Ihmeellisiä oireita syömisen jälkeen
Jatkuneet nyt jonkin aikaa, eivät tunnu menevän ohi joten hakeuduttava lääkäriin..
Kyselen onko täällä muilla ollut mitään vastaavaa. Elikkä ruuan jälkeen alkaa kutittaa kurkkua ja pakonomaisesti yskittää, lisäksi myös kurkkuun ilmaantuu limaa, jota pitää rykiä pois. Menee ohi jonkin ajan kuluttua, kestää aina max. puolisen tuntia.
Kommentit (15)
Olisiko ruoassa jotain, mille olet allerginen? Perheenjäsenelläni on siitepölyallergia ja hän saa tuollaisia oireita mm. porkkanasta, omenasta ja mantelista.
Juu, hakeudu vain lääkäriin. Ethän kuitenkaan voi itsenäisesti lopettaa sellaisen ruuan syömistä, joka vaivat aiheuttaa.
Voisiko olla närästystä tai refluksitautia?
Minulla tuota ilmenee vain kun syön hampurilaispaikassa. Jos syön normaalia omatekoista kotiruokaa ei tuota ilmene. Päättelin että hampurilaiset eivät sovi minulle.
Vierailija kirjoitti:
Juu, hakeudu vain lääkäriin. Ethän kuitenkaan voi itsenäisesti lopettaa sellaisen ruuan syömistä, joka vaivat aiheuttaa.
Tämä. Siis voi vttu näitä avuttomia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhuttiinko aloituksesta jostain tietystä ruoka-aineesta vai aina syömisen jälkeen? Minusta oireet tulevat söi mitä vain.
Kokeile poistaa ainesosia ruoasta. Moni valittaa limaa esim. maitotuotteiden nauttimisen jälkeen.
Ehkä KAIKESSA mitä syöt on jotain, mikä ei sinulle sovi?
Siis tulee melkein aina ruuan jälkeen, söin sitten mitä tahansa.
Tätä yskimistä ja limaisuutta kestää hetken ja menee sitten ohi.
Ja kyllä, olen menossa lääkäriin. Kunhan kysyin onko kellään ollut vastaavaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhuttiinko aloituksesta jostain tietystä ruoka-aineesta vai aina syömisen jälkeen? Minusta oireet tulevat söi mitä vain.
Okei, lääkäriin on sitten ehdottomasti mentävä. Joku vakava sairaus on kyseessä.
Vierailija kirjoitti:
Siis tulee melkein aina ruuan jälkeen, söin sitten mitä tahansa.
Tätä yskimistä ja limaisuutta kestää hetken ja menee sitten ohi.
Ja kyllä, olen menossa lääkäriin. Kunhan kysyin onko kellään ollut vastaavaa.
Ap
Pääsetkö pian sinne lääkäriin? Voi olla kyse vakavasta sairaudesta.
Vierailija kirjoitti:
Voisiko olla närästystä tai refluksitautia?
Tai vähän harvinaisempana nielemisvaikeus tai akalasia. Myös astma voi olla syypää, tai jos lyhyemmän aikaa ollut oireita, voisi olla myös käynnissä olevan infektion oireita.
Vaikeaa sanoa sen enempää näin ruudun takaa.
Eksälläni oli tuota jos joi maitoa. Ihan samanlaiset oireet.
Jos juot maitoa kokeile olla kokonaan ilman jonkin aikaa.
Kuulostaa siltä, että ruuassa on jotakin, jolle joko olet allerginen tai jota kroppasi ei muuten vain halua.
Kaikki ei sovi kaikille ja allergiaa ei tarvitse olla, jotta kroppa protestoisi sopimatonta ruoka-ainetta.
Hyvä esimerkki tästä on minä ja kookos kaikissa muodoissaan: En ole allerginen kookokselle, mutta olipa se sitten missä muodossa tahansa, saan jotain ikäviä oireita. Oudoin oli, kun luulin tulevani kipeäksi kun oli monena aamuna kurkku kipeä parin tunnin ajan. Arvoitus ratkesi, kun luin uudelleen sen tumman suklaan tuoteselosteen, jota olin syönyt monena iltana pari palaa: Makeutettu kookossokerilla (kookospalmun kukan medestä sitä tehdään). Lahjoitin lopun suklaalevyn työkaverille ja kurkku lakkasi olemasta kipeä aamuisin.
Nyt siis huomio siihen, mitä ruuassa on ollut silloin, kun olet saanut outoja oireita. Ja korostan vielä kerran, että allergiasta ei tarvitse olla kyse.