Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juice Leskinen katkaisi välit Olli Lindholmiin koska tämän 6-vuotias poika oli käskenyt Juicea ottamaan hatun päästään syödessä

Vierailija
20.10.2024 |

Ei tuo Juicekaan ihan täydellä pakalla pelannut. 

"Juice syö pipo päässä, jolloin kuusivuotias Ossi (Lindholmin poika) sanoo: Hei setä, hattu päässä ei syödä! Juice veti tuosta herneen nenään oikein kunnolla, soitti taksin ja lähti saman tien. Lapsen kommentin vuoksi. On käynyt mielessä, että Juice oli ehkä kummallisempi kuin luullaankaan."

Lisäksi Juice oli haukkunut Ollia julkisesti "urpoksi" koska tämä oli kieltäytynyt Juicen sanoituksesta. Sanoitus oli niin paska, että Lindholm arveli että Juice oli tehnyt sen kiusallaan.

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/b8d6e589-45e6-4151-976b-7c8a20…

Kommentit (255)

Vierailija
181/255 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtoikohan Juice olla autisti.. Aika paljon oli sellaisia merkkejä.

Vierailija
182/255 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se riita sen kieli-instituutin opettajan kanssa alkoi jostakin ihan lapsellisesta, olisiko ollu peräti poissaolot. Siihen aikaan ja osin kai edelleenkin kielissä on läsnäolopakko korkeakoulussa. Oli siinä toki muutakin, Juicella ja tämän vanhan koulukunnan opella ei kemiat oikein törmänneet ja opettaja saattoi joskus huomauttaa Juicen opiskelumoraalista tms. Joka tapauksessa homma paisui ihan överiksi ja Juice lopetti koko koulun ja kirjoitti pilkkakappaleen miehestä + haukkui haastatteluissa. Opettaja oli kuulemma tästä mielensä pahoittanut kun hänet leimattiin epäpäteväksi.

Mikä tää pilkkabiisi on?

Luultavammin Jyrkiboy. Ihan karmeat sanat.

Kyllä minäkin olisin suuttunut, jos lapsi alkaa mollaamaan kaljuani. Mitä muuta hänelle on puhuttu selkäni takana, jos tietää jo kaljustakin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/255 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se riita sen kieli-instituutin opettajan kanssa alkoi jostakin ihan lapsellisesta, olisiko ollu peräti poissaolot. Siihen aikaan ja osin kai edelleenkin kielissä on läsnäolopakko korkeakoulussa. Oli siinä toki muutakin, Juicella ja tämän vanhan koulukunnan opella ei kemiat oikein törmänneet ja opettaja saattoi joskus huomauttaa Juicen opiskelumoraalista tms. Joka tapauksessa homma paisui ihan överiksi ja Juice lopetti koko koulun ja kirjoitti pilkkakappaleen miehestä + haukkui haastatteluissa. Opettaja oli kuulemma tästä mielensä pahoittanut kun hänet leimattiin epäpäteväksi.

Mikä tää pilkkabiisi on?

Kyllä minäkin olisin suuttunut, jos lapsi alkaa mollaamaan kaljuani. Mitä muuta hänelle on puhuttu selkäni takana, jos tietää jo kaljustakin

Millä tavalla karmeat sanat? Tämä ei kuulemma kerro Jyrki Hämäläisestä, kuten on uskottu, mutta ei tämä kyllä opettajastakaan ole.

