoksi osallistu liikuntatunnille. Tämän lisäksi yritin vielä keksiä luokkakavereille tekosyyn sille, että tanssimisen sijaan menenkin lenkille.
Vanhoillislestadiolaisen kodin lapsena en osallistunut tanssitunneille, teatterikäynteihin, koulussa järjestettäviin konsertteihin enkä kevätretkille sirkukseen. Opettajat kunnioittivat vakaumustamme. Kaikesta perusopetuksesta poikkeavasta toiminnasta lähti kotiin tieto, jotta vanhemmilla olisi mahdollisuus päättää osallistumisestani. Monta kertaa vuodessa kannoin opettajalle lappusen, jossa kerrottiin, etten osallistu tulevaan tapahtumaan tai retkeen.
Aikuisten päätöksenteossa jäi huomiotta lapsi, joka yritti pysyä mukana tärkeässä vertaisryhmässä ja pelkäsi, että kaverit huomaavat toistuvan poisjättäytymisen ja alkavat kysellä ja kiusata. Minulta ei kysytty, olisinko halunnut osallistua toimintaan muiden lasten kanssa. En ymmärtänyt, miksi en saa mennä teatteriin, mutta koulussa vierailevaa taikuria sain mennä katsomaan. Valinta oli vanhempieni, ei minun.
Peruskoulu tasoittaa erilaisista taustoista tulevien lasten tietä yhteiskuntaan. Koulu kerää rikkaat ja vähävaraiset, kantasuomalaiset ja maahanmuuttajat yhteen keräämään tietoja ja valmiuksia elämää varten. Oppivelvollisuuden ohella pitäisikin puhua oppimisoikeudesta.
Lapsella on oikeus oppia ja osallistua monipuoliseen opetukseen. Vanhempien oikeus toteuttaa elämänkatsomustaan ja vakaumustaan ei saisi ajaa lapsen oppimisoikeuden edelle. Vanhemmilla ei pitäisi olla oikeutta evätä lapseltaan kasvatuksen asiantuntijoiden hyväksi katsomia ja opetussuunnitelmaan kirjattuja sisältöjä.
Olen edelleen aktiivinen vanhoillislestadiolaisessa herätysliikkeessä käyn seuroissa ja osallistun liikkeen toimintaan. Jos joskus saan lapsen, toivon hänen luottavan samaan Jumalaan, johon itse turvaudun.
Hengellinen kasvatustyö ei voi kuitenkaan edellyttää sitä, että rajoittaisin lapseni osallistumista koulun tuottamiin opetussisältöihin. Vanhempana huolehtisin lapseni kotikasvatuksesta, mutta koulunkäyntiin liittyvien opetussisältöjen pitäisi olla ammattilaisten, ei minun päätettävissäni.
Lestadiolaiskodin lapsi"
Miten pappi viihtyy Persuissa kun ovat niin kovia kiroilemaan? Taitaa joka toinen sana olla kirosana? Etenkin varapuheenjohtaja ..saa*****na pensa on kallista ......saat*******na pensanhinta:(
Vierailija kirjoitti:
Suomen vihvas teko kirkot vaviskaa,Norjasta tullut yhteiskristillinen julkilausuma.Woketusta ja kaikki siihen liittyvä kiellettettävä.
Ai Norjasta tullut jokin kirkollinen lausunto? Siellä on sitten metallibändeillä kohteita.
Norjassa on nyt normaali biologia.Mitäs meidän, piispa Luoma siihen sanoo?
Vierailija kirjoitti:
Keskusta on liukunut sairaaseen äärivasemmistoon, joten on tietenkin selvää, että fiksut tolkun ihmiset haluavat hypätä pois tuosta verenpunaisesta, palavasta junasta.
WOKE, DEI ja sopeutumattoman maahanmuuton edistäminen, on nykykeskustalle tärkeämpää kuin tavallisen kansan edun ajanminen.
Alfaihmiset päättävät itse mikä on paras tapa toimia. Heidän ei tarvi nöyristellä ja kysyä muilta lupaa tehdä asiat kuin itse haluavat.
Vierailija kirjoitti:
Alfaihmiset päättävät itse mikä on paras tapa toimia. Heidän ei tarvi nöyristellä ja kysyä muilta lupaa tehdä asiat kuin itse haluavat.
😂😂😂
Siis käytännössä kuten Halla-aho ja äärioikeiston venäläisiä salaliittoja pursuavat nettisivut sanoo.
Vierailija kirjoitti:
Keskusta on liukunut sairaaseen äärivasemmistoon, joten on tietenkin selvää, että fiksut tolkun ihmiset haluavat hypätä pois tuosta verenpunaisesta, palavasta junasta.
Keskusta luulee että wokettamalla ja hyvesignaloimalla saa kannatusta vihervasemmiston tapaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskusta luulee että wokettamalla ja hyvesignaloimalla saa kannatusta vihervasemmiston tapaan.
Persut luulee, että wokea hokemalla ja vihapuheella saa kannatusta.
Kannatus laskenut 5 % vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Ja punakaarti raivoaa taas.
Keskustasta loikkaus kokkareiden yli vielä oikeammalle ja saat jotenkin punakaartin siihen sekoitettua? Taidat nähdä ja kuulla ihan omiasi. Hupaisaa Puuttui vain mutkumarin😀
Mikä yhdistää ihmisiä, jotka pääsevät elämässä pitkälle ja ovat tyytyväisiä siihen? Se että he uskaltavat tehdä päätöksensä itse kyselemättä muilta lupaa. Jos elää muiden mielen mukaan, kerää sillä mielee vain kateutta, katkeruutta ja kyräilyä.
Vierailija kirjoitti:
Vai voisiko olla niin ettei uppoavaan laivaan jäävät kepulaiset tiedä?
Siis Kepuhan on nousussa ja ohittaa kohta Kokoomuksen. Aittakumpu sen sijaan siirtyi Riikan uppoavaan velkalaivaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei oo tainnut, koskaa käydä niin että kukaan loikkaisi vasemmalle....miksiköhän näin?:)
Maataloustuet ja yritystuet ovat niitä parempien ihmisten tukia. Niissä ei ole köyhyyden leimaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai voisiko olla niin ettei uppoavaan laivaan jäävät kepulaiset tiedä?
Siis Kepuhan on nousussa ja ohittaa kohta Kokoomuksen. Aittakumpu sen sijaan siirtyi Riikan uppoavaan velkalaivaan.
12,5% kannatuksella? Juu, ihan kohta mennään kokoomuksen edelle! 😂
Omassa (maalais)suvussani ollaan ennen äänestetty Keskustaa, mutta monet ovat siirtyneet Persujen kannattajiksi. Keskusta ei enää tue perinteisiä suomalaisia arvoja, vaan ovat lähteneet vihervasemmiston woketukseen mukaan. Siksi oli itsellenikin helppo päätös vaihtaa Persuihin, jotka tekevät politiikkaa oma maa ensin -periaatteella.
Ei oo tainnut, koskaa käydä niin että kukaan loikkaisi vasemmalle....miksiköhän näin?:)