Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä sulla on syynä, että olet matkustellut ulkomailla niin vähän?

Vierailija
20.10.2024 |

Sana on vapaa!

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kokenut minkäänlaista tarvetta lähteä ulkomaille. Suomessakin riittää nähtävää ja koettavaa yhden ihmisen eliniäksi.

Vierailija
22/67 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisten paikkojen kammo

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorena matkustelun paljon, nyt vanhempana tuntuu että matkustelu on saman toistamista. En saa siitä enää mitään uusia kokemuksia. Kaikki turistirysät ovat enemmän tai vähemmän samanlaisia.

Mikä ihme ihnmisiä ajaa menemään turistirysiin? Tarkoittaako ulkomaille matkustaminen Funegirolaa observoimaan suomalaiseläkeläisiä sauvakävelyllä rantabuevardilla?

Vierailija
24/67 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tidigare reste man en del på fritiden och mycket med jobben. Det var så bra att man permanent flyttade utomlands. Nu reser man fortfarande, däribland till Finland under somrarna.

Vierailija
25/67 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koen matkustelun stressaavana. Haluaisin asua eri puolilla maailmaa vuoden kerrallaan, mutta sen järjestäminen käytännössä taas on hankalaa. Taidan siis olla liian mukavuudenhaluinen, helpompi olla öllöttää kotisohvalla ja haaveilla.

Vierailija
26/67 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noo ei oo ollu varaa, mutta ei myöskään paloa. Kyllä mä ne rahat olisin jostaki repiny, olisin tehny vaikka opintojen aikana duunia. Ylipäänsä matkustaminen on mulle hirvee rasite, meen aina vaan hotelliin lukemaan kirjoja ja etin lähettyviltä kahvilan ja ravintolan joissa käyn koko loman ajan.

Tai no joo, kyllä mä raahaudun vähintään yhteen taidemuseoon ja kirkot, synagogat yms pyhät, arkkitehtuurisesti upeat paikat on jees mutta hirveen raskasta se kiertely on. Kun ei ymmärrä kieltä eikä tapoja ja kaikki on niin erilaista, koko ajan joutuu olemaan nenä kiinni kartassa ettei eksy :D

Vierailija
27/67 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitseeko siihen olla joku syy? Mieluummin pitäisi kysyä, miksi on matkustanut.

Vierailija
28/67 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena matkustelin jonkin verran. Nyt olen löytänyt maailmankolkan, jossa viihdyn niin hyvin, että täältä ei tee mieli lähteä mihinkään reissuun.

Vierailija
29/67 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikossa on vähän sisäänrakennettuna, että olisi jotenkin outoa, tavatonta ja väärää olla matkustelematta. Minä en matkusta yksinkertaisesti kun en matkusta. Sen on kelvattava vastaukseksi.

Vierailija
30/67 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan kaivannut paljoa matkustelua. Vähempikin riittää tyydyttämään kaukokaipuun.

Vierailija
31/67 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enää ei tarvitse matkustaa, kun maailma tuli kylään ja eksoottiset elämykset alkavat ihan kotiovelta.

Vierailija
32/67 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt noin 70 ulkomaanreissua, noin 30 maahan. Nykyään matkustan ulkomaille vain harvakseltaan. En ota selfieitä enkä ole somessa. Miksi pitäisi matkustaa ulkomaille?

Vierailija
33/67 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tehnyt noin 70 ulkomaanreissua, noin 30 maahan. Nykyään matkustan ulkomaille vain harvakseltaan. En ota selfieitä enkä ole somessa. Miksi pitäisi matkustaa ulkomaille?

NO daaa. Olet jo käynyt 70 ulkomaan reissua 30 maassa. Ei tietenkään ole tarvetta. Mutta hei JOS et ole matkustellut ulkomailla niin kas kummaa, ne jotka haluaisivat eivätkä voi?. Turhaan ihmettelet.

Vierailija
34/67 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autismin kirjo, uudet asiat ahdistaa. Olis helpompaa, jos olis oppinut nuorena mallin miten toimia matkustaessa ja ulkomailla, mutta samasta syystä vanhempanikaan eivät käyneet missään... 

Vierailija
35/67 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En viitsi, lähimatkailu on mukavampaa. Nuorena matkustelin mieluusti ja kävin monella interraililla. Sitten muutin muutamaksi vuodeksi ulkomaille asumaan, ja se jotenkin hävitti mun matkusteluintoni. Suomeen palattuani en ole käynyt ulkomailla kuin pari kertaa 15 vuoden aikana.

Vierailija
36/67 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha, sopivan seuran puute matkalle ja eräät vaivat.

Vierailija
37/67 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahan vähyys.

Vierailija
38/67 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumppanin puute. Yksin en tykkää matkustella. Tosin ex-vaimo oli elämäntapatyötön ja siksikin matkustelu jäi silloinkin vähiin, vaikka molemmat siitä pitivät.

Vierailija
39/67 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

NO daaa. Olet jo käynyt 70 ulkomaan reissua 30 maassa. Ei tietenkään ole tarvetta. Mutta hei JOS et ole matkustellut ulkomailla niin kas kummaa, ne jotka haluaisivat eivätkä voi?. Turhaan ihmettelet.

En silti koe, että olisin matkustellut paljon. Mikä on vähän, mikä paljon?

Vierailija
40/67 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuorena matkustelun paljon, nyt vanhempana tuntuu että matkustelu on saman toistamista. En saa siitä enää mitään uusia kokemuksia. Kaikki turistirysät ovat enemmän tai vähemmän samanlaisia.

Miksi käyt turistirysissä?

Ei oo sen vertaa aivoja että valitsisi ei turistirysää. Joo kaikki paikathan ON tunnetusti niitä hah