Kummilapset toivovat lahjaksi rahaa tai lahjakortin
Kyseessä 14v poika ja 12v tyttö. Kuinka paljon antaisitte rahaa tai minkä arvoisen lahjakortin?
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pojalle satanen, tytölle muutama kymppi.
Ja ennen kuin rupeatte alapeukuttamaan, muistakaa, että pojalla se rahan tarve on aidompi ja järkevämpi.
Miten niin pojilla se on tai olisi aidompi ja tai järkeväåi? - Ihan uteliaisuudesta kysyn.
Kummisetä
Pojan rahasta iso osa menee mopon hankintaan ja ylläpitoon, mikä mahdollistaa hänelle vapaamman kulkemisen ja laajemmat sosiaaliset verkostot.
Tyttö ostaa meikkiä, koska tiktokissa käskettiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja ennen kuin rupeatte alapeukuttamaan, muistakaa, että pojalla se rahan tarve on aidompi ja järkevämpi.
Pojat pistää sen tyttöjä useammin nautintoaineisiin, joten ei pojalle mitään. Tytör meikkeihin, jotka kalliita.
Meiki pois!
Vierailija kirjoitti:
Raha vaikuttaa aina jotenkin pienemmältä kuin lahja. Kolmekymppiä tuntuu aika pieneltä, mutta hyvällä tuurilla samalla summalla voi ostaa kivankin lahjan.
Mutta onko se lahjan saajastakin oikeasti kiva? Tunnen oman kummilapseni aika hyvin, mutta nyt kun hän on jo teini, niin sopivaa lahjaa on vaikea keksiä. Tiedän, että hän tykkää shoppailla kosmetiikkaa Normalista (ja se on samalla ajanvietettä kavereiden kanssa), mutta en osaisi ostaa sieltä juuri sitä mitä hän haluaa. Onneksi on lahjakortit.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Luulin että ei enää olisi ihmisiä jotka ajattelee kuin noin sata vuotta sitten,eli tytöt ei ole mitään mutta pojat on.
Rahat menee kuitenkin päihteisiin ja huumeisiin eli en antaisi yhtään. Kauniin kortin antaisin kyllä muistoksi heille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Luulin että ei enää olisi ihmisiä jotka ajattelee kuin noin sata vuotta sitten,eli tytöt ei ole mitään mutta pojat on.
Siskoni tyttären ja pojan syntymäpäivät ovat viikon erolla toisistaan. Lasten mummi lähetti pojalle satasen ja sanoi, että osta siitä "Siirille" vaikka tikkari.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raha vaikuttaa aina jotenkin pienemmältä kuin lahja. Kolmekymppiä tuntuu aika pieneltä, mutta hyvällä tuurilla samalla summalla voi ostaa kivankin lahjan.
Mutta onko se lahjan saajastakin oikeasti kiva? Tunnen oman kummilapseni aika hyvin, mutta nyt kun hän on jo teini, niin sopivaa lahjaa on vaikea keksiä. Tiedän, että hän tykkää shoppailla kosmetiikkaa Normalista (ja se on samalla ajanvietettä kavereiden kanssa), mutta en osaisi ostaa sieltä juuri sitä mitä hän haluaa. Onneksi on lahjakortit.
Normaali on teinityttöjen unelma. Voin vain kuvitella miten innoissani olisin itsekin teininä siellä käynyt ostoksilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normaali on teinityttöjen unelma. Voin vain kuvitella miten innoissani olisin itsekin teininä siellä käynyt ostoksilla.
Normal*
En mäkään mitään meikkiostoksia haluaisi olla rahoittamassa.
Eikö sillä lahjakortilla saa ostaa mitä itse haluaa.. ihme tämä tää on turhaa tää on turhaa.. toivottavasti kuolette kaikki nopeasti
Synttäri vain kun ei olla kauheasti tekemisissä
Vierailija kirjoitti:
Koska et halua saajan ilahtuvan lahjasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin pojilla se on tai olisi aidompi ja tai järkeväåi? - Ihan uteliaisuudesta kysyn.
Kummisetä
Pojan rahasta iso osa menee mopon hankintaan ja ylläpitoon, mikä mahdollistaa hänelle vapaamman kulkemisen ja laajemmat sosiaaliset verkostot.
Tyttö ostaa meikkiä, koska tiktokissa käskettiin.
Aika iso osa menee energiajuomiin, niillä sitä mopoa oikeasti ajetaan. Ei niinkään ajokortilla.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä11884 kirjoitti:
50e-100e riippuen omasta rahatilanteestani
Puolen päivän palkka? Tai kun on kaksi niin koko päivän. 20 € ihan maksimi.
20€ on nykypäivänä niin pieni summa, ettei sillä saa juuri mitään. Ja ainakaan itse en ostele kummilapsille lahjoja viikottain, joten 50€ ei ole iso summa antaa kerran vuodessa.
t. eri
Vierailija kirjoitti:
Minä kun annan rahaa lahjaksi, niin saaja saa sillä tehdä ihan mitä itse haluaa. Sehän siinä parasta onkin.
Olen antanut 50€ jouluna ja 50€ syntymäpäivänä. Satanen vuodessa ei ole minulle iso raha. Minulla on vain yksi kummilapsi.
Muistan erittäin hyvin, millaista nuorena oli, kun aikuiset naureskelivat niille asioille mitä minä pidin tärkeinä ja rahan arvoisina. Kertoivat, kuinka tyhmiin asioihin olivat itse tuhlanneet ja kuinka tyhmää minun oli tuhlata saamiani rahoja niin tyhmiin asioihin. En aio ikinä olla läheisille lapsille ja nuorille sellainen persläpi kuin minulle oltiin. Ostakoon koko rahalla vaikka ilmaa jos huvittaa, pääasia että ovat itse tyytyväisiä.
Jos synttärilahjasta kyse, niin 50e per nuppi + joku vanhempi kirja.
Jouluisin saavat sataset ja vanhan kirjan. Yleensä semmonen, mitä löytyy kaksi, että sitten keskustellaan lukemasta. Toiminut pienestä saakka.
Rippilahjaksi saavat korun ja reissun parhaan ja ainoan kummitädin kanssa Euroopassa. Alkuun idea oli käydä Raamatun maisemissa, mutta nyt ei mennäkään.
Kummilapsia siis kaksi. 10v ja 13v. Ennen se raha meni vanhemmille, että tarpeeseen käyttivät ihan sama, jos vaippoja tai toppapukuun. Kirjat kuitenkin jäi meidän läpikäytäviksi.
Lahjat pois!