Me ennen kimpassa kuljettiin mutta sinä pääsit parempaan kyytiin

Sinä lähdit ja unohdit minut kokonaan

Multa ovet rautaiset suljettiin sinä sekosit johonkin Lyytiin

Nyt sä minua herjaat ja sinun uudet kaverit mua pitää pilkkanaan

Jyrki, Jyrki, älä tyrki

Jyrki tee joskus miehen työ

Jyrki, Jyrki, älä sanojasi syö

Sitten minäkin rupesin rokkaamaan sitä sinä et huomannut lainkaan

Sinä diggailit muita ja minua et ollenkaan

Kun en suostunut sinulle pokkaamaan minkä kirouksen niskaani sainkaan

Sinä minua herjaat ja sinun uudet kaverit mua pitää pilkkanaan

Jyrki, Jyrki, älä tyrki

(Jyrki boy, Jyrki boy)

Tyylis sun vain uppoo mun pikkusiskoon

Sun kanssas pääse mä discoon en etkä vie mua San Fransiscoon

Mulle selvis on Elvis sun suosikki ja kaverisi mua pitää pilkkanaan

Jyrki, Jyrki, älä tyrki

Jyrki, Jyrki, älä tyrki

Vierailija
184/255 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä haukutaan hänen "kaveriaan" Jyrkiä epäsuorasti homoseksuaaliksi

Vierailija
185/255 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yö on juoppojen musaa, Juice on yksinkertaisten musaa. Remu ei levyjään myynyt juopoille tai yksinkertaisille.

Kyllä Remu myi ihan kenelle tahansa. Piti kyllä olla sekä juoppo että yksinkertainen, jotta pystyi kuuntelemaan Remun ulosantia.

Remu ei ollut teeskentelijä kuten Juice tai Lindholm. Tukholma rakasti ja vei Suomi musaa varmaan ekaa kertaa Sibeliuksen jälkeen maailmalle. Yötä ja juicea kaipaillaan vain lähipubeissa vanhojen pultsareiden puolesta.

Remu onnaika hiton yksinkertainen ihminen. Ei mulla mitään Remua vqstaan ole. Välillä ihmetyttää Remun ylistäminen hönöydestä huolimatta. Siis nimenomaan Remun persoonan ylisrämisestä.

Vierailija
186/255 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin häipyisin jos joku pikkuvanha räkänokka alkaisi aukoa päätään, eikä kukaan häntä hiljentäisi.

Vierailija
187/255 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juice ei käyttänyt pipoa talvellakaan, saati kesäjuhlissa. Onko tämä jonkun toimittajan mielikuvitusta koko tarina?

Olli oli pikkusieluinen, vittumainen mies. Ei hänellä muutenkaan paljon kavereita ollut.

Vierailija
188/255 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, en aio tuota kirjaa ostaa, jos siinä on tuollaisia satuja ja tarinoita. Kaikki Juicen kirjat mulla jo onkin.

Tästä ketjusta huomaa, että Juice on ollut monelle Sillanpääiskelmädiggarille tuntematon suuruus.

Vierailija
189/255 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yö on juoppojen musaa, Juice on yksinkertaisten musaa. Remu ei levyjään myynyt juopoille tai yksinkertaisille.

Kyllä Remu myi ihan kenelle tahansa. Piti kyllä olla sekä juoppo että yksinkertainen, jotta pystyi kuuntelemaan Remun ulosantia.

Remu ei ollut teeskentelijä kuten Juice tai Lindholm. Tukholma rakasti ja vei Suomi musaa varmaan ekaa kertaa Sibeliuksen jälkeen maailmalle. Yötä ja juicea kaipaillaan vain lähipubeissa vanhojen pultsareiden puolesta.

Remu onnaika hiton yksinkertainen ihminen. Ei mulla mitään Remua vqstaan ole. Välillä ihmetyttää Remun ylistäminen hönöydestä huolimatta. Siis nimenomaan Remun persoonan ylisrämisestä.

Remun tyhmyys on hänelle annettu anteeksi, koska kuului vähemmistöön, jossa oppineisuutta ja älyä ei tuohon aikaan arvostettu. Onneksi aika on toinen.

Vierailija
190/255 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahtoikohan Juice olla autisti.. Aika paljon oli sellaisia merkkejä.

Itse asiassa hänellä oli Aspergerin oireyhtymä. Tämän on kertonut itse jossain haastattelussa.

Vierailija
191/255 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettajat harvemmin puhuvat julkisesti pahaa entisistä opiskelijoistaan. Varsinkaan tuollaiset ruanaan sonnustautuneet sielukkaat humanistit.

