Miksi naisen on mahdoton ymmärtää, ettei kondomi tunnu miehestä hyvältä?
Luulisi, että hiukan mielikuvitusta käyttämällä voi kuvitella, miltä tuntuu seksi niin, että vartalon herkin osa on verhottu lateksiin. Miksi siis sinulle, nainen, on niin täysin mahdotonta ymmärtää, ettei kondomi tunnu miehestä hyvältä? Miksi intät, että sen kuuluu tuntua hyvältä?
Tuntuuko sinusta hyvältä kosketella ihoa rukkaset kädessä? Ellei, miksi luulet, että miehen penis nauttii verhoilusta?
Kommentit (122)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama. Kierukkaa en ota ja pllereitä en syö. Selibaatti käy hyvin jos kondomi ei kelpaa.
Sama täällä. Söin pillereitä nuorena 9 vuorta. Olin kiukkuinen, purskahtelin itkuun, mielialat vaihteli ja lisäksi lihoin 8 kg, kun pillerimerkki vaihdettiin. Ne ei kerta kaikkiaan sovi minulle, menee tunteet täysin sekaisin. Kun lopetin niiden syönnin, kahdessa kuukaudessa palauduin omaksi itsekseni.
Kierukkaa en ota. Otin hormonikierukan ja sen jälkeen jokainen seksikerta sattui. Usein tuli tiputteluvuotoa yhdynnän jälkeen. Kävin yksityisellä gynellä, kun julkiselle oli niin pitkä jono. Hän muka asetteli tai lyhenteli kierukan lankoja ja sanoi, että ei se haittaa, jos vähän hankaa eikä ole vaarallista. Juu, mutta minuapa se haittasi. Kävin otattamassa sen härvelin pois.
Minkä takia söit pillereitä jos et edes seurustellut?
Missä kohtaa hän sanoi, ettei seurustellut?
Mie ilmoitin jälkikäteen yhdelle ilman kondomia seikkailleelle miehelle tulleeni raskaaksi ja että täytyy tehdä abortti yksityisellä. Sain lypsettyä lähes 1000 euroa rahaa, eikä kysellyt mitään kuitteja, kun oli varmaan niin paniikissa, ettei joutuis tahtomattaan isäksi. Niin yksinkertaisia ovat kondomia välttelevät miehet.
Vierailija kirjoitti:
Mie ilmoitin jälkikäteen yhdelle ilman kondomia seikkailleelle miehelle tulleeni raskaaksi ja että täytyy tehdä abortti yksityisellä. Sain lypsettyä lähes 1000 euroa rahaa, eikä kysellyt mitään kuitteja, kun oli varmaan niin paniikissa, ettei joutuis tahtomattaan isäksi. Niin yksinkertaisia ovat kondomia välttelevät miehet.
Moi Maisa https://www.seiska.fi/kotimaa/maisa-torppa-vedatti-kolmea-julkkismiesta…
Mulle valehteli oikeinkin tuttu ja luotettavana pitämäni vasektomiassa käynyt mies, että seksi on turvallista koska ei ole ollut muiden kanssa edellisten seksitautitestien jälkeen ja vasektomiasta hetki eli steriiliys oli käytännössä varmaa. Harrastimme monta kertaa seksiä yön aikana, onhan se hauskaa kun ajatellee että mies voi täysin vapaasti laueta sisään ilman huolia muusta kuin jostain tulehduksesta. Paskamaisia nekin mutta niihin voi varautua itsehoitovalmisteilla joita muutenkin tulee käytettyä jos on riski tulehduksen saamiselle.
No, kuinka ollakaan, seuraavana aamuna kun halusin varmistaa että hän siis ei varmasti ole ollut muiden kuin minun kanssani käytyään testeissä viimeksi, hän sanoikin että no oli hänellä muutama kuukausi aiemmin ollut yksi seksikumppani mutta eihän tässä ole mitään hätää kun se ei voinut raskaaksi tulla se edellinen ja hänellä ei ole mitään oireita ollut itsellä.
