Miks jotkut haluaa viettää vapaa-aikaa toisten ihmisten seurassa kun paljon mukavampaa olla yksin?
Toiset ihmiset ovat rasittavia, pitävät ääntä, kyselevät, vaativat, osoittavat mieltään, liikkuvat ja luovat hermostunutta käymistilaa ympäristöönsä. On paljon kivempaa yksin kotona lukea romaania, syödä maittavaa ruokaa ja juoda teetä, punnita elämää kaikes rauhas.
Kommentit (31)
Yli 8 miljoona ihmistä. Veikkaan että siinäkin joukossa erilaisia yksilöitä... tiedäthän.
Emme kaikki nauti samoista asioista. Itse olen introvertti, mutten silti punnitse elämää. En enempää kuin kukaan muukaan.
Toiset nauttivat yksinolosta, toiset ihmisseurasta. Kuulin huhua, että jotkut hullut jopa molemmista!
Miksi ihmeessä haet ihmiskontaktia jostain vauva-palstalta, jos yksin on niin kivaa?
Vierailija kirjoitti:
Yli 8 miljoona ihmistä. Veikkaan että siinäkin joukossa erilaisia yksilöitä... tiedäthän.
Emme kaikki nauti samoista asioista. Itse olen introvertti, mutten silti punnitse elämää. En enempää kuin kukaan muukaan.
Missä on yli 8 miljoonaa ihmistä?
Passiivisuus tekee muutoksesta ja maailman paranemisesta mahdotonta. Kysyminen on ainoa tapa, jolla voimme mitenkään oikeasti edes murto-osan oikeasti ymmärtää toisiamme.
Vaativuus on 100% vastavuoroista, koska pelkkä olemassa olo vaatii yhteiskunnalta ja muilta, kuten sinultakin. Tunteet ovat luonnollisia ja niihin reagoiminen orgaanisille elämänmuodoille välttämätöntä.
Paikallaan olo on uuvuttavaa toisille, mutta silti se on annettava niille, jotka sen tarvitsevat. Samoin meidän on annettava liikettä tarvitseville tilaa ja mahdollisuus edetä elämässä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä haet ihmiskontaktia jostain vauva-palstalta, jos yksin on niin kivaa?
Miksi joku haluaa seuraan oikeassa elämässä kun voisi vaan olla jossain vauva-palstalla keskustelemassa?
Ai niin, ehkä siksi että ne ovat täysin eri asioita.
Hyggelle on aikansa ja paikkansa. Samoin toiminnalla ja luomisella. Mikään noista ei velvoita yksinoloa. Eikä muiden seuraa. Ymmärrät sen varmasti.
Tälläisiin kysymyksiin opitaan vastaamaan itse tarhaiässä.
Koska koemme ja tunnemme erilaisia tuntemuksia tilanteissa, joissa muut reagoivat erilailla. Omat tunteemme eivät ole aina koko ihmiskuntaa sitovia.124
Punnitseppa sitä itseksesi. Kerro toki, kun olet päässyt johtopäätökseen.
Taas joku introvertti, joka luulee kaikkien olevan kaltaisiaan.
Voin 100% varmuudella luvata sinulle, että sinä olet toisille joskus rasittava. Sekä kaikkea muuta, jota sanoit. Sivistynyt ihminen ei ala siltikään kuvittelemaan omaa paremmuuttaan, koska tiedostaa omat samat, toistuvat vikansa.
Vierailija kirjoitti:
Olen introvertti, mutta en ole kuitenkaan noin häiriintynyt kuin ap. On ikävää, kun kaikenmaailman mt-ongelmaisia kutsutaan introverteiksi.
Vierailija kirjoitti:
Intro ei ole seko niin kuin ap.
Taidamme kaikki huoma, kuinka Ap toteaa nuo asiat, kuin ne olisivat elämän muuttumattomia faktoja. Täysin vääränlainen tapa lähteä rakentamaan avointa keskustelua, jos sellaista tässä toivotaan. Emme voi olla varmoja, koska vastauksemme ignoorataan.
Voisitko reagoida AP? Kuuletko ihmisten poikkeavat mielipiteet, vai onko omillasi ainoastaan sinulle merkitystä?
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin sen vuoksi, ettei tarvitse katsoa toisen typerää pärstää, kuunnella karmeaa ääntänsä ja voi vittuilla rauhassa.
Suuret ajattelijat ovat aina hakeneet viisautta toisilta ihmisiltä. Kehitymme kaikista parhaiten rakentavan keskustelun sekä tekemisen kautta. Yksi ihminen pääsee vain tiettyyn pisteeseen ilman objektiivista vastakkaista näkökantaa.
Hitto mikä klown-show tämäkin aloitus 🤡🤡🤫🤪
Onko sulla millainen vaaka?