Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Köyhien nyt on vain hyväksyttävä se tosiasia, ettei ole varaa kaikkeen kivaan.

Vierailija
21.10.2024 |

Jos haluaa jotain lisää, pitää olla valmis tekemään jotain asian eteen.

Kommentit (343)

Vierailija
321/343 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän se on. Hevoseton mies on huoleton mies. Minulle on kertynyt liikaa kaikkea ja nyt on luopumisen aika. Mitään en hanki lisää ja vanhoista velvotteista luovutaan. Lapsille jätän rahaa, en velvoittavaa omaisuutta. 

Vierailija
322/343 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo asumistuki leikkaus koskee kaikkia. 

Jos sairastut syöpään tai jalka murtuu niin et saa omistusasuntoon yleistä asumistukea, ei sitä saa sairaana eikä terveenä.

Ja keskituloisen sairaspäivärahaa leikataan ensi vuonna 300-400 kuukaudessa.

Ensi vuonna talvella kaikki kävelevät varovasti. 

Vuokralla asuva saa asumistukea, jos joutuu sairaslomalle. 

Eli tulee reilut säännöt. 

Jos omistat asunnon käyt sairaanakin töissä. 

Sairaana on käytävä töissä omistaa asunnon tai ei. Muuten ei pian ole työpaikkaa,  jossa käydä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/343 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkkeet olisi kiva ostaa. Ja lääkäriin päästä, sellaista kivaa olisi hyvä saada

Kelasta saa tukea jos rahat eivät riitä. En tiedä yhtäkään tapausta Suomessa etteikö ihminen saisi tarvitsemiansa lääkkeitä.

No mä en pysty aina ostamaan kaikkia lääkkeitä. Kelasta en saa mitään.

Minun suurin osa lääkkeistäni ovat niin tarpeellisia että ne on ylimmässä korvausluokassa ja maksan niistä sen 4.5€/lääke. Ja jos olisin työttömänä ja tulot olisivat pienemmät kuin lain minimi, maksaisi kela ne kyllä kokonaisuudessaan.

Vierailija
324/343 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rikkaiden tulee ymmärtää myös se että köyhätkin ovat ihmisiä ja asioita voi tehdä myös halvemmalla.

Rikkaan ei tarvitse ajatella köyhiä.

Jos on omalla työllään saavuttanut elintasonsa, voi nauttia kaikesta kivasta.

Niin puhutko Lauri Markkasesta vai mitä tarkoittat? Suurin osa rikkaista kun ei ole omalla työllä saavuttanut elintasoaan tässä maassa vaan syntymällä oikeaan perheeseen tai käyttämällä ulkomaista halpatyövoimaa.

älä selitä pummi .kyllä normaali kokoaikatyöllä tulee hyvin toimeen mut sun tuilla ei eikä tarviikkaan.

Älä selitä orja. Normaali kokoaikaisesti työtä tekevä t

Älä keuhkoa jostain hikisestä omakotitalosta perähikiällä, joka on totaalista ongelmajätettä. Helsingistä Bulevardin eteläpuolelta et saa mitään alle 10000/m2

Vierailija
325/343 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sairastut syöpään tai jalka murtuu niin et saa omistusasuntoon yleistä asumistukea, ei sitä saa sairaana eikä terveenä.

Vuokralla asuva saa asumistukea, jos joutuu sairaslomalle. 

Eli tulee reilut säännöt. 

Jos omistat asunnon käyt sairaanakin töissä. 

Sairaana on käytävä töissä omistaa asunnon tai ei. Muuten ei pian ole työpaikkaa,  jossa käydä.

En minä sairaana töihin kyllä mene. Miksi menisin? Olisi varmasti pitänyt sitten leikkauksen jälkeen lähteä osastolta töihin. Olin osastolla silloin viisi viikkoa ja olisi kyllä henki lähtenyt jos oisin sieltä poistunut. Töihin palasin kun olin toipunut. Että mikähän ongelma sinulla on sairaustapauksissa työnantajan kanssa? 