Tämä mies on viisikymppinen ja kahden lapsen isä, joka on tasan tiennyt miten traumaattisia kokemuksia minulla on miehistä ollut ja toimi silti noin. Emme ole tuon jälkeen nähneet, kovasti sitä on toivonut mutta kun valehtelee ja riskeeraa seksuaaliterveyteni, en voisi ikinä enää luottaa häneen.
Välittäkää toisistanne ja itsestänne etenkin, tautiriski on todellinen eikä ole ok päättää sen ottamisesta toisen ihmisen puolesta. 💔
Näin miehenäkin mun on vaikea ymmärtää miten se muka merkittävästi vaikuttaa tuntumaan.
Ihana hetki kun otan kultani (kunnolla jo jöpöttävän 'sen' suustani ja laitan sille pujottaen tiiviisti napakan kortsun.)
Se on aina kuin rakastelumme varsinainen alkusoitto.
Ahh, tunnen jo hänen taitavat kätensä jo rinnoillani niitä hyväilemässä...
Vierailija kirjoitti:
Näin miehenäkin mun on vaikea ymmärtää miten se muka merkittävästi vaikuttaa tuntumaan.
Ehkä joillakin miehillä on aika tunnoton kulli, ja sinulla taas kunnolla herkkätuntoinen.
Ihme vikisemistä, kun ottaa huomioon että suurin osa kuitenkin pystyy tulemaan sen kumin kanssa. Varsin merkittävä osa naisista ei tule yhdynnässä ollenkaan, kumin kanssa tai kumitta. Sitten kaikki riskit kuitenkin pitäisi naisen ottaa kantaakseen, että mies tulisi ihan pikkaisen herkemmin. Hyi yöks.
Vasektomia eli miehen sterilisaatio.
Kun tuo on tehty niin ei tarvitse miettiä ehkäisyongelmia. Kondomia tietty käytetään jos on uusi tuttavuus tai muuten pelkoa taudeista.
t. nimim. osa luonnollista karsintaa
Hei Ap!
Näen että olet aloittanut tämä ketjusi jo viikko sitten. Minussa näiden kommenttien lukeminen herättää mitä omituisempia ajatuksia enkä tiedä mitä ajatella omista ja partnerini tekemisistä.
Toivon vain, että se et ole sinä. Voisit hyvinkin olla täällä aloittamassa tämmöstä ketjua jos mietit miten itse olet käyttäytynyt ja etsit oikeutuksia. Aika pieni juttu 'nautinto ilman kortsua'... Ja kun seuraan sitä mitä ihmiset kirjoittavat niin tunnen itseni aivan huoraksi ja kuitenkaan tuskin minua voi minään sellaisena pitää, vaikka käytökseni olisi näyttänyt sinustakin kevytkenkäiseltä kun sait heti minut mukaasi... emmekä edes keskustelleet mistään ehkäisystä... olin 'melkein neitsyt' sillä seksikokemukseni oli ennen sinua 'vain' raiskaus kun olin 19v abi. Jos olisit ollut mies raiskaajani paikalla, niin se olisi ollut sairaalakeikka hirvittävän verenvuodon vuoksi... tätäkään en tullut ajatelleeksi seuratasseni sinua sinun 'seikkailuusi'...
Mutta siis mitä oikein ajattelit? Eikö sinulla ollut mitään kortsuja vai mistä oli kysymys? Ei ollut enää kyse ensikertaisesta tapaamisesta - olitko jo ehtinyt ehkä ajatella tai jopa suunnitella, että tuon pikkuisen tyttelin vien petihommiin välittömästi... ja sitten toteutitkin sen heti ja onnistuit ilman minkäänlaista kyseenalaistamista ja pienintäkään vaikeutta... sait kotitytön ja teit hänestä sitten saman tien jonkun h....? Huh, hirvittävää... Ja eihän hän voinut tietää sinusta, jokusen vuoden vanhemmasta, miehestä yhtään mitään... eikä todellakaan tullut mieleenkään ajatella jotain tauteja, mutta niitähän SINULLA olisi todellakin voinut olla... HUH, HUH... Miksi emme edes keskustelleet siitä että tästähän voi seurata raskaus... Huoh... en ollut tyhmä... mutta eikö sinua edes kiinnostanut - minä tiedän oman tilanteeni, mutta tuossa vaiheessa en muista siitä mitään sinulle kertoneeni... vähän erikoinen juttu kylläkin... mutta ei estä tauteja...
