Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä sulla on syynä, että olet matkustellut ulkomailla niin vähän?

Vierailija
20.10.2024 |

Sana on vapaa!

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kiinnostanut. Lisäksi vapaa-ajan  puute eikä oikein sopivaa seuralaista. En tykkää kuumasta, metelistä, saasteista enkä huonosti kohdelluista eläimistä ja ihmisistä niin en useaan paikkaan viitsi mennä ollenkaan. 

Vierailija
42/67 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

terrorismi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kiinnostanut. Lisäksi vapaa-ajan  puute eikä oikein sopivaa seuralaista. En tykkää kuumasta, metelistä, saasteista enkä huonosti kohdelluista eläimistä ja ihmisistä niin en useaan paikkaan viitsi mennä ollenkaan. 

Lisään vielä unettomuuden vieraissa paikoissa niin usein on raskaampaa lomailla muualla kuin kotona, pienet lapset ja eläinten ja talon hoidon  järjestäminen matkan ajaksi.

Vierailija
44/67 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun ulkomailla. Minulle ulkomaan matka on se kun käyn kerran vuodessa Suomessa.

Aiemmin matkustelin enemmänkin, täältä on helppo lähteä autolla pitkin Eurooppaa.   Nyt olen ollut jonkin aikaa vähemmällä matkustelulla.  Suunnittelen kuitenkin  jotain tosi  eksoottista matkaa ihan spesiaaliin paikkaan.  Mietteissä on esim. Alaska. Jostain syystä se on alkanut keihtoa.  

Olen asunut täällä rwinun 30 vuotta.  Olen sinkku ja nainen.

Vierailija
45/67 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo käynyt niissä paikoissa, joissa olen halunnut käydä.

Vierailija
46/67 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ylimääräistä rahaa eikä myöskään seuraa. Ei huvita säästää sitä varten että lähtisi yksin johonkin ulkomaille. Oikeastaan, loppujen lopuksi, ei vaan taida kiinnostaa tarpeeksi että tulisi lähdettyä. 

Vierailija
47/67 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustelu on stressaavaa. Olen altis matkapahoinvoinnille ja asentohuimaukselle, en pidä autoista, junista, laivoista enkä lentokoneista. En saa nukutuksi hotelleissa.

Tämän olen kompensoinut matkustelemalla kotimaassa; vuokraan kesäisin ja talvisin huvilan vähintään viikoksi jostain sopivan matkan päästä. Suosittelen!

Vierailija
48/67 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ollut rahaa eikä vuosikymmeniin voimassaolevaa passiakaan.

Vierailija
49/67 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon tuli nuorena matkustettua niin lapsuudenperheen kanssa kuin yksin/kavereiden ja oman perheenkin kanssa. Nyt tunnen lentohäpeää ja yritän käydä mahdollisimman harvoin lentomatkoilla, vaikka matkailu onkin ollut iso rakkaus. Onneksi nykyään kiinnostaa pääsääntöisesti muut asiat enemmän.

Vierailija
50/67 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuorena matkustelun paljon, nyt vanhempana tuntuu että matkustelu on saman toistamista. En saa siitä enää mitään uusia kokemuksia. Kaikki turistirysät ovat enemmän tai vähemmän samanlaisia.

Miksi käyt turistirysissä?

En käykään, koska en matkusta enää lainkaan. Jos olisit matkustanut tietäisit että maailmassa ainoat paikat mitkä eivät ole turismin pilaamia ovat sotatoimialueilla. 

Höpö höpö. Kävimme tänään täällä Italiassa kyläjuhlissa missä oli meidän 2 (täällä asuvan ulkkarin) lisäksi 7 turistia ja nyt on paikallinen "turistisesonki":) . En nyt rysäksi kutsuisi tällaista paratiisia:)

Vierailija
51/67 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä asun ulkomailla. 

Et voi siis matkustaa muihin ulkomaihin kun asut jo yhdessä??

No miksen voi, olen käynyt luultavasti EU:n maan kaikki läpi moneen kertaan jo työnkin puolesta ja asunut kolmessa eri maassa. Olen myös käynyt kävelyllä Kiinan muurilla ja ollut vuoden etelä-Amerikassa. Nyt asun ulkomailla ja se riittää minulle täysin. 

