Miksi naisen on mahdoton ymmärtää, ettei kondomi tunnu miehestä hyvältä?
Luulisi, että hiukan mielikuvitusta käyttämällä voi kuvitella, miltä tuntuu seksi niin, että vartalon herkin osa on verhottu lateksiin. Miksi siis sinulle, nainen, on niin täysin mahdotonta ymmärtää, ettei kondomi tunnu miehestä hyvältä? Miksi intät, että sen kuuluu tuntua hyvältä?
Tuntuuko sinusta hyvältä kosketella ihoa rukkaset kädessä? Ellei, miksi luulet, että miehen penis nauttii verhoilusta?
Kommentit (122)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama. Kierukkaa en ota ja pllereitä en syö. Selibaatti käy hyvin jos kondomi ei kelpaa.
Jälkiehkäisy?
En edes suoraan sanottuna uskalla ajatella, miten pitkäksi aikaa oma hormonitoiminta menisi sekaisin tuollaisesta "pommista". Järkyttävää edes ajatella tuollaista "ehkäisykeinona". Sitä se ei taatusti ole. Hätätapauksia varten kehitetty.
Oon muistaakseni 2 tai 3 kertaa elämässäni joutunut ottamaan. Oksentelin monta päivää ja pahoinvointi jatkui pitkään. Menkat palautui normaaliin rytmiin 2-3 kuukauden kuluttua vasta.
Ja oikeasti mies ehdottaa naiselle tätä tapaa ehkäistä? Oikein kultaista.
Eikö miehille vois kehittää tuollaista pilleriä joka otetaan ennen seksiä ja tuhoaa siittiöt siinä?
Vierailija kirjoitti:
Aina voi tietenkin uuden kumppanin kanssa käydä testeissä, odottaa tulokset ja sitten mennä sänkyyn. Eikä sekään varmasti kaikkea pois sulje. Ei tietenkään kumikaan, mutta kivempi yhden illan jutuissa.
Entä jos ei halua lapsia? Unohdit ihan kokonaan että kondomeita käytettään myös raskauden ehkäisyyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarviiko todella luennon sukupuolitaudeista ja syöpäriskistä kesken kaiken? Kohdunkaulan syövältähän ei voi sitten suojautua edes testeissä käymällä...Raskauden uhasta nyt puhumattakaan.
Eiköhän siinä sullakin jo lerpahda, kun nainen joutuu pitämään valitusluennon sulle
Kyllä miehet on saaneet tätä valistusta. Ei se mitään auta. Luennon jälkeen sama tyhjä katse ja aivoton piipitys "mutta kun ei tunnu yhtä hyvältä..."
Haha, ja täällähän olikin jo oikein malliesimerkki
"Mikä idea tuossa on? Kyllä sen kaikki tietää ilman kampanjaakin mitä hyötyä kondomista on. Itse paljon mieluummin paljaalla. "
Ei näillä millään ole muuta merkitystä kuin alapään tuntemusten voimakkuudella.
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama. Kierukkaa en ota ja pllereitä en syö. Selibaatti käy hyvin jos kondomi ei kelpaa.
Tämä. Koskaan en ole pillereitä syönyt enkä kierukkaa aio laittaa. Kumilla aina tai ollaan ilman. Ei ongelmia. Mun keho, mun säännöt. Jos ei miellytä, voi siirtyä seuraavaan.
Moni nainen täältä lukemani mukaan myös tykkää yhtä paljon tuntemuksesta kumilla. Mutta mun mielestä se ei oo yhtään sama asia. Mutta tautiasia on vaan pakko huomioida. Uusien kans on pakko olla kumilla, myöhemmin tilanteen mukaan. Ja säännöllinen testaus tärkeää vaikka oiskin vain tuttujen kanssa. Mä niin pelkään noita tauteja, onneksi ei oo ikinä tullu tähän ikään mennessä. Raskaudesta ei enää tarvi huolehtia. N37
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarviiko todella luennon sukupuolitaudeista ja syöpäriskistä kesken kaiken? Kohdunkaulan syövältähän ei voi sitten suojautua edes testeissä käymällä...Raskauden uhasta nyt puhumattakaan.
Eiköhän siinä sullakin jo lerpahda, kun nainen joutuu pitämään valitusluennon sulle
Kyllä miehet on saaneet tätä valistusta. Ei se mitään auta. Luennon jälkeen sama tyhjä katse ja aivoton piipitys "mutta kun ei tunnu yhtä hyvältä..."
Omalla kokemuksella sieltä tulee lerpahdus ja mies on vihainen, että nainen syyttää häntä tautiseksi.
Olihan miehillekin e-pillerit keksitty ettei sen kumin kanssa tarvitse tuhrata. Kuulemma haittavaikutuksia kuten mielialamuutoksia ja libidon häviämistä, lihomista jne. Eivät suostuneet syömään vaikka ois säästynyt kumien ostelulta? Miksi ihmeessä kun se on niin helppoa?