Me olemme jo vanhoja joten maailma on muuttunut. Nykypäivän irtosuhteet olivat nuoruudessamme tuntemattomia ja noista seksipäivistämme olisimme voineet joutua johonkin pakkoavioliittoon, koska niin kunnon ihmiset menettelivät. Kauhulla muistan ajatelleeni, että mies joutuisi kanssani naimisiin raskauden vuoksi... Nyt kuitenkin joudumme vertaamaan tekojamme siihen mitä ihmiset nyt tekevät ja miten käyttäytyvät ja se ei vain toimi! Tämä nykyaika on toinen! Mutta niinhän siinä sitten kävi että jokusessa viikossa raskauduimme... Olimme ihan tyhmiä molemmat - emme tienneet seksistä kerrassaan yhtään mitään kumpikaan vaikka oli ihania hetkiä... mutta yhtä ihanaa kuin joku seksi oli kuitenkin juosta pimeässä kotiin kanssasi kun pidit minua kädestä kiinni... yksi elämäni parhaista muistoista...
Tämä kaikki sitten kuitenkin päättyi tosi pian ja mielestäni todella ikävästi kun vedit ympyröihin toisen, minua vanhemman, naisen... Minä en voi kuvitella muuta kuin, että hän osasi asioita, joista minä tuskin vielä tiesin yhtään mitään... raskaus kuitenkin vauditti minua, niin että menin suurin harppauksin kenen tahansa naisen ohi 'seksielämän asioissa'... Mahdollisesti raskaus tekee tytöstä naisen tavalla, josta kukaan ei puhu jostain syystä... Oliko hänelle sitten täysi varustus mahdollisen raskautumisen ja kaikkien sinulta mahdollisesti saamien tautien varalta, joita olisit voinut minulta saada kun vaihdoit minut häneen... Huh... täytyy sanoa, että alkaa jo ihan huvittaa tämä juttu...
PANKAA VAAN PALJAALLA, MUTTA MENKÄÄ SITTEN HETI AVIOLIITTOON KOKO SEURAUSARSENAALIN KANSSA. MENKÄÄ SÄNKYYN VAIN IHMISEN KANSSA, JONKA KANSSA VOITTE AJATELLA VIETTÄVÄNNE LOPUN ELÄMÄÄNNE JA NIIHIN KUVIOIHIN SOPIVAT SITTEN KAIKKI LAPSENNEKIN. NO PROBLEMS AT ALL - EVERYTHING SOLVED!!!
Vierailija kirjoitti:
Ei, vaan on mahdoton ymmärtää miten moni mies on valmis saamaan tauteja ja jopa lapsia vain siksi että "kondomin kanssa ei tunnu yhtä hyvältä".
Miksi seksiä pitäisi harrastaa jos se ei tunnu hyvältä? Eikö se hyvältä tuntuminen ole vähän niin kuin seksin tarkoitus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, vaan on mahdoton ymmärtää miten moni mies on valmis saamaan tauteja ja jopa lapsia vain siksi että "kondomin kanssa ei tunnu yhtä hyvältä".
Miksi seksiä pitäisi harrastaa jos se ei tunnu hyvältä? Eikö se hyvältä tuntuminen ole vähän niin kuin seksin tarkoitus?
Iso osa naisista ei saa orgasmia yhdynnässä, suurin osa miehistä saa kortsunkin kanssa.
Mielestäsi siis tuon ison osan naisia kannattaisi jättää yhdynnät väliin kokonaan?
Ja varsinkin jos edes orgasmi ei ole "palkkiona", niin miksi ihmeessä pitäisi vielä oma terveys vaarantaa?
Vierailija kirjoitti:
Ihme vikisemistä, kun ottaa huomioon että suurin osa kuitenkin pystyy tulemaan sen kumin kanssa. Varsin merkittävä osa naisista ei tule yhdynnässä ollenkaan, kumin kanssa tai kumitta. Sitten kaikki riskit kuitenkin pitäisi naisen ottaa kantaakseen, että mies tulisi ihan pikkaisen herkemmin. Hyi yöks.
