Sain tabletin (älylaite), mitä tällä nyt voisi tehdä?
Puhelimen kaupanpäälliseksi Samsung A9 tabletti. En ole koskaan kokenut tarpeelliseksi maksaa tällaisesta kun ei oikein keksi käyttöä.
Latasin jo Katsomon joten yksi idea tietenkin vaikka ulkona parvekkeella katsella urheilua tai sarjoja.
Mitä muuta? E-kirjat tuli mieleen mutta mikä olisi hyvä sovellus ja löytyykö mitään ilmaiseksi? Tai onko millään sanomalehdellä ilmaista kokeilua?
Kommentit (63)
Minusta tabletti on typerä keksintö, koska siinä ei ole kunnon näppistä. Siksipä minulla on aina ollut pienikokoinen kannettava. Tällä hetkellä Applen MacBook.
No eipä tuolla oikein mitään tee.Telkkarista ohjelmat ja puhelimellakin on kätevämpi surffata netissä kuin padillä...
Vierailija kirjoitti:
Minusta tabletti on typerä keksintö, koska siinä ei ole kunnon näppistä. Siksipä minulla on aina ollut pienikokoinen kannettava. Tällä hetkellä Applen MacBook.
Hidasta on kyllä kirjoittelu tällä verrattuna oikeaan näppäimistöön
Ap
Vierailija kirjoitti:
Simpanssi. Siihen voi liittää bluetooth näppäimistön ja varsinkin tehdä siitä kannettavamaisen, jos laittaa koteloon jossa paikka näppäimille.
Ettekö te oikeasti tiedä mistään mitään siis voi saatana. Kerro minulle, käytät varmaan VIELLÄKIN pöytätietokonetta?!? Nauratat minua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Vaimo aikoinaan innostui taabletista ja ei mennyt viikkoakaan, kun hankki siihen näppiksen. Silti se oli epäkäytännöllisempi kuin kannettava. Ihmettelen, miksi ne ovat niin suosittuja.
E-kirjojen lukuun etenkin Lithium epub reader on hyvä ohjelma. Jos tykkää vanhemmasta kirjallisuudesta niin Project Gutenbergistä löytyy ilmaiseksi myös suomenkielisiä kirjoja.
Vierailija kirjoitti:
Minikannettavat ne vasta typerä keksintö ovatkin.
Anna lahjaksi, esim omat vanhemmat varmaan arvostaisi lahjana jos vaikka määräaikainen lehtitilaus mukaan. Eläkeläisinä heillä ei varaa enää perinteiseen sanomalehteen.
Voit pilata sillä elämäsi ja tuijottaa sitä sen sijaan, että seuraisit mitä ympärilläsi tapahtuu ja eläisit.
Luen digilehdet sillä, ja ulkomailla katson leffoja ja sarjoja. Selailen kyllä sillä kaikkee, kun on isompi näyttö kuin puhelimessa. Sain tuon laitteen lahjaksi kesällä, ensimmäinen ever. Pärjäisin kyllä ilmankin. Olen siis 50+ 🙂.
Sillä on kätevä näyttää lattialla kotieläimille pelejä. Jotkut oikein osaavat näppäillä sitä osa ei välitä koko laitteesta.
Vierailija kirjoitti:
Luen digilehdet sillä, ja ulkomailla katson leffoja ja sarjoja. Selailen kyllä sillä kaikkee, kun on isompi näyttö kuin puhelimessa. Sain tuon laitteen lahjaksi kesällä, ensimmäinen ever. Pärjäisin kyllä ilmankin. Olen siis 50+ 🙂.
Digilehdetkin vaan aika hintavia. Ehkä määräaikaisena vois kokeilla jos sattuu tarjous.
Ap
Vierailija kirjoitti:
No eipä tuolla oikein mitään tee.Telkkarista ohjelmat ja puhelimellakin on kätevämpi surffata netissä kuin padillä...
Pädi on parempi. Ei tarvitse tuijottaa kirpun kokoista fonttia missään. Ehkäpä olet samaa mieltä joskus 10 - 20 vuoden päästä kun näkösi alkaa iän vuoksi sakkaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Siihen tottuu nopeasti, kun vain kirjoittelee menemään :) Toki siihen voi ostaa näppiksen ainakin Applella, mut aika turha semmoista ostella. Kirjoitin tämän tabletilla ja sujuu kuin rasvattu.
Minä tykkään kovasti tabletista; luen lehdet, hoidan pankkiasiat ja sähköpostit, sosiaalisen median ja verkkokaupat, matkavaraukset ja muut sellaiset. En pelaa mitään vars pelejä, mutta palapelit on tabletillakin tosi näppäriä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Simpanssi. Siihen voi liittää bluetooth näppäimistön ja varsinkin tehdä siitä kannettavamaisen, jos laittaa koteloon jossa paikka näppäimille.
Ettekö te oikeasti tiedä mistään mitään siis voi saatana. Kerro minulle, käytät varmaan VIELLÄKIN pöytätietokonetta?!? Nauratat minua.
Opettele kirjoittamaan tollo, äläkä tee kirjoitusvirheitä varsinkaan huutaen. Kunhan tarpeeksi tuijottelet puhelinta ja niskasi huutaa hoosiannaa, siirryt riemusta kiljuen pöytäkoneen käyttäjäksi. Sen näytön nimittäin saa pään suhteen optimaaliselle korkeudelle verrattuna esim. läppäriin.
Android laitteilla ei tee mitään. Laita myyntiin ja osta iPad.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Vaimo aikoinaan innostui taabletista ja ei mennyt viikkoakaan, kun hankki siihen näppiksen. Silti se oli epäkäytännöllisempi kuin kannettava. Ihmettelen, miksi ne ovat niin suosittuja.
Kevyempi kuljettaa, mahtuu aika moneen käsilaukkuunkin.
Vierailija kirjoitti:
No eipä tuolla oikein mitään tee.Telkkarista ohjelmat ja puhelimellakin on kätevämpi surffata netissä kuin padillä.
Mitäs ihmettä. Padi on paras keksintö ikinä, kunhan ottaa pro-mallin ja isomman näytön. Tällä voi tehdä kaiken, mitä nykyihminen tarvitsee. Puhelimella tihrustaminen on kömpelömpää ja peukaloitten välissä operointi ei ole edes kovin mukavaa. Pro-malliin saa myös erilliset näppäimet halutessaan, kokemuksesta tulee läppärimäisempi. En kyllä itse ole omassani käyttänyt ulkoisia näppäimiä varmaan viiteen vuoteen. Matkustaessa tai matkalla älypuhelin toki puolustaa paikkaansa jo autoillessa bluetooth-handsfreen vuoksi ja tietysti näytön ollessa pienempi, julkisissa/lentäessä säilyy ehkä yksityisyys paremmin ja voisihan puhelimella maksaa halutessaan. Itse en sitä harrasta, mutta erilaiset kanta-asiakaskortit on kyllä helppo lukea puhelimen sovelluksista suoraan.
Itselle joskus v. 2009 kynnyskysymys oli iPadin appit ja silloinen iTunes, mutta nythän sovellusten kanssa pukaaminen niiden yleistyttyä sujuu kuin leikki. Itse käytän langallisia kuulokkeita, ohjelmat voi keskeyttää, ääntä säätää ja joskus mikrofoniakin käyttää, ja katselu- ja kuuntelukokemukset ovat moitteettomia omaan makuun.
Esim pelaaminen ei hirveästi kiinnosta
Ap