Vierailija
326/343 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Latvaviat ja läskisairaudet eivät ole mitään oikeita sairauksia. Ensimmäinen on wokehörhöilyä ja toista voi hoitaa laihduttamalla ja samalla säästyy rahaa

Latvavikoja on puustossa. Sinulla taas on vikaa tietotasossa ja ymmärryksessä mutta ei kai sitä voi kovin paljoa odottaa vauvapalstalle kirjoittavalta "lääketieteen ammattilaiselta." 

Vierailija
327/343 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rikkaiden tulee ymmärtää myös se että köyhätkin ovat ihmisiä ja asioita voi tehdä myös halvemmalla.

Niin puhutko Lauri Markkasesta vai mitä tarkoittat? Suurin osa rikkaista kun ei ole omalla työllä saavuttanut elintasoaan tässä maassa vaan syntymällä oikeaan perheeseen tai käyttämällä ulkomaista halpatyövoimaa.

Tämä ei todellakaan pidä paikkaansa. Suurin osa maailman rikkaista, joita Suomessa on vähän, ovat oikeasti tienanneet rahansa itse. Myös miljardöörit. Rikkaan määritelmä on 30 miljoonaa dollaria varallisuutta vakituisen asunnon lisäksi. Älä sotke kohtalaisesti toimeentulevia, varakkaita

Juttusi ei pidä olleenkaan paikkaansa. Sinä nyt sotket rikkaat ja kohtalaisesti toimeentulevat keskenään. Suomessa suurin osa rikkaista on juuri nääitä rikkaaksi syntyneitä Herlinejä, Lindströmejä ym. Pieni osa oikeasti rikkaista miljonääreistä on omalla työllä Suomessa tullut rikkaaksi ja suurin osa syntymällä rikkaaksi.

Vierailija
328/343 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai onko tuo nyt sitä kun lähikaupasta ei löytynyt suosikkituotteestani sitä kalliimpaa versiota?

Hehheh naurattaa ihmisten kauhisteltu sille, joka on nirso, vaikka ei ole hyvätuloinen. 

Itseltäni on kauhisteltu mm. sitä että en oluista juo sitä viimeisintä senttilitraa. Kerran kylässä eräs katsoi paheksuvasti. Jotenkin huvittavaa mielestäni. 

Joku tekee joskus jotain tuhlausta olkoon tulot 1€ tai 10000€. Hassua puuttua tuollaisiin. 

"Nonnii tuhlaa vaa ja älä yhtään ksto miten ja mihin pistät ja katsotaan miten menee..."

En ole ikinä väittänytkään, että noin pitäisi olla ja siitä on todella monta vuotta kun olen joidenkin yleisten kriteereiden mukaan arsinaisesti tuhlannut.

Menee jo vähön liian pitkälle, jos närjäsrytään siitä että ei syö vaikka juuston kuivaa ensimmäistä palaa. Jos joku oikeasti ottaa merkkinä ylinirsoudesta tai tuhlauksenq niin hehheh. 

Itsestäni on kai huhuttu että naureskelisin muka toisten säästäväisyydelle, mutta ei se ihqn niin ole ollut. Tai jos väitetään että jollain ei ole tarpeeksi ymmärrystä köyhempiään kohtaan niin milläköhön perusteilla tuo sitten näkyy? 

Ensinnäkin en ole ikinä naureskellut toisten köyhyydelle tai säästämiselle. Ehkä korkeintaan sellaiselle mitä voisi kutsua jo kitupiikkimäiseksi käytöksestä eli säästämisestä on enemmän haittaa kun hyötyä. 

Sitten erikseen säästämiset vähön hassuissa asioissa. Ei se ole mitään ilkeää ilkkumista jos vähön naurwkeleekin näistä silloin lun toteuttajana on henkilö, jolle ei oikeasti  ole välttämätöntä kituuttaq kyseisessä asiassa. Monethan säästää tällaisissa tulotasosta riippumatta. Joskus ae toisen säästäminen jossain voi olla naurettavaa itselle ja kokee elämäntasoa huonontavana joku toinen jokee toisinpäin. Samoin tuhlaukset. 

