Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsestani tehtiin lastensuojeluilmoitus koulusta

Vierailija
20.10.2024 |

Ja kaikki meni niin kuin piti. Lapsen puheet koulussa antoi aihetta ilmoitukseen, ilmoittaja ilmoitti asiallisesti ilmoituksen tekemisestä. Sossu soitti viikon sisällä, ilmoitus luettiin meille puhelimessa, kertoin mitä itse asiasta tiedämme ja mitä olemme tehneet sen eteen. Sosiaalityöntekijä kysyi toivommeko heiltä jotain tukea tilanteeseen, kerroin että en oikein keksi mikä heidän palveluistaan tässä nyt auttaisi, joten totesimme yhdessä että olemme myöhemmin itse yhteydessä jos on tarvetta. Pohdimme myös yhdessä onko tässä tilanteessa tarvetta jututtaa lasta erikseen, sossu ei pitänyt sitä välttämättömänä ja sovittiin että kysyn vielä (teini-ikäisen) lapsen omaakin mielipidettä (ei halunnut jutella sossun kanssa). Lisäksi sossu soitti puolisolleni/lapsen toiselle huoltajalle. 

Jäi hyvä fiilis tästä. Ja mikäli tällä hetkellä työn alla olevat palvelut ei riittäisikään auttamaan lapsen kanssa, niin voisin hyvinkin soittaa tuonne uudestaan ja kysyä että mietittäiskö sittenkin sitä heidän palveluvalikkoaan.

Minua ei haittaa että sekä koulun työntekijä että lasu-työntekijä halusivat varmistaa että lapseni saa tarvitsemansa avun. 

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

okei?

Vierailija
2/7 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikutat huoltajalta joka menee lapsen, ei oma etu, edellä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän mahtoi aiheuttaa koulun lasun tekemisen?

Vierailija
4/7 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vanhemmat ovat asiallisia, näin varmaan onkin. Ei itsellänikään ole ollut viranomaisten kanssa ongelmia kuin lapsen siittäjän vuoksi

Vierailija
5/7 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta vähän tuntuu että sinne jos virkatehtävissä  soittaa neuvoa kysyäkseen,  sanovat kuitenkin, että tästä tehdään jokatapauksessa lasu sun nimellä, että käykö jos laitetaan sun nimi tähän, vai teetkö itse,  että kyllä tästä pitää nyt lasu tehdä.

Tämän vuoksi kannattaa aina kysyä ensin vanhemmilta itseltään ja pitää ohr- palaveri. Kouluillakun on niitä kuraattoreitakin tarvittaessa. Tietenkin jos lapsen avun tarve on akuutti tai merkkejä väkivallasta, mikä tehty kotona, mutta tuolloin on tehtävä myös rikosilmoitus. Koulukiusaaminen kuuluu ensin koulun selvittää. 

Vierailija
6/7 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää ikinä luottako kyseiseen tahoon. 

Vierailija
7/7 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista, että Suomeen on kehitetty tuollainen ilmiantojärjestelmä. Ei ole opittu mitään historiasta sen suhteen, että millaisia ilmiantoyhteiskunnat ovat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kuusi