Kuolemanpelko on todellinen
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Mitä pelkään kuolemassa?
.....pelkäät...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä pelkään kuolemassa?
.....pelkäät...
Helvettiin joutumista ja kipua
Ei pelko ole todellista vaan mielikuvituksen tuotetta. Se kun potkaisee tyhjää on todellista.
Miksi ihmeessä?
Kaikki te kuolette.
Enempi pelkään kuolemaa edeltävää alusaikaa, jos venyy varsin pitkäksi ja tuskalliseksi.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Tutustu stoalaisuuteen.
Mitä vääräuskoisuutta. Epikurolaisuus on aidoin filosofia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä vääräuskoisuutta. Epikurolaisuus on aidoin filosofia.
Kukin tyylillään, itse pidän Aureliuksen, Senecan ja Epictetuksen näkemyksistä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä?
Kaikki te kuolette.
Kaikki me kuolemme eli siirrymme rajan yli toiseen todellisuuteen, kun on sen aika.
Vierailija kirjoitti:
Olen tutustunut ja totesin sen filosofiaksi mikä on erikoistunut elämän sietämättömyyden ajatuksen keskiössä kihisemisen sietämisen filosofiaksi. Masokismia siis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä pelkään kuolemassa?
.....pelkäät...
Helvettiin joutumista ja kipua
Itse teemme helvettimme. Itse teemme kipumme. En tarkoita että jos kehossa on kipua.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä?
Kaikki te kuolette.
Ketkä te? Kukas mikäs sinä olet
Vierailija kirjoitti:
Enempi pelkään kuolemaa edeltävää alusaikaa, jos venyy varsin pitkäksi ja tuskalliseksi.
Olet kuolleempi kuin kuollut jos tuollaista mietit eläessäsi.
Vierailija kirjoitti:
Tuoko pelko lisää aikaa?
Ainakin se kutsuu luokseen lisää pelkoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tutustunut ja totesin sen filosofiaksi mikä on erikoistunut elämän sietämättömyyden ajatuksen keskiössä kihisemisen sietämisen filosofiaksi. Masokismia siis.
Ei ehkä niinkään. Kannattaa tutustua vaikkapa Massimo Pigliuccin nykyaikaisiin tulkintoihin vanhasta filosofiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ehkä niinkään. Kannattaa tutustua vaikkapa Massimo Pigliuccin nykyaikaisiin tulkintoihin vanhasta filosofiasta.
Stoalaisuuteen kuuluu silti kärsiminen hyveen vuoksi mikä on fanaattinen ajatus jo itsessään: miksi kärsiminen voi olla hyve kun parempi hyve olisi kärsimyksen lopettaminen.
Mitä pelkään kuolemassa?