Vierailija
329/343 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkkeet olisi kiva ostaa. Ja lääkäriin päästä, sellaista kivaa olisi hyvä saada

Kelasta saa tukea jos rahat eivät riitä. En tiedä yhtäkään tapausta Suomessa etteikö ihminen saisi tarvitsemiansa lääkkeitä.

Ei saa kuin täysin varaton yksinasuva toimeentulotukea. Kaikki köyhät eivät saa toimeentulotukea.

Vierailija
330/343 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun suurin osa lääkkeistäni ovat niin tarpeellisia että ne on ylimmässä korvausluokassa ja maksan niistä sen 4.5€/lääke. Ja jos olisin työttömänä ja tulot olisivat pienemmät kuin lain minimi, maksaisi kela ne kyllä kokonaisuudessaan.

Kaikki työttömät ei saa toimeentulotukea joten aina ei voi ostaa kaikkia lääkkeitä.

Vierailija
331/343 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En minä sairaana töihin kyllä mene. Miksi menisin? Olisi varmasti pitänyt sitten leikkauksen jälkeen lähteä osastolta töihin. Olin osastolla silloin viisi viikkoa ja olisi kyllä henki lähtenyt jos oisin sieltä poistunut. Töihin palasin kun olin toipunut. Että mikähän ongelma sinulla on sairaustapauksissa työnantajan kanssa?"

Ehkä kirjoittaja tarkoitti tätä uutta lakia, jonka mukaan työntekijän irtisanominen on entistä helpompaa. Jos on liian usein ja/tai liian pitkään sairaana, se voi olla riittävä syy irtisanomiseen.

Vierailija
332/343 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki työttömät ei saa toimeentulotukea joten aina ei voi ostaa kaikkia lääkkeitä.

Tukea voi hakea pakollisiin lääkekustannuksiin mikäli ehdot täyttyvät. Kukaan ei tässä maassa jää ilman tarpeellisia lääkkeitä sen takia. Vai luuletko että työttömältä evätään sairauden hoitoon tarvittavat pakolliset lääkkeet jos sallitut asumiskustannukset ja lain määräämä minimitoimeentulo ei riitä kattamaan kaikkia lääkkeitä?  

Vierailija
333/343 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et taida tietää paljon muutakaan.

Vierailija
334/343 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki työttömät ei saa toimeentulotukea jote

Minä en luule vaan tiedän että lääkkeitä ei saa kun Kelan päätökset viipyy pari kuukautta.eri.

Vierailija
335/343 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki työttömät ei saa toimeentulotukea jote

Minimitoimeentulo on vuokralla yksin asuvilla. 

Lainat ei ole asumismenoja toimeentulotuessa eli se tarkoittaa, että sulle jää työttömyystuesta lääkerahaa. Ja jos omistaa kesämökin niin se pitää myydä ja ostaa niillä rahoilla lääkkeitä. 

Vierailija
336/343 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työmarkkinatuesta ei oikein jää lääkerahaa.

Vierailija
337/343 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa tyhmä aloitus. Aloittaja itse varmaan se tosi " köyhä". Haluaa itseään viihdyttää tyhmällä avauksellaan.

Vierailija
338/343 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmaset koronapiikit on muisto vain.

Vierailija
339/343 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka sinäkin luulet olevasi voidaksesi määräillä toisten tekemisiä?

Vierailija
340/343 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei todellakaan pidä paikkaansa. Suurin osa maailman rikkaista, joita Suomessa on vähän, ovat oikeasti tienanneet rahansa itse. Myös miljardöörit. Rikkaan määritelmä on 30 miljoonaa dollaria varallisuutta vakituisen asunnon lisäksi.

Ne rikkaat 20 prosenttia maksavat 80  prosenttia köyhien elättämisestä. Kannattaisi toivoa, että heitä olisi mahdollisimman paljon, eikä kadehtimalla ajettaisi ulkomaille rahoineen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä seitsemän