Minkä ikäisenä sait tietää miten lapsia tehdään?
Minä vasta 8-9-vuotiaana. Taitaa olla nykymittapuulla äärimmäisen myöhään.
Kommentit (34)
No miten niitä sitten tehdään?
T. Veeti 7v
Vierailija kirjoitti:
5-6 vuotiaana
Samoin, en tosin välttis täysin kuitenkaan ymmärtänyt,
Olen myös sen verran vanhaa ikäluokkaa, että joillekin kavereille narrattiin, että haikara tuo vauvat tai sitten että vauvat löytyvät saunan lauteiden alta. En muista, että meillä kotona olisi asiasta puhuttu mitään. Onneksi meitä oli aika iso likkaporukka, jossa oli vanhempia ja nuorempia tyttösiä. Ne vanhemmat sitten valistivat meitä nuorempia monissa sellaisissa asioissa, joista vanhemmat eivät häveliäinä puhuneet mitään, kuten juurikin lasten tekeminen ja kuukautiset jne.
Älkää puhuko lasten tekemisestä niille, jotka eivät niitä koskaan tule saamaan.
Luin lapsille suunnatusta kirjasta että mies laittaa pippelin naisen pimppiin ja siemenet menevät naiseen. Sitten ihmettelin pitkään että mistä tietää milloin se kuuluu sinne laittaa. Eli seksin käsite oli haussa vielä pitkään.
Olen nyt 77, enkä vieläkään tiedä. Taitaa jäädä ikuiseksi arvoitukseksi, koska olen aina kuvitellut, että lapsia saadaan, ei tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Hypätkää suoraan kohtaan 3:35 🤣
Ei mitään mielikuvaa, onneksi. Ei siis liene ollut erityisen dramaattinen virstanpylväs elämässäni :D
Viidennellä opin biologian tunnilla. Sitä ennen luulin myös, että seksi on vaan suutelua ja alasti kieriskelyä. En tiennyt miten oleellisesti alapäät siihen liittyvät.
Vierailija kirjoitti:
Olen nyt 77, enkä vieläkään tiedä. Taitaa jäädä ikuiseksi arvoitukseksi, koska olen aina kuvitellut, että lapsia saadaan, ei tehdä.
No ei ne nyt sentään ihan noin vaan ilmesty, kyllä sen eteen pitää tietty asia tapahtua. Oli sitten kahden ihmisen kanssakäymistä tai jonkinlainen keinohedelmöitys. Lapsen hankkimisesta nykyään myös useimmin nimenomaan päätetään, eikä vain lisäännytä sattumanvaraisesti.
5v ei voi hahmottaa asiaa. Osa valehtelee jostain syystä. Tai sitten asialla on mässäilty tai näytetty kädestä pitäen.
Yksityiskohtaisemmin sisäistin sen ehkä n. 15 vuotiaana. Tiesin kyllä hämärästi sitä ennenkin, että se liittyy jotenkin miehen ja naisen alapäähän, mutten sen tarkemmin. Olin koulukiusattu ja paljon poissaoloja koulusta, joten se varmaan vaikutti siihen etten sitten oppinut sitä koulussakaan terveystiedontunneilla.