Sampo Silvennoinen soitti lyhyen 10 minuutin puhelun lääkärille - 210 euron laskun
https://www.hs.fi/alueet/art-2000010767774.html
Kaverikapitalismi edistyy. Halutaan yhä enemmän ihmisiä käyttämään yksityisiä palveluita jotta nämä riistäjät voivat kupata sairaat ja raihnaiset kuiville.
Kommentit (46)
Lääkäreitä koulutettava runsaasti enemmän. Lääkäriliitto aiheuttanut tämän tilanteen kymmenien vuosien aikana.
Kyllä putkimieskin viikonloppuöinä maksaa. Erottaisin nyt tästä kaksi asiaa eli 100% viikonloppuiltakorvauksen ja 110e laskutuksen.
Kyseinen ortopedi, jokä tarinasta päätellen ei välttämättä ollult magneettikuvaa pyytänyt vaan ihan toinen, katsoi siis magneettikuvan, teki todennäköisesti siitä lausunnon ja soitti tuloksen. Ei erikoislääkäri tällaista nyt tee millään kymmenen euron korvauksella.
Suomessa yksityiset palvelut maksavat enemmän öisin ja viikonloppuisin. Se muuttuu vasta, jos saadaan sovittua ettei työntekijöille makseta yö- tai viikonloppukorvauksia. Voitte itse arvata kuinka todennäköistä on, että muuttuu.
Jouduin perumaan lääkärin vastaanottoajan 18 h ennen (lapsen sairastuminen, en saanut hoitajaa) ja osasin odottaa jotain laskua, mutta en ihan 210 euroa, mikä tuli. Oli vielä vasta erikoistumassa oleva, ei edes erikoislääkäri ja 20 min aika. Tuon jälkeen olen kantanut rahani muualle kuin Terveystaloon.
Muistattehan sen kun vastaantulija kysyi kadulla lakimieheltä "Paljonkohan kello mahtaa olla?" Ei olisi kannattanut 🙄
Tämä on nyt sitä mitä olette äänestäneet joten ei pidä valittaa.
Vierailija kirjoitti:
Jouduin perumaan lääkärin vastaanottoajan 18 h ennen (lapsen sairastuminen, en saanut hoitajaa) ja osasin odottaa jotain laskua, mutta en ihan 210 euroa, mikä tuli. Oli vielä vasta erikoistumassa oleva, ei edes erikoislääkäri ja 20 min aika. Tuon jälkeen olen kantanut rahani muualle kuin Terveystaloon.
Terveystalo mainittu. Eikä turhaan. Omat kokemukset sieltä sen kaltaiset, että en koskaan enää sitä käytä.
Eikö se ole normaalia että tuollainen luksuspalvelu maksaa? Jos on terveysvakuutus, jossa pääsee hoitoon kun haluaa ja saa ortopedin lausunnon lauantai-iltana, tottakai se maksaa! Se ihminen on opiskellut 12 vuotta jotta on päässyt siihen asemaan. Ei sitä ilmaiseksi tehdä.
Ohhoh!
Vastaava kokemus julkiselta. Mulla oli haavahoitoaika ja hoitaja halus, että lääkäri vilkaisee. Lääkäri tuli vilkaisi "hyvältä näyttää, ei tarvitse antibioottia" ja lähti. Vajaa minuutin pyörähdys ja lasku perään. 23e.
Ei niin kallis kuin esimerkissä, jossa voi odottaa laskua, kun yksityisellä asioi.
Mä koen, että multa olisi pitänyt kysyä, että voiko maksullisen lääkärin pyytää katsomaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokoomus on julkista terveydenhuoltoa leikkaamalla määrätietoisesti pyrkinyt juuri jutun kaltaiseen vapaaehtoisten vakuutusten tukemaan yksityiseen, amerikkalaismalliseen, terveydenhuoltoon.
Eli, hoitoa saa, jos on hyvin varakas tai työnantajan palkkaetuihin kuuluu terveysvakuutus.Tai jos näitä ei ole, pystyy maksamaan satojen eurojen sairaskuluvakuutuksen per nuppi kaikista perheenjäsenistä
Jos ei pysty maksamaan muutamien minuuttien puhelusta satoja euroja tai magneettikuvauksista tuhansia euroja - kotiin vaan kärvistelemään. Se on kykypuolueen tulevaisuudenvisio.