Minun on vaikea uskoa sitä, että kiivainkaan jättäisi tutkintonsa lopullisesti hankkimatta jonkun ikävän opettajan vuoksi. Minun on taas helppo uskoa, että Juicella oli liian monta hankalaa kurssia suorittamatta ja valmistuminen ajallaan oli mahdotonta. Siksi hänen oli helpompi vain häipyä. Olin parikymmentä vuotta Juicen jälkeen samassa tilanteessa, ja yskähtelevä sivuainekin oli sama. Minäkin häivyin, mutta palasin muutaman työvuoden jälkeen hoitamaan homman. Ymmärrän Juicen kirvelevän mielen, koska kuten tuo opettajakin sanoo valmistumatta jättäminen kalvaa. Olisin minäkin mielelläni osoitellut jotakuta muuta, mutta olin itse ainoa syypää.

Taivun ajattelemaan, että byrokratia oli pahin kompastuskivi ja että henkilökemia oli irtosepelinä kengän alla.

Kyllähän tuo "ruanaan sonnustautunut" :D emerita-opettaja aika selväsanaisesti kertoi, mistä kiikasti. Juissi ei ollut hoitanut omaa osaansa eli sitä sivuaine-saksaansa kuntoon. Melko mulkero, kun ei voinut myöntää, että tilanne oli hänen itsensä aiheuttama, ei kenenkään muun. 

Vähän kyllä hymyilytti ent. open kritiikitön Juice-ihailu. Mutta oli se varmaan silloin aikoinaan kiva dokata ja bailata jengin kanssa, joista osa löi läpi. 

Oma mielipiteeni Juicen sanankäytöstä on se, että vaikka seassa on tunnelman osalta kieltämättä myös ihan napakymppejä, jäävät Juicen lyriikat usein ulkokohtaisiksi ja kikkaileviksi. Riimit se kyllä löysi aika hyvin. Eri asia sitten, kuinka paljon riimille annetaan painoarvoa, etenkin jos riimittely muuttuu itsetarkoitukselliseksi biisin tunnelman kustannuksella. 

Vierailija
192/255 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juice on täysin yliarvostettu, pari hyvää kappaletta löytyy, muut sellaista 80-luvun "mansehuumoria". Tulee kyllä ylimielinen ja moukkamainen kuva, nillittävä miesvauva. Yritti nokittaa Gösta Sundqvistiakin, mutta tämä iski Juicelle jauhot kurkkuun.

Millä lailla Gösta iski??

Jonkinlainen sananvaihto muistaakseni lehtihaastatteluiden välityksellä, tämä on kuvattu Göstasta tehdyssä elämäkertakirjassa. Gösta oli verbaalisesti huomattavasti terävämpi kuin Juice joka ei arvostanut Leevi and the Leavingsiä.

Ei nyt ihan tainnut olla verbaalisesti lahjakkaampi. Toki oivalsi ja osasi luoda kaksimielistä kansantarinaa sujuvasti, mutta ei sillä vielä suomenkielenmestari Juicea päihitetä. 

Menestyksestä kertoo mm. vuoden runoilija, valtion säveltaiteenpalkinto, Juha Vainio-palkinto, kulta ja timantti levyt, pari Emmaa jne jne... 

Vierailija
193/255 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tää pilkkabiisi on?

Jyrkiboy hyvänä esimerkkinä niistä surkeistä "taideteoksista". Mitätön.

vm-59

Vierailija
194/255 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä te tämmöisiä miehiä kääntelette jotka eivät ole olleet olemassa vuosiin.

Mautonta puhua pahaa kuolleista.

Myös Hitler ja Stalin ovat kuolleita.

Vierailija
195/255 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opettajat harvemmin puhuvat julkisesti pahaa entisistä opiskelijoistaan. Varsinkaan tuollaiset ruanaan sonnustautuneet sielukkaat humanistit.