Kyllä te ne saatte markkinoille takaisin kun haluatte vaan :)
Vierailija kirjoitti:
Aina voi tietenkin uuden kumppanin kanssa käydä testeissä, odottaa tulokset ja sitten mennä sänkyyn. Eikä sekään varmasti kaikkea pois sulje. Ei tietenkään kumikaan, mutta kivempi yhden illan jutuissa.
Varsinkin uudet naiset, eli yhden yön jutuissa on kiva nautiskella paljaalla. Yleensä naisille sopii, kunhan kysäsee onhan ok, ilman kumia panna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jälkiehkäisy?
Tautien jälkiehkäisy?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jälkiehkäisy?
En edes suoraan sanottuna uskalla ajatella, miten pitkäksi aikaa oma hormonitoiminta menisi sekaisin tuollaisesta "pommista". Järkyttävää edes ajatella tuollaista "ehkäisykeinona". Sitä se ei taatusti ole. Hätätapauksia varten kehitetty.
Oon muistaakseni 2 tai 3 kertaa elämässäni joutunut ottamaan. Oksentelin monta päivää ja pahoinvointi jatkui pitkään. Menkat palautui normaaliin rytmiin 2-3 kuukauden kuluttua vasta.
Eikö miehille vois kehittää tuollaista pilleriä joka otetaan ennen seksiä
Niin. Ja miehet ehdottaa tätä koska "kondomin kanssa on ok, mutta tuntuis vaan paremmalta paljaalla niin eikö voitais..."
Ööh tuota...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jälkiehkäisy?
Eikö miehille vois kehittää tuollaista pilleriä joka otetaan ennen seksiä
Miesten e-pilleri pääsi testausvaiheeseen, mutta lopetettiin kun sivuvaikutukset oli samoja mitä naisten e-pillereissä. Eihän nyt miehillä sellaisia saa olla!
Vierailija kirjoitti:
Sukupuolitaudit, raskaus, synnyttäminen, hormoniehkäisyn haittavaikutukset tai kierukan asennus tuntuukin niin ihanalta. Kyllä tällaiset nyt miehen kullinnupin nautinnon takia pitää vain hyväksyä.
Tältä se miesten mielipide vaikuttaa. Onneksi naisena voi valita toisin ja valita oman terveyden kullinnupin sijasta.
Miksi miehen on mahdoton ymmärtää miltä naisesta tuntuu kun kamppailee ties minkä tautien kanssa, esim hpv:n ja pelkää tuleeko syöpä vai ei.
Mä en voi sietää kumin hajua. Mutta onneksi on lateksittomia kondomeja! Ne eivät haise pahalta. Suosittelen.
Toisekseen kun panee ei-öljypohjaista (käytännössä siis vesiliukoista) liukuvoidetta hieman terskaan ennen kondomin pukemista, niin tunto on selvästi herkempi kuin "kuivana".
Jos seuralainen on kiihottava niin kyllä hommat hoituvat kondomilla.
Tottakai jos on mahdollista mennä ilman kondomia eli paljaalla niin tietenkin se tuntuu paremmalta. Se nyt on selvää.
Mutta kaukaa haettuna vertauskuvana: ajatko 100 km/h-rajoitusalueella maantiellä Nissan-papparaisen vetämässä jonossa 75 km/h vai ohitatko Carloz Sainzina hirmu riskillä tiukassa tilanteessa koska se tuntuu hyvältä ja mahdollisesti saat ylinopeussakon tai jopa kosautat kolarin? (tai sit käy tuuri eikä satu mitään ja pääset nätisti ohi hidastelijasta).
Sitähän se on, mennäänkö tuurilla vai varmistellaanko. Eli kärsitäänkö joko riskin mahdollinen toteutuminen tai sitten riskin välttämisen seurauksena on tylsempää eikä tunnu niin vapaalta eikä omien halujen mukaiselta elämiseltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jälkiehkäisy?
Ihan toimiva toi on harvemmin käytettynä.
Jälkiehkäisy?
Ihan toimiva toi on harvemmin käytettynä.
Ei ole. Itse olen ottanut kyseisen hormonipommin kerran ja siitä seurasi yksi elämäni pahimmista päivistä.
Miten muuten toimii tautien jälkiehkäisy?
Luojan kiitos ei ole koskaan tarvinnut käyttää sitä.
Mä en luule mitään. Enkä harrasta seksiä miehen kanssa joka ei välitä muusta kuin omasta välittömästä nautinnostaan, ei piittaa omasta tai muiden terveydestä ja mahdollisesta raskaudesta. Ja häntä ja hänen tarpeita pitäisi naisen muka ymmärtää. Tuollainen asennevamma ei kiihota yhtään.
Sukupuolitaudit, raskaus, synnyttäminen, hormoniehkäisyn haittavaikutukset tai kierukan asennus tuntuukin niin ihanalta. Kyllä tällaiset nyt miehen kullinnupin nautinnon takia pitää vain hyväksyä.