Ajokortti on luksusta ja ylellisyystuote, ei välttämätön ja pakollinen
Onneksi hallitus esittää lakimuutosta, jonka mukaan ajokorttia varten tarvittavat lääkärinlausunnot olisi jatkossa hankittava pääsääntöisesti yksityisiltä palveluntarjoajilta. Näin kertoo sosiaali- ja terveysministeriö (STM) tiedotteessaan. Jos joku haluaa ajokortin, niin on erityisen suotavaa, että henkilö maksaa sen hankintaan vaadittavat todistukset kokonaan itse ja käyttää siihen yksityisiä palveluntarjoajia. Kukaan ei pakota hankkimaan ajokorttia, eikä se ole edes välttämätön saati pakollinen, kyse on valinnasta. Jos ei halua ajokorttia hankkia tai pysty maksamaan sen hankinnasta aiheutuneita kulujua itse, voi käyttää polkupyörää, kävellä tai mennä taksilla jos julkista liikennettä ei ole. Aina voi myös muuttaa lähemmäs palveluita. Se on vain tekosyy, että asuntoja ei olisi lähempänä palveluita. Niitä on paljon tyhjillään pienemmillä paikkakunnilla.
https://stm.fi/-/laakarinlausunto-ajokorttia-varten-olisi-jatkossa-hank…-
Kommentit (36)
Raskaan kaluston ajokortti kuuluu huoltovarmuuteen, sen terveystarkastus pitää ehdottomasti pitää julkisten piirissä.
Tyhmästi ajateltu. Joissakin töissä ajokortti on pakollinen.
Vierailija kirjoitti:
Ammatinvalintakysymys. Ei pakko.
Ei julkiselle ole enää vuosiin saannut aikaa varattua ajokortin lääkärilausuntoa varten, heti tulee neuvonnasta ohje että mene yksityiselle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet tyhmä.
Niin sittenhän ajokorttia ei tarvitse enää meidän muiden veronmaksajien kustantaa ma mu illekaan. Hankkikoot itse ajokortin, jos tarvitsevat.
Tähän voisi kyllä laittaa jonkun pirullisen sanktion, jos poliisi pysäyttää ajokortitta ajajan 2. kerran. Jotain lehmänpaskan luomista yhteiskuntapalveluna esim.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
🤣
Olen itse kortiton, mutta ihan älytön uudistus. Pitääkö kaikkia palveluja heikentää/yksityistää?
Jos sinä saat vaikka perintömökin jostain kuusesta niin pakkohan siellä on päästä käymää itsenäisesti.
Ajokortti simulaatioita pitäisi jo alkaa peruskoulussa, eli pelikoneiden kautta eteneen, katsotaan kuinka kaasuttelee ja kuka on maltillinen.
Meidän firmassa ei korttia tarvita, mutta silti se pitää olla ja työhaastattelussa raakataan kortittomat ja luottotiedottomat ennen m annejakin pois. Firma on tarkka arvoistaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos sinä saat vaikka perintömökin jostain kuusesta niin pakkohan siellä on päästä käymää itsenäisesti.
Ajokortti simulaatioita pitäisi jo alkaa peruskoulussa, eli pelikoneiden kautta eteneen, katsotaan kuinka kaasuttelee ja kuka on maltillinen.
Ei siellä ole koko aikaa pakko ravata. Taksia voi käyttää tarvittaessa tai pyytää kaverilta kyydin.
Poistetaan sitten samalla koko lääkärintodistuksen tarpeellisuus ajokorttia varten. Ja itse asiassa ajokortinkin tarpeellisuus. Ei sitä autoa kortilla ajeta.
Asunto on luksusta ja ylellisyystuote, ei välttämätön ja pakollinen................minusta näin.????????
Mene sanomaan tuo jollekin sellaiselle, joka asuu jossakin syrjäseudulla tai tekee sellaista työtä, jossa pitää kulkea autolla töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siellä ole koko aikaa pakko ravata. Taksia voi käyttää tarvittaessa tai pyytää kaverilta kyydin.
Kaveri kuskaa sitten polkupyörällä, ajokorttiahan ei tarvita...
Vierailija kirjoitti:
Autokoulun teoriaosuus pitäisi sisältyä perusopetukseen. Kyllä pyöräilijät, jalankulkijat ja muut liikkujat tarvitsevat liikennesääntöjen tuntemista. Autokoulussa voisi sitten keskittyä sellaisiin asioihin, jotka ovat tärkeitä nimenomaan autoa ajaessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sä meinasit esim. ruokaa hankkia jos kukaan ei niitä kauppaan tuo?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sä meinasit esim. ruokaa hankkia jos kukaan ei niitä kauppaan tuo?
Kaikkiko meistä on kaupan ruokakuskeja? Ruokaa voi kasvattaa myös itse ja ryhtyä vaikka omavaraiseksi metsästäjäkeräilijäksi.
Kiitos persut ja Riikka! Jotain järkeä, kyllä!