Minun on vaikea uskoa sitä, että kiivainkaan jättäisi tutkintonsa lopullisesti hankkimatta jonkun ikävän opettajan vuoksi. Minun on taas helppo uskoa, että Juicella oli liian monta hankalaa kurssia suorittamatta ja valmistuminen ajallaan oli mahdotonta. Siksi hänen oli helpompi vain häipyä. Olin parikymmentä vuotta Juicen jälkeen samassa tilanteessa, ja yskähtelevä sivuainekin oli sama. Minäkin häivyin, mutta palasin muutaman työvuoden jälkeen hoitamaan homman. Ymmärrän Juicen kirvelevän mielen, koska kuten tuo opettajakin sanoo valmistumatta jättäminen kalvaa. Olisin minäkin mielelläni osoitellut jotakuta muuta, mutta olin itse ainoa syypää.

Taivun ajattelemaan, että byrokratia oli pahin kompastuskivi ja että henkilökemia oli i

Kyllähän tuo "ruanaan sonnustautunut" :D emerita-opettaja aika selväsanaisesti kertoi, mistä kiikasti. Juissi ei ollut hoitanut omaa osaansa eli sitä sivuaine-saksaansa kuntoon. Melko mulkero, kun ei voinut myöntää, että tilanne oli hänen itsensä aiheuttama, ei kenenkään muun. 

Vähän kyllä hymyilytti ent. open kritiikitön Juice-ihailu. Mutta oli se varmaan silloin aikoinaan kiva dokata ja bailata jengin kanssa, joista osa löi läpi. 

Oma mielipiteeni Juicen sanankäytöstä on se, että vaikka seassa on tunnelman osalta kieltämättä myös ihan napakymppejä, jäävät Juicen lyriikat usein ulkokohtaisiksi ja kikkaileviksi. Riimit se kyllä löysi aika hyvin. Eri asia sitten, kuinka paljon riimille annetaan painoarvoa, etenkin jos riimittely muuttuu itsetarkoitukselliseksi biisin tunnelman kustannuksella. 

Kieliopinnot nyt tuppaa olemaan nykyäänkin yliopistossa ne joissa on pakko olla tunnilla jos haluaa päästä läpi. Sama ennenkin. 

Vierailija
196/255 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedetään,kaikkihan te olette joka suhteessa parempia ihmisiä, mutta antakaa Juicellekin, joka on jo haudassa , rauha.

Vierailija
197/255 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä te tämmöisiä miehiä kääntelette jotka eivät ole olleet olemassa vuosiin.

Mautonta puhua pahaa kuolleista.

Myös Hitler ja Stalin ovat kuolleita.

No en heitä kyllä ,enkä heidän tekojaan ihan(näin postuumistikaan) suomalaiseen iskelmälaulajaja Juhani 'Juice' Leskiseen ja hänen elämäntyöhönsä viihdetaiteiljana täällä rinnastaisi.

Eikä se että nuo H ja S ovat kuolleita ole nähdäkseni minkäänlainen oikeutus puhua pahaa Juicesta, tai kenestäkään muustakaan.

Vierailija
198/255 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juicen sanat kuulostaa instrumentilta vähän kuin pianon soitolta. Kaippa niissä on jotain runollistakin mutta itse en ole koskaan jäänyt niitä miettimään.

Vierailija
199/255 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tosiaan pelkurimaisen paskahousuisuuden huippu puhua netin välityksellä  anonyyminä pahaa jo aikaa sitten kuolleesta ihmisestä (joka ei siis voi enää millään tavalla puolustautua moiselta likaryöpytykseltä)

Myös siis epäreiluuden huippu se on!

Vierailija
200/255 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, tämähän on Vauvapalsta.fi ,joten sen normaalit kommentointitavat eivät enää edes  ihmetytä.

(se kun  on mitä on, ja myös  palstan mainekin on jo ehtinyt kiiriä siitä läpi  laajemmankin,ulkopuolisten piirin tietoisuuteen.) 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kahdeksan