On varmaan joidenkin mielestä hölmöä pitää wifiä kun on kerran puhelimessa netti
Itse vain koen wifin käteväksi koska käytän läppäriä paljon opiskeluiden vuoksi. Myös telkkarissa on wifi käytössä suoratoistojen vuoksi. Puhelimen netin jos jaan läppäriin, niin se kuluttaa puhelimen akkua. Mun netin käyttömäärällä pitäisi usein ladata puhelinta.
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs jos vaan pidät puhelinta johdon päässä aina kun käytät sitä tukiasemana?
Näin saa loistavasti tuhottua puhelimen akun nopeasti. Ei todellakaan tee hyvää akulle pitää sitä jatkuvasti latauksessa. Mulla pitää olla puhelimessa akkua kunnolla jäljellä kun lähden kotoa esim. työharjoitteluun tai töihin.
Ap
Tääläkin puhelimella on tehnyt näin viimeisen 3 vuotta ilman mitään ongelmia.
No se on sun asiasi. Mä en halua olla koko ajan lataamassa puhelinta. Wifi on helppo ja vaivaton.
Ap
No mitä sä sitten idio***otti kyselet jos se on kerran helppo ja vaivaton. Pitääkö tähänkin saada palstalaisten validointi?
Valokuitu tai muu kiinteä netti on wifilläkin vain tasaisempi, luotettavampi ja nopeampi kuin mobiilinetti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs jos vaan pidät puhelinta johdon päässä aina kun käytät sitä tukiasemana?
Näin saa loistavasti tuhottua puhelimen akun nopeasti. Ei todellakaan tee hyvää akulle pitää sitä jatkuvasti latauksessa. Mulla pitää olla puhelimessa akkua kunnolla jäljellä kun lähden kotoa esim. työharjoitteluun tai töihin.
Ap
Taidat olla teinari kun puhelinta pidät töissä mukana? Kai jauhat purkkaakin siellä "töissäsi"...?
Äly hoi älä jätä. En käytä puhelinta töitä tehdessäni, mutta puhelimessa on oltava tarpeeksi akkua kun lähden esim. työharjoitteluun lähes 100km:n päähän. Sehän olisikin hienoa jäädä tien päälle hajonneen auton kanssa jos ei ole puhelimessa akkua.
Olen ihan aikuinen nainen enkä tuollainen muka aikuinen kuin sä. Mä olen kirjoittanut asiallisesti mitä mä teen ja haluan ja sä tulet siihen vittuilemaan.
Ap
Minua lukuunottamatta meillä muut käyttävät wifiä aika vähän, puhelinjuttuja lähinnä. Muiden koneille on rakennettu oma sisäverkko eli ovat piuhan päässä suoraan. Nuorimmainen tuo opiskeluläppärinsä välillä wifi-purkin viereen tekemään jotain latauksia ja päivityksiä, kun hänen huoneessaan on heikko signaali, on pari paksua kantavaa betoniseinää välillä. Käyttää sen aikana pelikonettaan piuhan päässä. Meillä on siis taloyhtiönetti kunnon lisänopeuksilla ja se hakkaa puhelimen netit mennen tullen.
Vierailija kirjoitti:
"Ei kiitos. Mä en ainakaan osta mitään Samsungia.
Ap"
Olet siis niitä hölmöjä, jotka ostaisivat vaikka palan pskaa, jos siinä olisi oikea leima kyljessä. Otan osaa typeryytesi johdosta.
Oma viisi vuotta vanha Samsungini jaksaa oikein hyvin toimia tukiasemana koko työpäivän ajan kuumenematta ja ilman tarvetta ladata välillä. Itse asiassa tämä laite ei kuumene koskaan missään käytössä, eikä kuumennut edellinenkään Samsung.
Mikä sulla on hätänä kun pitää alkaa tuolla tavalla vittuilemaan? Mulla on kyllä joskus ollut Samsung ja se ei ollut hyvä. Samoin tyttären Samsung oli huono. On se kumma kun pitää vetää tuollaiset kilarit toisten puhelinmerkin valinnasta.
Ap
Meillä talon laajakaista maksetaan yhtiövastikkeessa, joten olisi hullua jättää se käyttämättä.
En halua kaupungilla näyttää kännykkäpelleltä joten surffaan ja sometan kotona laajakaistalla sen mitä tarvitsee.
Vierailija kirjoitti:
Meillä talon laajakaista maksetaan yhtiövastikkeessa, joten olisi hullua jättää se käyttämättä.
Ei kyllä pitäisi silti jakaa puhelimesta netti! Nih!
Kaikesta täällä saadaankin riita aikaiseksi. Tällä kertaa toisten netistä ja puhelimen merkistä.
Tähän ketjuun mahtunee minunkin kysymykseni.
Muutin tänne pikkukaupunkiin metsänlaitaan. Mukanani oli kymmenen vuotta vanha matkapuhelin, johon oli monta vuotta aiemmin palautettu tehdasasetukset. Sain sen siis käytettynä ja typötyhjänä. Puhelin sieppasi jostain wifin ja näytti minulle sen salasanan, joka ei varmasti ole minun keksimäni.
Täällä näkyy olevan puoli tusinaa naapurien wifiä, mutta kaikissa on tietysti oma salasanansa. Paitsi tässä yhdessä. Kenen wifi se on, ja miksi minun puhelimeni tietää sen salasanan? Operaattori on yhtä epätietoinen kuin minäkin.
Ja mitä minä voisin tällä wifillä nyt tehdä, kun se kerran näkyy tulleen jäädäkseen? :)
Vierailija kirjoitti:
Netin jakaminen puhelimesta rikkoo usein myös operaattorin sopimusehtoja (joita kukaan ei ilmeisesti lue) sen lisäksi, että se kuluttaa puhelinta ihan tarpeettomasti.
Sun olemassa olo rikkoo tyhmyyden rajoja. Jota kaikki ei aina ymmärrä.
Nykyluurit ovat jokatapauksessa yhteydessä tukiasemaan kokoajan (netti on puhelimesta auki) niin mitä eroa sillä on jos jakaa netin vaikkapa läppärille ja puhelin on latauksessa, on vaan puhelinmyyjien kusetusta, jos kaikki käyttäisivät nettiä jakamalla yhteyden luuristaan vähenisi erillisten nettiyhteyksien määrä sadoilla tuhansilla ja sitähän operaattorit pelkää.
Kaippa tuossa on eroja eri puhelinmerkkien välillä. Minulla neljä vuotta vanha Samsung, jota käytän säännöllisesti modemina. Käytössä lämpenee sen verran että kädellä tuntee, muttei kuumene. Akku vielä ok, noin neljä tuntia modemikäyttöä ilman latausta menee hyvin. 40% varaustilassa laitan latausjohdon kiinni tunniksi, jolla pärjää loppupäivän. Tuo 40% raja tulee siitä että olen puhelinasetuksissa laittanut osittaisen virransäästötilan alkamaan niiltä main, enkä tiedä miten tila vaikuttaa tiedonsiirtonopeuteen. Puhelimerkeissä on eroja.