Vierailija
52/67 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti raha. Matkustaminen on helvetin kallista, on ollut aina. Olen ollut lentokoneessa ensimmäisen kerran yli nelikymppisenä. Toinen on lentopelko. En tykkää lentämisestä, se on erittäin epämiellyttävää ja jos lennän, niin mahdollisimman lyhyen matkan, max 3h. Kolmas syy on se, että en halua matkustaa maihin joissa en uskaltaisi syödä tai juoda mitään muuta kuin korkeintaan pullotettua juomaa. En tykkää kuumasta ilmastosta. Pelkään ja inhoan hämähäkkejä, ja lämpöisissä maissa on vielä isompia hämähäkkejä kuin Suomessa. Epäilen aina hygieniaa. En voi sietää ajatusta jostain kuumalla rannalla makaamisessa, se olisi kuin helvetin tulessa olemista.

Vierailija
53/67 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En suostu lentämään. Ympäristösyistä.

Korona-aika ei vaikuttanut millään tavoin vaikka lentoliikenne oli vähissä. Kyllä Kiina mm hoitaa ilmastoasioita hyvin, vai kuinka.

Vierailija
54/67 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enää ei tarvitse matkustaa, kun maailma tuli kylään ja eksoottiset elämykset alkavat ihan kotiovelta.

Minä valitsen nuo elämykset mieluummin ihan itse, en mitään"kansakunnan valittuja" elättejä

Vierailija
55/67 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ollut rahaa tai matkaseuraa, yksin ei huvita seikkailla.

Vierailija
56/67 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietysti raha. Matkustaminen on helvetin kallista, on ollut aina. Olen ollut lentokoneessa ensimmäisen kerran yli nelikymppisenä. Toinen on lentopelko. En tykkää lentämisestä, se on erittäin epämiellyttävää ja jos lennän, niin mahdollisimman lyhyen matkan, max 3h. Kolmas syy on se, että en halua matkustaa maihin joissa en uskaltaisi syödä tai juoda mitään muuta kuin korkeintaan pullotettua juomaa. En tykkää kuumasta ilmastosta. Pelkään ja inhoan hämähäkkejä, ja lämpöisissä maissa on vielä isompia hämähäkkejä kuin Suomessa. Epäilen aina hygieniaa. En voi sietää ajatusta jostain kuumalla rannalla makaamisessa, se olisi kuin helvetin tulessa olemista.

Noilla kriteereillä ei tule mieleen yhtään maata johon voisit matkustaa. Jos haluat juomasi hanasta niin Suomi on tosiaan ainut sopiva maa sinulle. 

Vierailija
57/67 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuorena matkustelun paljon, nyt vanhempana tuntuu että matkustelu on saman toistamista. En saa siitä enää mitään uusia kokemuksia. Kaikki turistirysät ovat enemmän tai vähemmän samanlaisia.

Miksi käyt turistirysissä?

En käykään, koska en matkusta enää lainkaan. Jos olisit matkustanut tietäisit että maailmassa ainoat paikat mitkä eivät ole turismin pilaamia ovat sotatoimialueilla. 

Oletkos käynyt Jepualla? 

Vierailija
58/67 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo on sairas. Hän ei pysty matkustamaan ja jos yksin tai poikamme kanssa menisin niin  vaimo ei pärjäisi yksin kotona edes viikkoa. Lisäksi olen työtön ja kaikki rahamme menee ruokiin, vaimon lääkkeisiin ja kodin välttämättömiin menoihin. Pääsen eläkkeelle vuoden päästä joten en enää usko että pääsisin töihin, yrittänyt kyllä olen. 

Vierailija
59/67 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä matkustaminen on aika kuluttavaa ja raskasta, stressaavaakin. En enää nauti siitä kuten nuorena. Ollaan reissattu jonkin verran, olen käynyt yli 20 maassa. Mutta enää ei vaan oikein ole sellaista paloa lähteä mihinkään kauas. Ja onhan se kallistakin. Kyllä se on aina useampi tonni nelihenkiseltä perheeltä enkä tiedä onko se aina koko rahan väärti.

Vierailija
60/67 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina viihtynyt parhaiten neljän seinän sisällä kotona ja Suomessa. Ei muita syitä.