Mikä sulla on syynä, että olet matkustellut ulkomailla niin vähän?
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietysti raha. Matkustaminen on helvetin kallista, on ollut aina. Olen ollut lentokoneessa ensimmäisen kerran yli nelikymppisenä. Toinen on lentopelko. En tykkää lentämisestä, se on erittäin epämiellyttävää ja jos lennän, niin mahdollisimman lyhyen matkan, max 3h. Kolmas syy on se, että en halua matkustaa maihin joissa en uskaltaisi syödä tai juoda mitään muuta kuin korkeintaan pullotettua juomaa. En tykkää kuumasta ilmastosta. Pelkään ja inhoan hämähäkkejä, ja lämpöisissä maissa on vielä isompia hämähäkkejä kuin Suomessa. Epäilen aina hygieniaa. En voi sietää ajatusta jostain kuumalla rannalla makaamisessa, se olisi kuin helvetin tulessa olemista.
Noilla kriteereillä ei tule mieleen yhtään maata johon voisit matkustaa. Jos haluat juomasi hanasta niin Suomi on tosiaan ainut sopiva maa sinulle.
Euroopassa suurimmassa osassa maita on juomakelpoinen hanavesi. En myöskään pidä Suomea erityisen siistinä tai hygieenisenä??
Esim itsellä yli 100 matkaa/43 maata ja sinoat ruokamyrkytykset Helsingistä ja Espoosta:) Kaikkea syödään mitä on tarjolla katukojuista Mich* ravintoloihin. Ensiluokkaista, tuoretta ruokaa. Parempilaatuista kuin Suomessa
Hämäjäkkejä meillä täällä etelä-Euroopassa on paljon! Vaarattomia. Olen tyytyväinen että niitä on koska ne eivät viihdy huonossa/homeisessa taloissa. Sisäilmamme on siis hyvä!
Ei vain kiinnosta. Kaikkialla on samat asiat loppujen lopuksi, hieman eri mausteella vain. Joidenkin mielestä maailma on jotenkin ihmeellinen.
Rahan puute. Matkustelu on rikkaiden oikeus. Pienitulisena duunarina ei ole mitään mahdollisuutta matkustella kun suomessa on ihan joka asia aivan saatanan kallista niin kaikki raha menee elämisen ja pakollisiin maksuihin. Ei täällä riistokapitalismin paratiisissa duunarilla ole mitään muuta kuin työ siihen asti että kuolet
Inhoan lentämistä. Siksi harrastan yksityisautoilua hyvällä omalla tunnolla ja tuon verorahoja Suomeen, kun matkailen kotimaassa. Vois nää lentokoneilla lentelevät viherpeipot ajatella sitä enne kuin haukkuvat yksityisautoilua
Vierailija kirjoitti:
Olen tehnyt noin 70 ulkomaanreissua, noin 30 maahan. Nykyään matkustan ulkomaille vain harvakseltaan. En ota selfieitä enkä ole somessa. Miksi pitäisi matkustaa ulkomaille?
Lukemaan ei näköjään ainakaan opi matkustelemalla. Aloituksessa kysytään, miksi et ole matkustanut. Ja sitten täällä useampi kertoo matkustelleensa kymmenissä maissa. Millä tavalla tämä vastaa kysymykseen? Suomessa on kuitenkin paljon ihmisiä, jotka eivät ole käyneet kuin ruotsinlaivalla, jos silläkään.
Vierailija kirjoitti:
Olen tehnyt noin 70 ulkomaanreissua, noin 30 maahan. Nykyään matkustan ulkomaille vain harvakseltaan. En ota selfieitä enkä ole somessa. Miksi pitäisi matkustaa ulkomaille?
Minua ihmetyttää kun tämän tyyppisiin keskusteluihin tulee aina näitä "ulkomaanmatkailu ei kiinnosta / on turhaa / tuhoaa ympäristöä" ja sitten samassa viestissä kerrotaan, että itse on käynyt 50 maassa 200 matkaa tai vastaavaa. Joo, varmaan into matkustaa jossain vaiheessa laantuu mutta on aika uskomatonta vastailla, että ei matkusta, moralisoida sitä ja samalla sanoa, että kävi itse jo kaikkialla missä halusikin ja vielä moneen kertaan. Hieman ehkä jotain puutteita ajattelussa?
Sairaus. Laskin että on liikaa vaivaa hommata jokaisesta lääkkeestä ja vaivasta ne pakolliset paperit mukaan ja sitten kantaa isoa kassillista lääkkeitä ja sairaanhoidon tarvikkeita mukanani joten jätin matkustamisen väliin kokonaan. Harmittaahan se jonkun verran mutta olen hyväksynyt että näillä mennään ja pysyn Suomessa, Itse asiassa en matkustele edes kotimaassa mutta se johtuu taas matkustelun ylihinnoittelusta täällä.