Todella hyvä kirjoitus!!
Ei ole mahdotonta ymmärtää, mutta miksi minun pitäisi käyttää hormonaalista ehkäisyä, joka heikentää omaa seksuaalisuuttani? Onko miehen seksuaalisuus tärkeämpää? Miehenhän voi tyydyttää yhdynnän jälkeen käsin tai sulla jos on monogaminen suhde.
Kyllä minä ainakin ymmärrän oikein hyvin, ja onhan se valtava ongelma, että suurin osa ehkäisyvälineistä vaikuttavat aina jomman kumman osapuolen seksuaalisuuteen. Nyt täytyy sitten vain valita, että ajetaanko naisen seksuaalinen halu ja seksuaalisuus kokonaan alas (hormonaaline ehkäisy) vai käytetäänkö kondomia. Näkisin, että kondomi ei kuitenkaan tuhoa kummankaan libidoa eikä estä seksuaalista nautintoa, koska miehelle voi antaa myös esim. suuseksiä. Veikkaan, että valtaosa miehistä haluaa mieluummin seksiä kiihkeän ja kiimaisen naisen kanssa. Sterilisaatio voi tietysti olla yksi ratkaisu ehkäisyongelmaan, ainakin sitten kun lapset on jo tehty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös seksiä voi harrastaa myös ilman kondomia, kunhan siittiöitä ei mene munasolun lähelle? Esim. suuseksi tai käsin tyydyttäminen ovat sellaisia vaihtoehtoja. Monen naisen kohdalla hormonaalinen ehkäisy vie seksihalut, eli ehkäisee vähän turhankin tehokkaasti - tällöin ei mies pääse nauttimaan seksin tarkoituksesta eli hyvältä tuntumisesta, kun kumppania ei seksi enää kiinnosta ollenkaan. En tiedä onko tässäkään sitten mitään pointtia.
Vierailija kirjoitti:
No miten paljon sä haluat vauvoja hoitaa? Jos sun vaimo ei halua lapsia tehdä tai jos hän ei töiltään ehdi, niin sano sille että sen ei tarvii lähteä enää töihin, että sä tuot leivän pöytään jos se keskittyy sitten lasten hoitoon. Jos sun vaimo tietää että sä pidät perheestä huolen, rakastat vaimoasi, et jätä ja voitte olla rauhassa, voitte nauttia lastentekopuuhista iloisin mielin.
Tai ap voi jäädä kotiin hoitamaan lapsia, ja vaimo käydä töissä jos niin haluaa.
Minä en enää itseeni tunge mitään ylimääräistä. Meillä on lapsiluku täynnä. Olen syönyt aiemmin e-pillereitä sekä minipillereitä. Mieliala laski kuten myös seksihalut. Myöhemmin kokeilin vielä hormonikierukkaa. Siitä tuli todella erikoisia oireita, kuten hajua alapäässä. Ei löytynyt tulehdusta, eikä muuta vikaa, joten en nähnyt muuta vaihtoehtoa kuin ottaa se pois. Kokeilin vielä ehkäisyrenkaan, mutta eipä sopinut sekään, tuli psyykkisiä ja fyysisiä oireita.
Nyt mennään kondomilla. Mies ei ole kyllä asiasta valittanut. On ajatellut menevänsä vasektomiaan, mutta kun tätä hän on 3 vuotta pyöritellyt eikä vielä mennyt niin ei se kondomi sitten varmaan niin kauhea ole.
Olen kokeillut 5 eri ehkäisyä ja mikään ei sovi minulle. Kondomi ainoa vaihtoehto. Minulle sopisi hyvin myös keskeytetty yhdyntä, mutta mies ei halua. En voi myöskään painostaa miestä menemään vasektomiaan, kuten ei hänkään tunkemaan minuun ylimääräisiä esineitä / hormoneja
Miehet miettikääpä tosiaan sitä, että suurin osa naisista suostuu käyttämään hormonimenetelmiä sivuvaikutuksineen vain teidän housuissa muhivan hajukikkelin takia?