Mitä hourit tuhansien magneettikuvista, minulla maksoi 300 e ihan hiljattain ja miesystävältä alle 300 e
Hintahan riippuu siitä, mitä kuvataan. Yleisesti Terveystalon tiedoissa esimerkiksi lukee: Magneettitutkimusten hinnat ovat 519,60755,60 € sisältäen Kanta- ja palvelumaksun. Varjoaine on aina saatavissa ja sisältyy hintaan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä putkimieskin viikonloppuöinä maksaa. Erottaisin nyt tästä kaksi asiaa eli 100% viikonloppuiltakorvauksen ja 110e laskutuksen.
Kyseinen ortopedi, jokä tarinasta päätellen ei välttämättä ollult magneettikuvaa pyytänyt vaan ihan toinen, katsoi siis magneettikuvan, teki todennäköisesti siitä lausunnon ja soitti tuloksen. Ei erikoislääkäri tällaista nyt tee millään kymmenen euron korvauksella.
Suomessa yksityiset palvelut maksavat enemmän öisin ja viikonloppuisin. Se muuttuu vasta, jos saadaan sovittua ettei työntekijöille makseta yö- tai viikonloppukorvauksia. Voitte itse arvata kuinka todennäköistä on, että muuttuu.
Mutta tässä tapauksessahan veloituksessa selkeästi lukee, että se koskee puhelua. Se ei koske magneettikuvan katsomista, lausuntoja tms. Jos lääkäri tällaisesta veloittaa, pitää se mainita myös laskutuksessa, että asiakas tietää mistä maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokoomus on julkista terveydenhuoltoa leikkaamalla määrätietoisesti pyrkinyt juuri jutun kaltaiseen vapaaehtoisten vakuutusten tukemaan yksityiseen, amerikkalaismalliseen, terveydenhuoltoon.
Eli, hoitoa saa, jos on hyvin varakas tai työnantajan palkkaetuihin kuuluu terveysvakuutus.Tai jos näitä ei ole, pystyy maksamaan satojen eurojen sairaskuluvakuutuksen per nuppi kaikista perheenjäsenistä
Jos ei pysty maksamaan muutamien minuuttien puhelusta satoja euroja tai magneettikuvauksista tuhansia euroja - kotiin vaan kärvistelemään. Se on kykypuolueen tulevaisuudenvisio.
Mitä hourit tuhansien magneettikuvista, minulla maksoi 300 e ihan hiljattain ja miesystävältä alle 300 e
Hintahan riippuu siitä, mitä kuvataan. Y
Väliviivan pudotti pois.
no älkää soitelko minne sattuu huo lat.
Terveystalo siis ilmoittaa:
Hintahan riippuu siitä, mitä kuvataan. Yleisesti Terveystalon tiedoissa esimerkiksi lukee: Magneettitutkimusten hinnat ovat 519,60 euroa - 755,60 euroa sisältäen Kanta- ja palvelumaksun. Varjoaine on aina saatavissa ja sisältyy hintaan.
Vierailija kirjoitti:
no älkää soitelko minne sattuu huo lat.
Jos tarkkoja ollaan, se oli lääkäri, joka lopulta soitti, senkin huo la.
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama kokemus Mehiläisestä. Ei systeemit vaihtamalla parane.
Reklamaatiota perään. Mä sain jopa puolet hinnasta pois.
Vierailija kirjoitti:
Hei, tuosta sun kannattaa ehdottomasti reklamoida, kyllähän ne laskuttaa mitä tahansa. Kaikkeen ei tartte suostua, sulla oli täysin pätevä syy perua ajanvarauksesi kuluitta tai muutaman kympin laskulla.
Lakimiesten palkkiot suurempia. Hyvästä juristista ja lääkäristä kannattaa maksaa, huonosta ei.
Vierailija kirjoitti:
Eikö se ole normaalia että tuollainen luksuspalvelu maksaa? Jos on terveysvakuutus, jossa pääsee hoitoon kun haluaa ja saa ortopedin lausunnon lauantai-iltana, tottakai se maksaa! Se ihminen on opiskellut 12 vuotta jotta on päässyt siihen asemaan. Ei sitä ilmaiseksi tehdä.
Terveydenhuolto ei ole mitään luksuspalvelua.
Se miksi lääkäreiden palkat ovat niin korkeat suhteessa opiskeluaikaankin, johtuu lääkäriliiton aiheuttamasta lääkärivajeesta. Ei siitä, että olisi opiskeltu x-vuotta. Reippaasti lisää aloituspaikkoja lääkikseen, niin terveydenhuollon kulut saadaan järkevälle tasolle ja julkisellakin asiallista hoitoa.
Miksi ei menty julkiselle? Tosin siellä sairaanhoitaja sanoo, että pääsyä lääkärille ei ole ja tämä tieto maksaa noin 30 e.